Un proiect de hotărâre propus la vot consilierilor județeni din Timiș, în această săptămână, a dus la o dispută extrem de dură, ca până la urmă să fie efectiv retras de pe ordinea de zi. Prin intermediul acestuia, un beneficiar cu activități în domeniul imobiliar solicitau acordarea, pe drumurile deja existente și asfaltate din parcul industrial al CJT, de drept de servitute spre o parcelă de mari dimensiuni pe care ar urma să aibă loc dezvoltări de locuințe.
Din cercetările efectuate de aleșii locali a rezultat că pentru acele parcele se are în vedere amenajarea de locuințe, iar utilizarea unui drum deja existent ar fi numai bună pentru a se asigura accesul.
”Se aprobă dreptul de trecere pe drumurile din Parcul Tehnologic și Industrial Timișoara, Calea Torontalului km. 6, județul Timiș, pe o perioadă de 10 ani, în favoarea parcelei de teren aflată în proximitatea Parcului Tehnologic și Industrial Timișoara, identificată în Cartea Funciară nr. 443123, Timișoara, nr. cadastral 443123, conform schiței prevăzută în Anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Proprietarul acordă utilizatorului dreptul de autiliza drumurile din cadrul Parcului Tehnologic şi Industrial Timişoara, identificate în CF nr. 419961 și CF nr. 443866, în vedereaasigurării accesului utilizatorului la drumul public DN6, în condiţiile stabilite prin prezenta convenție. ”, se spune în enunțul proiectului.
Se pare că cererea era ca acordarea accesului să fie pe durata existenței construcțiilor în acele parcele, iar CJT, prin acest proiect acorda dreptul de utilizare de doar … zece ani. Dar cu posibilitate de prelugire.
”Prezenta convenţie se încheie pe o perioada de 10 ani, începând cu data semnării de către ambele părți”, se spune în contractul de acordare al dreptului de servitute.
Pentru utilizarea acelui drum urma să se plătească o chirie de 11.058 de lei pe an. Destul de puțin, am putea spune iar utilizarea unui drum deja amenajat e mai mult decât convenabilă. Reprezentanții CJ Timiș au spus că, inițial, nu ar fi știut că acolo ar fi vorba despre locuințe.
În mod sigur, inițiatorii proiectului nu se așteptau ca acesta să ducă la o dezbatere atât de dură și să aibă un final atât de neașteptat. Consilierul Județean Nicu Bădina, de la PSD a solicitat informații în plus legate de solicitant. În acel moment a ieșit la iveală ceea ce se dorește a se realiza acolo. Reprezentanții aparatului administrativ au motivat că acest proiect a fost întocmit pentru că legea ar cere acordarea dreptului de servitute. Dar, întrebarea a fost dacă există și alți vecini ai parcelelor, iar aceștia există, dar nu ar avea, desigur asemenea drumuri. Odată dezbaterea lansată s-a aflat că legea spune că se dă drept de servitute până când proprietarul își realizează un alt drum. Iar proprietarul nu ar fi arătat interes pentru a realiza altă cale de acces, mai spune Bădina. El a subliniat că, legal, conform cadastrării, ar trebui să aibă cale de acces. De fapt, acolo chiar ar exista un drum agricol, terenurile au devenit ”imobiliare” doar în această perioadă, la bază fiind chiar … agricole.
În opinia consilierilor județeni, demararea unui trafic intens, cu diferite utilaje și mijloace de transport, cu balast sau nisip, ar urma să afecteze activitatea firmelor care au închiriate de la CJT parcele unde desfășoară activități economice în parcul industrial. Odată finalizată investiția imobiliară, locuitorii din noua zonă ar însemna un număr foarte mare de locuințe, fiecare cu vehiculul propriu, adică un trafic rutier intens.
Deși a fost forțată votarea proiectului, dându-se ca exemplu un proiect similar votat în decembrie, acest lucru nu s-a întâmplat. Până la urmă, inițiatorul proiectului de hotărâre, vicepreședintele CJT, Cristian Moș, a decis retragerea de pe ordinea de zi a proiectului.
Comentarii prin facebook