Nici Timișul nu a scăpat de controalele efectuate pentru respectarea Sistemului de Garanție Returnare a ambalajelor, efectuate la nivel național. În perioada 5.07 – 05.08, au fost efectuate 170 de controale tematice pentru verificarea implementării şi funcţionării SGR la comercianţii care vând produse în ambalaje returnabile.
În urma controalelor au fost aplicate 3 sancțiuni contravenționale, din care 2 amenzi în valoare de 120 000 lei și un avertisment. Au fost verificate în principal următoarele obligații ce le revin comercianților care vând produse în ambalaje SGR: obligaţia de a utiliza programul informatic pus la dispoziţie de administratorul SGR, pentru raportarea ambalajelor; obligaţia de a încheia contracte cu Administratorul SGR, în vederea îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din HG nr.1074/2021; obligaţia de a organiza puncte de returnare pentru ambalajele SGR; obligaţia de a permite exclusiv administratorului SGR preluarea ambalajelor SGR de la punctele de returnare; obligaţia de a se înregistra în baza de date gestionată de Administratorul SGR. obligaţia comercianţilor de a ţine evidenţa numărului total al produselor comercializate în ambalaje SGR.
Comentarii prin facebook