În aceste zile, pe șantierul pasajului Solventul se lucrează la greu. Firma constructoare toarnă structura de beton peste care se va construi efectiv pasajul.
Cantitatea de beton turnată este una mare, vorbim despre o mie de metri cubi de beton.
”Turnăm peste o mie de metri cubi de beton. Practic, turnăm fundul acestei gropi pe care vom construi propriu zis pasajul, care va fi împins în poziția finală . Ce facem noi acum este să turnăm platforma de împingere. Deja există fierul beton așezat, a început partea de finisaje și avem două pompe mari care toarnă continuu toată ziua, mașină după mașină, până când vom turna peste 1.000 de metri cubi de beton doar pentru această platformă. În luna iuie începem construcția chesonului, a pasajului propriu-zis. Undeva în toamna acestui an vom începe străpungerea, iar de anul viitor vom putea să trecem de pe strada Gării, până pe Bogdăneștilor, pe sub 10 linii de cale ferată”, a anunțat, de pe șantier, viceprimarul Ruben Lațcău.
Pasajul Solventul este una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură locală timișoreană, aflată în lucru. La final, pasajul va subtraversa un număr de zece șine de cale ferată, în zona Ronaț, și va avea lungimea de 87 de metri. Conform planului, acesta va avea patru benzi de circulație, piste de biciclete și trotuare, dar și linie de tramvai dublă. Pasajul Solventul va oferi o nouă legătură între părțile de nord și de sud ale Timișoarei, care va duce la decongestionarea semnificativă a traficului din oraș. Valoarea lucrărilor este de peste 130 de milioane de lei, din care 42 de milioane de la bugetul de stat, prin programul Anghel Saligny, restul de la bugetul local.
Comentarii prin facebook