Locuitorii din zona judeţului Timiș, care pornește de la Jimbolia, Cărpiniș, până la Gelu și până la granița cu județul Arad, vor putea să ajungă mai ușor la autostradă, odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare a 37 de kilometri de drum județean. Sunt trei porțiuni din DJ 693, DJ 692 și DJ 692 C, între localitățile Cărpiniș, de la intersecția cu DN59A, Timișoara-Jimbolia, Iecea Mică, Biled, Satchinez, Bărăteaz și Gelu.
Drumul modernizat va asigura o legătură facilă pentru această parte a județului cu autostrada A1, prin Pecica, dar și cu DN 6 Timișoara – Sânnicolaul Mare, care intersectează drumul modernizat la Biled.
„Este o investiție complexă care va stimula dezvoltarea economică, socială și turistică a zonei. Obiectivul nostru a fost să realizăm un drum la standarde europene, iar succesul implementării proiectului se datorează, în egală măsură, echipei CJT, executantului, supervizorului și proiectantului. Colaborarea cu ADR a fost una foarte
bună. Atât CJT-ul cât și ADR-ul au răspuns în termen scurt și pozitiv la solicitările celeilalte părți. Este remarcabil că antreprenorul s-a încadrat în termenul de execuție de doi ani”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Lucrarea va ajuta foarte mult și la eliminarea unei părți din traficul de la Timișoara.
”E un proiect cu finanțare europeană, derulat pe POR 2016-2020 și ați văzut pe această porțiune de 37 de kilometri practic sunt 3 porțiuni de drum județean, 693 între Cărpiniș-Biled, 692 între Bărăteaz-Gelu și 693C de la Gelu până aici, la limita cu județul Arad. Prin această lucrare, asigurând conectivitatea pe anumite porțiuni de drum județean care nu erau modernizate, avem o conexiune directă între vămile Nădlac și Jimbolia, toată partea de vest a județului Timiș nu mai trebuie să mergi până în proximitatea Timișoarei și atunci să se urce pe autostradă, vii pe aici și decongestionăm astfel traficul din zona de nord a Timișoarei”, a mai spus Nica.
Predarea amplasamentului a avut loc în anul 2021. S-a lucrat la asfalt, iar infrastructura aferentă drumului a fost realizată ulterior.
”La începutul lunii martie 2021, aici s-a făcut predarea de amplasament de către autoritatea contractantă, la finalul anului 2021, cei 37 de kilometri de la Cărpiniș până la Gelu, am unit practic Timiș cu județul Arad, partea carosabilă a fost 100% executat, urmând ca în 2022 să completăm cei 37 de kilometri cu partea de colectare și evacuare a apelor, adică șantul, accesele la proprietăți, stațiile de autobuz și acostamentele. (…) La doi ani de la predarea amplasamentului suntem în măsură să predăm beneficiarului un proiect din punctul nostru de vedere care îmbunătățește condițiile participanților la trafic, are toate elementele de siguranță corect amplasate, semnalizare vericală, semnalizare orizontală, parapet metalic și acostamente din piatră”, spune Nicolae Cristian Ștefănescu, directorul tehnic al firmei care a efectuat lucrarea, Pod Construct.
Avantajele modernizării au fost prezentate și de către primarul din Biled.
„Pentru comunitate este o investiție foarte bună pentru că leagă cele 4 comune care învecinează comuna Biled și ne facilitează foarte mult transportul, acum este de calitate, nu mai mergem pe un drum cu gropi, ajungem mai repede de la o destinație la alta, avem oameni care lucrează în comunele învecinate, ajung mult mai repede la locul de muncă și inclusiv referitor la lucrări, cum au fost făcute lucrările, eu locuind chiar pe această stradă, vreau să spun că am văzut fiecare parte a lucrării și s-a făcut un terasament de cel puțin un metru, am fost foarte mulțumit de calitatea lucrărilor și de asemenea se și vede, toată lumea este mulțumită. Noi care avem casele pe această stradă nu se simte absolut deloc vibrația la niciun nivel, oricât de mare este tonajul unei mașini care trece”, a spus Ovidiu Ioan Oprișa, primarul din Biled.
Valoarea totală a investiției este de 75.506.602,89 lei cu TVA. Lucrările au fost executate în cadrul Proiectului „Modernizare drum județean DJ 693 pentru interconectare la A1 (AR) și pod peste Mureș la Pecica Județul Arad (L=57 km, din care necesar de modernizare cca. 30 km)”. Proiectul a fost finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Regional 2014-2020, respectiv 85% FEDR, 13% Buget de stat, 2% Buget propriu.
Comentarii prin facebook