Problema ambulanțelor cu mulți kilometri la bord, care ar afecta activitatea serviciilor de urgență din România, nu e chiar atât de gravă, a spun Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul de Interne, prezent la Timișoara. Vechimea și numărul de kilometri al acestor ambulanțe nu este chiar așa de mare, spune Arafat, care a avertizat că achiziția celor 1200 de noi ambulanțe cu bani europeni va dura destul de mult din cauza condițiilor de pe piață.
La fel cum se întâmplă acum când achiziționezi un autoturism nou și durează mai mult până este livrat, la fel și la ambulanțe durata de livrare va fi una mai lungă. Degeaba ai aparatura medicală, dacă nu ai șasiul pe care să o instalezi.
„Am fost avertizați de toate firmele că timpii de livrare vor fi lungi și vor fi cu probleme. Anumite echipamente s-ar putea să dureze până pot să le livreze inclusiv șasiurile. Durează livrarea lor din anumite motive și știm acum că oricine vrea să comande o mașină personală așteaptă uneori chiar un an, depinde de firmă până primește mașina. Deci facem tot posibilul să aducem ambulanțe serviciilor de ambulanță și SMURD-ului și bineînțeles majoritatea merg către serviciile de ambulanță”, declarat, la Timișoara, Raed Arafat.
El nu e de acord cu afirmația că ambulanțele din România sunt foarte vechi Contează cum sunt acestea îngrijite și servisate din punct de vedere tehnic, și în Germania sunt ambulante cu 400 – 500 de mii de kilometri, spune Arafat, care subliniază că durata de folosire a unui asemenea vehicul este de aproximativ 600.000 de kilometri, nu 200.000 de kilometri, așa cum ar crede unii.
”În același timp auzim că avem ambulanțe de un milion de kilometri, procentul este foarte mic la una din categorii este de 1%, la alta este de 4%. Dacă ai ieșit cu ea înseamnă că serviciul tehnic al serviciului de ambulanță o consideră aptă de circulație. (…) Sunt ambulanțe cu un milion de kilometri, dar acestea au deja motorul schimbat, deci au 500.000 de kilometri”, a mai declarat secretarul de stat.
Comentarii prin facebook