Noua legislație din domeniul licitațiilor ar putea avea un efect mai mult decât semnificativ asupra principalelor două obiective investiționale din domeniul rutier din Timișoara, Centura Sud și drumul de legătură bifurcația Sânandrei – A1. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat vineri că se va intra pe procedura de somare a constructorilor pentru că nu se țin de treabă, după care se va ajunge la reziliere.
În continuare, cele două principale investiții derulate de Ministerul Transporturilor la Timișoara, Centura Sud și noua legătură dintre DN 69, bifurcația spre Sânadrei, și A1, sunt mult rămase în urmă față de termenul contractual, iar posibilitatea e a se termina lucrările la termen este destul de puțin posibilă, a anunțat ministrul Transporturilor.
”În Timiș, două proiecte sunt monitorizate, este vorba despre legătura A1 de la Sânandrei, acolo sunt zece kilometri e drum de făcut, al doilea proiect este Centura Sud, ambele merg în ritm scăzut. La primul proiect stăm de câteva luni, compania trebuie să depună garanția de bani pentru a primi avansul e la CNAIR, pentru a demara lucrările”, a spus Grindeanu, la Timișoara.
Probleme similare sunt și la Centura Sud. Este puțin probabil ca termenul final, decembrie 2022, să fie respectat, mai spune oficialul. În concluzie, este avută în vedere folosirea noilor prevederi ale legislației din domeniul licitațiilor publice, anume realizarea e trei somări și, ulterior, rezilierea contractelor.
”Nu pot spune că pe Centura Sud nu sunt lucrări efectuate, dar nu îndeajuns ca să se termine proiectul. Vor intra în perioada următoare în procedura anunțată cu schimbarea legislației. Vor primi trei notificări, urmează o reziliere și procedura de licitație nouă. Nu-mi doresc să fac rezilieri, este ultimul lucru. Dar nici nu pot să asist pasiv cum se pierd bani europeni ai României, pentru că unele companii nu pot face ce și-au asumat. Nu pot să asist cum s-au uitat cei dinaintea mea, doar s-au uitat la ce se întâmplă, cu fapte zero. Deciziile vor fi luate în perioada următoare. De trei luni de zile există un dialog permanent cu firmele, și li se spune: mergeți și faceți-vă treaba că s-a schimbat modul de lucru. Sunt sceptic că se va respecta termenul pe Centura Sud. O companie care nu înțelege cum stau lucrurile, care vine la București să ceară amânări permanente, nu se poate”, a mai declarat Grindeanu.
El a subliniat că în acest moment nu sunt plăți întârziate către companiile de construcție. Grindeanu a subliniat că săptămâna viitoare va avea loc o ultimă încercare de mediere, după care vor urma notificările oficiale. Dacă se emit trei asemenea notificări, termenul între acestea este de 30 de zile, se poate trece la reziliere.
Comentarii prin facebook