Nici magazinele din cadrul rețelei Lidl din Timiș nu au scăpat de controalele de la Protecția Consumatorilor. În cursul lunii august 2022, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri amintite, la nivelul întregii țări. Totuși, înn Timiș nu a fost închis niciun magazin.
Astfel, la nivelul județului Timiș, au fost controlate 5 unități, iar, pentru neregulile constatate, comisarii timișeni au aplicat mai multe sancțiuni. CJPC a dat 9 amenzi contravenționale, în valoare totală de 103.000 de lei și u avertisment. S-a mai decis oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 2000 lei, respectiv oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 3 unități, mai precis raionul patiserie/panificație.
Abaterile de la legislație constatate de comisarii CJPC Timiș, în timpul controalelor s-au referit la: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită, comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte, comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat; utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre; utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse; existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere; folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar; utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr; comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate; comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate; folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavement deteriorate; existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare; nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători.
UPDATE. Lidl reacționează: Număr neobișnuit de mare de controale la magazine
Cei de la Lidl au reacționat în urma controalelor. În primul rând, aceștia consideră că a fost un număr neobișnuit de mare de controale efectuate de OPC, fiind vizate 85% dintre magazinele rețelei. De asemenea, reprezentanții rețelei spun că au făcut toate demersurile pentru remedierea problemelor descoperite.
”Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri. Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț”, este reacția celor de la Lidl, în urma controalelor întreprinse.
Comentarii prin facebook