Aeroportul Otopeni continuă să domine piața aeriană românească, fiind urmat de Cluj și Iaşi. Scăderea față de perioada de dinainte de apariția coronavirusului este semnificativă.
Așadar, cel mai mare număr de pasageri s-a înregistrat pe aeroportul Henri Coandă-Bucureşti, cu 328.100 pasageri îmbarcaţi şi 293.400 pasageri debarcaţi. Urmează Avram Iancu-Cluj-Napoca cu 56.300 pasageri îmbarcaţi şi 50.500 pasageri debarcaţi,
Aeroportul Internaţional Iaşi, cu 25.000 pasageri îmbarcaţi şi 20.6000 debarcaţi, şi Traian Vuia-Timişoara, cu 21.600 pasageri îmbarcaţi şi 19.700 debarcaţi, conform datelor oficiale ale Institutului Național de Statistică.
În transportul internaţional de pasageri, primele zece aeroporturi de origine (de unde au provenit pasagerii debarcaţi în România), stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, sunt Londra Luton – 40.666 de pasageri, Istanbul Internaţional – 21.336 de pasageri, Frankfurt-Main – 16.716 pasageri, Dubai -14.532 de pasageri, Amsterdam-Schipol – 13.892 de pasageri, Dortmund – 12.382 de pasageri, Madrid- Barajas – 11.513 pasageri, Paris-Charles de Gaulle – 11.234 de pasageri, Milano- Bergamo – 10.676 de pasageri, Paris Beauvais – 9.583 de pasageri.
În ceea ce priveşte îmbarcările, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Londra Luton – 55.125, Istanbul Internaţional – 23.248, Amsterdam-Schipol – 20.759, Frankfurt-Main – 16.178, Dortmund – 14.815, Madrid-Barajas – 13.285, Paris-Charles de Gaulle – 12.794, Paris-Beauvais – 12.778, Milano-Bergamo – 12.663, Dubai – 12.593.
Timișoara stă ceva mai bine la capitolul transport aerian intern, unde este pe locul 3.
Henri Coandă Bucureşti a realizat 50% în numărul total de pasageri îmbarcaţi, Avram Iancu Cluj-Napoca 16,6%, iar Traian Vuia Timişoara 14,6%.
Comentarii prin facebook