Transportatorii din Timiș vor avea primul punct de trecere a frontierei spre Ungaria, acesta urmând să fie realizat în cadrul unui parteneriat dintre Consiliul Județean Timiș și Consiliul Județean Csongrad. Este un proiect complex, care presupune și ridicarea unui nou pod peste Mureș, dar și o șosea de centură pentru localitatea Cenad, acolo unde există deja un punct de frontieră spre Ungaria, dar pentru traficul ”mic”.
Noua rută va tăia zeci de kilometri din drumul pe care cei care transportă mărfuri îl vor face spre Ungaria.
”Pregătim, la Cenad, primul punct rutier de trecere în Ungaria, din județul Timiș, pentru transportul greu și vorbim de TIR-uri, camioane și autocare, construind un pod peste râul Mureș. Astfel, transportatorii din sud-vestul județului vor ajunge mai rapid la autostrada M43 ce leagă Nădlac de Mako și, mai departe, de Szeged, scurtând cu câțiva zeci de kilometri distanța parcursă. Odată cu această investiție, care se va realiza printr-un parteneriat transfrontalier între Consiliul Județean Timiș și Consiliul Județean Csongrad, facem ca zona Sânnicolau Mare-Periam-Lovrin să redevină atractivă pentru investitori, care își vor putea reduce costurile de transport. În lipsa unei legături directe în zonă, transportatorii sunt obligați, în prezent, să aleagă rute ocolitoare pentru a ajunge la autostradă: fie urmează drumul până la centura Timișoarei sau până la Orțișoara pentru a ajunge apoi pe autostrada A1 spre Ungaria, fie se îndreaptă spre Pecica, pe un drum județean, continuând apoi către autostrada A1 spre punctul de trece a frontierei de la Nădlac”, a anunțat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.
Contractul de finanțare pentru documentații a fost deja semnat, iar suma alocată Studiului de Fezabilitate se ridică la 900.000 de euro. Pe lângă podul care va lega cele două țări, investiția prevede și un drum nou care ocolește comuna Cenad, astfel că traficul greu nu va traversa localitatea.











































Comentarii prin facebook