Proiectul Centurii Vest, ultima bucată din inelul de ocolire a Timișoarei, e deocamdată tot blocat, din cauza contestațiilor. La finalul acestei luni se așteaptă decizia Curții de Apel, care va permite sau nu continuarea contractului pentru proiectarea și construcția variantei Vest.
Două proiecte importante pentru Timiș ar mai putea ”prinde” Sorin Grindeanu în actualul său mandat de ministru al Transporturilor. Vorbim de Centura Vest, respectiv de autostrada Timișoara Moravița. Dacă în primul caz licitația a fost finalizată, dar procedura a fost oprită de două contestații, la autostrada spre Moravița este așteptată încheierea procedurii și stabilirea firmelor care se vor ocupa de proiect.
Întrebat despre stadiul contractului pentru centură, Grindeanu a spus că e o ambiție a sa semnarea contractului în actualul mandat.
„Finalul lunii este termen la Curtea de Apel. Așteptăm decizia Curții de Apel. Mi-aș dori sincer să se semneze acest contract cât sunt încă în funcție la Ministerul Transporturilor, pentru că am ținut foarte mult să se întâmple acest proiect, cum la fel țin la proiectele pentru cele două loturi Timișoara – Moravița, care au termen de depunere jumătatea lui noiembrie. Haideți să vedem sentința. Mi-aș dori, repet, așa ca satisfacție personală, să fie semnat acest contract pe Timișoara Vest, centură la patru benzi, până la depunerea mandatului de ministru al Transporturilor. ”, a declarat Sorin Grindeanu.
În urma licitației, câștigători ai contractului pe centura Vest au fost turcii de la Nurol Insaat Ve Ticaret AS. Varianta Vest va avea 14 kilometri și va fi la profil de două benzi pe sens, urmând să lege capătul centurii Sud, din Freidorf, și sensul giratoriu de pe Calea Aradului, de la Mahle. Centura Vest va avea și un nou pod peste Bega, dar va asigura și accesul unei noi radiale, care va prelua traficul din Timișoara.
Comentarii prin facebook