Șantierul viitorului drum de legătură dintre Timișoara și A1, rămas fără executant după ce cei de la Todini au fost dați afară pentru că nu lucrau, ar putea fi rapid relicitat, așa cum s-a întâmplat pe Centura Sud. Singura problemă care ar putea apărea este o eventuală contestație depusă de societatea rămasă fără contract.
Noul drum expres, care urmează să lege drumul național spre arad, de la bifurcația spre Sânandrei spre A1, lângă Covaci, a rămas fără constructor, după ce CNAIR a reziliat contractul existent cu italienii de la Todini, firmă care nu și-a făcut treaba și a rămas enorm în urmă cu lucrările. Sunt zece kilometri de drum ”ca în palmă” pe care constructorul nu a fost capabil să îi realizeze. Progresul total al investiției a fost de trei la sută în jumătate de an, ceea ce a dus șantierul la un total de 25% din total. Vorbim de o lucrare care trebuia deja de mult terminată.
Ministrul Sorin Grindeanu spune că nu ar avea niciun motiv să conteste decizia rezilierii contractului. O vor face italienii cu filiație de acționariat chinez?
”Ce mă interesează, e reziliat contractul! Nu cred că au motive care să stea în picioare la această reziliere. Nu vreau să comentez mai mult, e dreptul lor să facă acest lucru”, a declarat Sorin Grindeanu, la Timișoara. „Eu am avut aseară o discuție cu doamna Pordea când am ajuns în Timișoara și mi-a spus că va ține, de asemenea, un calendar foarte strâns, ca și la centură, să ne mobilizăm și să avem un constructor repede ca să terminăm această lucrare. Eu înțeleg când sunt lucrări grele, poduri, pasaje peste văi, peste munți, lucruri care țin de investiții puternice. Aici vorbim de zece kilometri, drumul drept, câmpie, domnii nu au fost în stare să facă nici asta. E vina CNAIR?”, a declarat Grindeanu.
Mulți se gândesc că și acest șantier ar putea fi preluat de cei de la UMB, aceștia fiind deja prezenți în zonă pentru finalizarea Centurii Sud. Dacă ne gândim că societatea amintită lucrează mai mult decât bine, terminând contractele înainte de termen, nu ar fi exclus să se ”gândească” și la preluarea acestei lucrări relativ ușoare. Efortul ar presupune doar câțiva kilometri de deplasare, de la organizarea de șantier de pe centură, care e la Ghiroda, la cea de pe drumul de legătură, de la bifurcația spre Sânandrei. Desigur, doar licitația va decide cine preia șantierul.
”Eu știu că toată lumea își dorește să se întâmple lucrul acesta!”, a încheiat Grindeanu.
Comentarii prin facebook