Anvelopele viitorului se vor face din coji de orez sau din păpădii

continental

continental

Un producător german de anvelope, prezent la Timișoara cu o fabrică, anunță trecerea spre materialele sustenabile. Aici intră cojile de orez, cauciucul din păpădii sau sticlele PET.

De ceva timp, experții în materiale și inginerii de la Continental au inițiat o tranziție discretă. Nu mai târziu de anul 2050, toate anvelopele vor fi fabricate din materiale sustenabile. Până atunci mai este totuși un drum lung de parcurs. Dar, pas cu pas, se observă deja care sunt materiile prime ce vor fi folosite în viitor în fabricarea de anvelope.

Printre acestea se numără deșeurile din agricultură – cum ar fi cenușa din coji de orez, cauciucul din păpădie, cauciucul reciclat sau sticlele PET.

„Continental este pe cale să devină cel mai inovator producător din industria anvelopelor în ceea ce privește sustenabilitatea. Ne propunem să folosim 100% materiale sustenabile în produsele noastre de anvelope până cel târziu în 2050. Puterea noastră inovatoare ne permite să deschidem noi drumuri care să fie și mai sustenabile. Acestea includ totul, de la originea și proveniența materialelor folosite până la reutilizarea și reciclarea anvelopelor noastre”, spune Claus Petschick, șeful departamentului de sustenabilitate din cadrul ariei de activitate Continental Tires

În prezent, se folosesc deja între 15 și 20% din materiale regenerabile sau reciclate la fabricarea anvelopelor standard Continental pentru autoturisme. Pentru a crește și mai mult proporția de materiale sustenabile și pentru a conserva resursele valoroase, Continental analizează și revizuiește în permanență toate materiile prime utilizate în producția de anvelope.

Compatibilitate perfectă a materialelor pentru o siguranță maximă

În funcție de aplicabilitate, anotimp și mediu, anvelopele trebuie să îndeplinească cerințe specifice. Acest lucru poate fi observat, de exemplu, în designul benzii de rulare. Dar în alte domenii – compoziția compusului de cauciuc, de exemplu – aceste modificări nu sunt atât de vizibile. Anvelopele pentru autoturisme de la Continental sunt compuse din sute de materii prime diferite.

Compoziția lor specifică are un impact major asupra anvelopelor și a caracteristicilor lor de manevrabilitate. Capacitatea de a implementa diferitele materiale cu proprietățile și interdependențele lor unice în moduri specifice reprezintă un act de echilibru complex pentru inginerii și experții în materiale de la Continental. Doar atunci când toate materialele se potrivesc în mod ideal între ele pot fi create anvelope de o performanță ridicată, sigure, eficiente din punct de vedere energetic și durabile.

Cauciucul natural este în continuare esențial datorită proprietăților sale excepționale

Cauciucul natural este esențial pentru a asigura performanța excepțională a anvelopelor. Acest produs natural constituie între 10 și 40% din greutatea totală a anvelopelor moderne foarte performante. Printre proprietățile sale speciale se numără nivelul ridicat de rezistență și durabilitate, care sunt cauzate de cristalizarea cauciucului indusă de tensiune. Industria anvelopelor este cel mai mare consumator al

producției globale de cauciuc, reprezentând peste 70%. Cu toate acestea, Continental consideră cauciucul natural a fi un material sustenabil doar dacă este obținut în mod responsabil. Prin urmare, compania folosește o abordare integrată care vizează să facă mai sustenabile lanțurile de aprovizionare complexe și fragmentate pentru cauciucul natural. Inclusiv prin utilizarea tehnologiei digitale de ultimă generație, implicarea locală și colaborarea strânsă cu parteneri capabili, cu scopul de a îmbunătăți transparența și trasabilitatea de-a lungul întregului lanț valoric. Între timp, prin proiectul Taraxagum, Continental urmărește o abordare inovatoare pentru a se asigura că poate deveni mai puțin dependent de cauciucul natural cultivat în principal în Asia de sud-est. Producătorul de anvelope lucrează alături de parteneri la industrializarea extracției de cauciuc natural din plante de păpădie cultivate special.

Materii prime sustenabile pe bază de plante

Pe lângă cauciuc, materiile prime, cum ar fi siliciul, sunt esențiale pentru asamblarea anvelopelor. Siliciul, de exemplu, ajută la optimizarea unor caracteristici precum aderența, rezistența la rulare și durata de viață a anvelopei. În viitor, coaja de orez va fi utilizată ca materie primă pentru siliciul produs în mod sustenabil. Coaja de orez este un produs rezidual al producției de orez și nu poate fi folosită ca aliment sau hrană pentru animale. Siliciul derivat din cenușa de coji de orez este mai eficient din punct de vedere energetic atunci când este utilizat în producție decât cel obținut din materiale convenționale, cum ar fi nisipul de cuarț.

Uleiurile pe bază de plante – cum ar fi uleiul de rapiță și rășinile bazate pe materiale reziduale din industria hârtiei și a lemnului – oferă deja o alternativă la materiile prime pe bază de țiței în anvelopele Continental. Sunt utilizate exclusiv uleiuri care îndeplinesc standardele tehnice de calitate și care nu sunt adecvate pentru consum.

Uleiurile și rășinile permit flexibilitate în ceea ce privește compozițiile anvelopelor și îmbunătățesc astfel aderența materialului.

Extinderea economiei circulare

Continental își propune să realizeze operațiuni complet circulare în producția de anvelope până cel târziu în 2050. Pe lângă utilizarea de materiale regenerabile, compania lucrează sistematic la utilizarea materiilor prime reciclate în producția de anvelope. Acest lucru este menit să asigure că negrul de fum – o altă materie primă crucială în compușii de cauciuc – poate fi obținut pe scară largă în viitor. Continental a semnat recent un acord de dezvoltare cu Pyrum Innovations în vederea optimizării în continuare a reciclării materialelor din anvelopele vechi. Pentru a face acest lucru, Pyrum descompune anvelopele vechi în părțile lor constitutive într-un cuptor industrial, folosind un proces special de piroliză. În acest fel, materiile prime valoroase conținute în anvelopele scoase din uz pot fi extrase și reciclate. Ambele companii depun eforturi pentru a obține pe termen mediu materii prime de înaltă calitate din uleiul de piroliză obținut pentru producția de anvelope Continental, pe lângă utilizarea directă a negrului de fum de înaltă calitate. Pe termen lung, producătorul de anvelope premium și Pyrum își propun să stabilească un concept de economie circulară cu circuit închis pentru reciclarea anvelopelor vechi.

Cauciuc reciclat din anvelopele scoase din uz

În plus față de piroliză, Continental folosește, de asemenea, prelucrarea mecanică a anvelopelor scoase din uz. Cauciucul, oțelul și cablurile textile, în special, sunt separate, într-un proces extrem de sofisticat, unele de altele. Cauciucul este apoi pregătit pentru a fi reutilizat ca parte a unor noi compuși de cauciuc.

 

Etichete ,
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

De sâmbătă, 6 decembrie, la Muzeul Satului Bănățean se deschide „Lights of the Village”, numele sub care vor fi reunite activitățile dedicate lunii decembrie, în organizarea Consiliului Județean Timiș. Acolo va funcționa singurul patinoar gratuit din Timișoara, anunță organizatorii. Sâmbătă, 6 decembrie, la ora 16, Consiliul Județean Timiș dă startul activităților de iarnă la Muzeul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Lights of the Village”, târgul de iarnă de la Muzeul Satului Bănățean se deschide sâmbătă
Dominic Fritz, primarul Timișoarei, spune că nu intră în ”capcana diplomelor”, întrebat fiind dacă își va face publice diplomele de studiu. Cine vrea, poate să analizeze dosarul său profesional de la primărie, spune el. Ideea diplomelor a revenit în prim plan după cazul Moșteanu, ministrul USR de la Apărare care nu a fost deloc la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dominic Fritz spune că nu pică în capcana diplomelor. Ideea, reluată după demisia lui Moșteanu
Timișoara va avea funcțională, din această toamnă, o nouă creșă. Aceasta a fost finalizată pe strada Învățătorului, la numărul 2, în prezența ministrului Dezvoltării, Attila Cseke. Ridicarea creșei s-a făcut cu fonduri din PNRR, în cadrul programului național ”Sfânta Ana”. Noua unitate va oferi locuri pentru mai mult de 70 de copii, mai precis șapte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Creșa de pe strada Învățătorului a fost finalizată, la trei ani de la debutul proiectului
Nicio hoție nu rămâne nepedepsită. Un tânăr de doar 19 ani va învăța pe propria piele ce înseamnă în primul rând, un arest de 30 de zile. Și apoi mai urmează… La data de 3 decembrie 2025, polițiștii Secției 2 Poliție Urbană Timișoara au reținut pentru 24 de ore un tânăr de 19 ani, bănuit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Furt cu premeditare! Și-a făcut „rost” de o cartelă specială pentru a ajunge la birouri, după bani, iar acum este după… gratii
Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.