Primele trenuri electrice noi, cumpărate de România cu bani europeni vor lega și două orașe bănățene de restul țării. Sunt vizate rute magistrale electrificate, iar Timișoara și Reșița sunt printre primele beneficiare ale garniturilor nou-nouțe. Operator va fi CFR Călători.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a finalizat procedura de evaluare tehnică și financiară a ofertei înaintată de operatorul feroviar CFR Călători, în cadrul primei proceduri din România de licitare a unui contract de serviciu public în domeniul transportului feroviar de călători.
Serviciile din acest prim contract vor acoperi rute magistrale electrificate din sudul și centrul țării, contribuind la îmbunătățirea serviciilor feroviare ce deservesc Constanța, București, Ploiești, Brașov, Alba Iulia, Deva, Arad, Craiova, Drobeta Turnu Severin, Reșita (prin nodul Caransebeș), Timișoara și Târgu Jiu.
Demersul are o dublă importanță. În primul rând, marchează începutul oficial al tranziției către o piață a serviciilor publice feroviare de călători gestionată integral prin proceduri competitive, în linie cu reglementările naționale și europene în domeniu. De asemenea, s-a stabilit operatorul primelor trenuri noi ale României achiziționate în ultimii 20 de ani, ceea ce va permite exploatarea adecvată chiar din prima zi.
Licitația a fost derulată prin intermediul platformei independente de licitații a Bursei Române de Mărfuri și a atras interesul operatorilor români și internaționali.
În baza experienței câștigate, ARF va lansa în săptămânile viitoare două noi licitații care să acopere alte servicii deservite de cele 37 trenuri electrice noi furnizate de Alstom.
Comentarii prin facebook