Viceprimarul Ruben Lațcău a vizitat șantierele de pe bulevardul Cetății și Calea Bogdăneștilor și nu e mulțumit de ritmul lucrărilor. Vestea bună e că s-au găsit șine de tramvai.
Lațcău a concluzionat că Bogdăneștilor este un șantier mai complex decât Cetății.
”Bogdăneștilor are un nivel de complexitate mai ridicat decât cel de pe Cetății, din cauza intervențiilor asupra gospodăriei subterane. A fost deblocată achiziția de șine de tramvai, se lucrează momentan la racorduri (apă, gaz, electrice), montare stâlpi și urmează extragerea rețelelor edilitare din intersecția cu Cetății”, a anunțat viceprimarul.
El spune că ritmul lucrărilor a încetinit și este nemulțumit de situație.
”Nu sunt însă mulțumit de ritmul lucrărilor și de numărul de echipe de pe șantier. În comparație cu anul trecut, ritmul a scăzut și am transmis expres acest aspect echipelor implicate în proiect. Am primit asigurări din partea constructorului că acesta va recupera decalajul și va ajunge din nou la un ritm agreabil și vizibil pentru comunitatea din cartier, cea care este direct impactată de lucrări. Am făcut demersuri pentru a asigura operativitatea lucrărilor, inclusiv un acord cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) ca să asigurăm plățile la timp. Lucrările de pe Bogdăneștilor costă 149 de milioane de lei, din care 90 de milioane cofinanțare UE și 59 de milioane prin BERD”, a mai spus oficialul.
Pe Cetății ritmul a rămas unul bun, iar partea dreaptă a proiectului e aproape de finalizare, la stratul de binder, pe care vor circula curând vehicule. Săptămâna viitoare va fi mutat șantierul pe partea stângă a bulevardului, inclusiv sectorul Gh. Lazăr – Torontalului. O ultimă porțiune mică va rămâne în lucru pe partea dreaptă, la intersecția cu Torontalului. Acolo Aquatim va face racordul la magistrala de apă care se află sub Calea Torontalului, dar pentru care există întârzieri legate de furnizarea țevilor. Războiul din Ucraina a afectat furnizarea acestor materiale și, dacă nu ar fi existat aceste întârzieri, Cetății avea șanse reale să fie gata în acest an.
”Sper ca Aquatim să găsească soluții pentru a reduce decalajele pe cât posibil, nu este singura zonă în care proiectul Aquatim de reabilitare are probleme de implementare și întârzieri”, a încheiat Lațcău.
Contractul de execuție pentru bulevardul Cetății este în valoare de 84 de milioane de lei (TVA inclus).
Comentarii prin facebook