CFR Infrastructură a semnat protocolul pentru modernizarea infrastructurii feroviare dintre Reșița și Timișoara, pentru implementarea sistemului tram-train

cale ferata

cale ferata

Consiliul Județean Timiș a aprobat protocolul de implementare a unuia dintre proiectele căruia cei mai mulți îi prevesteau eșecul, cel prin care se va moderniza linia de cale ferată dintre Timișoara și Reșița, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră. Alin Nica, șeful CJ Timiș, a fost mandatat să semneze protocolul ce a fost deja parafat de CFR Infrastructură, respectiv de Primăria Reșița, care e lider de proiect. Deocamdată vor fi finanțare, prin PNRR, două dintre cele trei tronsoane ale căii ferate, pentru ca ultimul tronson să fie modernizat ulterior de CFR, cu bani din Programul Operațional Transporturi. 

În urmă cu mai mult timp, Primăria Reșița, Primăria Timișoara, Consiliul Județean Timiș și Consiliul Județean Caraș-Severin semnau la Timișoara un protocol prin care propuneau realizarea unui parteneriat care să ducă la reabilitarea căii ferate dintre cele două municipii, cu introducerea unui sistem de transport de tip tram-train, în cadrul căruia să circule trenuri alimentate cu hidrogen. Între timp, protocolul s-a modificat, iar la calea ferată amintită a fost adăugată porțiunea Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră. 

S-au cheltuit sume importante și a fost plătită realizarea unui studiu de fezabilitate pentru traseele amintite. Iată că acum proiectul a reușit să depășească toate piedicile și a fost semnat protocolul de colaborare cu CFR Infrastructură pentru ca inițiativa să devină realitate.

Protocolul a fost semnat zilele trecute de conducerea CFR Infrastructură, după ordinul semnat de ministrul Sorin Grindeanu, căruia îi mulțumesc pe această cale. 

Urmează ca și ceilalți parteneri (Consiliul Județean Caraș-Severin, PrimăriaTimișoara și Consiliul Județean Timiș) să aprobe acest document în ședințe de consiliu și ne putem apuca de treabă”, anunța primarul din Reșița, instituție care este lider de proiect.

La scurt timp, marți, în ședința de plen a Consiliului Județean Timiș a fost aprobat acest protocol și Alin Nica împuternicit să semneze protocului cu CFR Infrastructură.  

Cele patru administrații implicate au transmis la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii adresa referitoare la solicitarea de constituire a unui parteneriat pentru implementarea de proiecte.

Proiectul ”Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră” a fost inclus pe lista proiectelor aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 1448/2023, cu modificările și completările ulterioare. 

Inițiațiva are are două componente. Componenta A se referă la tronsonul Timișoara Nord – Stamora Moravița – frontieră (parte din rețeaua transeuropeana de transport TEN-T Core). Realizarea obiectivului de investiție este propusă spre finanțare, ca proiect de rezervă, în cadrul Programului Transport 2021-2027 – Prioritate 4: Creșterea eficienței căilor fertate române-Obiectiv specific RS03.1. Dezvoltarea unei rețele TEN -T sustenabile, reziliente în fața schimbărilor climatice, inteligente, sigure și intermodale (FEDR). Componenta B se referă la traseul Reșița Nord – Voiteni, infrastructură feroviară neinteroperabilă. Pentru tronsonul de cale ferată Reșita Nord – Voiteni se urmărește implementarea fazată a proiectului în două etape: 

Etapa I: Lucrări de tip renewal cu sursă de finantare în Programul Național de Redresare și Reziliență – PNRR, iar etapa II Lucrări de modernizare complete, care prevăd reutilizarea în procente ridicate a elementelor schimbate în prima etapă, la care se adaugă și introducerea sistemului ERTMS. 

După aprobarea Protocolului de către toate părțile implicate, documentația tehnică ce este deja finalizată va fi depusă spre aprobare la Comisia Tehnică a CFR. După aprobarea acesteia putem semna contractul de finanțare prin PNRR. Vizate sunt cele două segmente de la Componenta B.  Primăria Reșița se va ocupa de modernizarea tronson Reșița Sud – Reșița Nord, în timp ce cei patru parteneri (Primăria Reșița, CJ Caraș-Severin, Primăria Timișoara și CJ Timiș) de modernizarea sectorului Reșița Nord – Voiteni.

Ulterior, documentația aferentă secțiunii Timișoara Nord – Voiteni – Stamora Moravița-Frontieră (coridor european TEN-T Core) va fi predată la CFR și va fi realizată cel mai probabil prin POT 2021-2027.

Ca o modificare importantă a proiectului, utilizarea trenurilor care să funcționeze pe hidrogen va fi înlocuită cu utilizarea de trenuri cu baterii electrice, soluția fiind considerată mai apropiată de realitatea actuală din România.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Parcările acoperite pentru biciclete, inițiate de Moș, au acum o soluție. Nica și Fritz sunt colaboratori politici, proiectul nu se mai blochează

Cristian Moș, candidat independent la funcția de primar al Timișoarei, își poate vedea acum unul dintre proiectele sale pus în practică. Este vorba despre amplasarea la Timișoara a unor parcări acoperite și securizate pentru biciclete, proiect pornit de Moș sub numele de ”Velo Timiș”. Cum? Acum Fritz și Nica sunt ”prieteni”, iar municipalitatea nu mai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Parcările acoperite pentru biciclete, inițiate de Moș, au acum o soluție. Nica și Fritz sunt colaboratori politici, proiectul nu se mai blochează
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Comportare excelentă a României la Europeanul de fotbal destinat primarilor

Primarii din toată Europa s-au întâlnit la Liepzig unde nu s-au înfruntat în platforme electorale ci pe terenul de fotbal. Au fost câteva zile cu un spectacol total pe dreptunghiul magic, nivelul competiţiei întrecând toate aşteptările, fiind foarte ridicat. 16 echipe naţionale au fost prezente la competiţie, ele fiind împărţite în patru grupe de câte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Comportare excelentă a României la Europeanul de fotbal destinat primarilor
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cristian Moș, candidat independent la funcția de primar al Timișoarei, își poate vedea acum unul dintre proiectele sale pus în practică. Este vorba despre amplasarea la Timișoara a unor parcări acoperite și securizate pentru biciclete, proiect pornit de Moș sub numele de ”Velo Timiș”. Cum? Acum Fritz și Nica sunt ”prieteni”, iar municipalitatea nu mai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Parcările acoperite pentru biciclete, inițiate de Moș, au acum o soluție. Nica și Fritz sunt colaboratori politici, proiectul nu se mai blochează
Biroul Electoral de Circumscripție Timiș a respins contestația formulată împotriva preşedintelui Biroului Electoral de Circumscripție nr. 1 Municipiul Timişoara, Titu Birceanu, depusă de Mirela Toc. Aceasta contestase numirea lui Birceanu, spunând că cel în cauză nu îndeplinește condițiile legale pentru a ocupa poziția. ”Prin cererea redirecționată de către Tribunalul Timiş şi înregistrată la acest Birou...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Titu Birceanu poate rămâne președintele Biroului Electoral de Circumscripție Timișoara
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că legea promulgată, vineri, de preşedintele Klaus Iohannis, privind combaterea evaziunii fiscale, este o invitaţie la furt din banii publici. Potrivit legii, evazioniștii care plătesc prejudiciul și 15% în plus scapă de închisoare. Cu această lege, Klaus Iohannis îl întrece chiar şi pe Liviu Dragnea, afirmă Trifan. “Pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Raoul Trifan, despre legea combaterii evaziunii fiscale: “Pe lângă Iohannis, Dragnea era un amator”
Primarul Dominic Fritz a decis că e timpul ca viceprimarul său liberal să treacă efectiv la ascuțit creioane. Domeniul atât de drag lui Cosmin Tabără, cel al proiectelor de baze sportive, nu va mai fi în subordinea acestuia. Decizie dură a primarului Fritz în domeniul distribuirii responsabilităților spre viceprimari. După o primă tură de ”deposedare”...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Viceprimarul Cosmin Tabără, trimis la ascuțit creioane, după ce rămâne și fără bazele sportive
PSD Timiș atacă Alianța Dreapta Unită și spun că liderii locali ai acesteia folosesc circul ieșit, vineri noaptea, la ora 0, în Piața Unirii odată cu lansarea campaniei electorale. Acolo, reprezentanții Alianței, conduși de Dominic Fritz, când s-au contract cu cei ai AUR, veniți, surprinzător, exact în același loc și la aceiași oră pentru a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis solicită sancționarea grupurilor politice ale Alianței Dreapta Unită și ai AUR pentru circul de joi noaptea, din Piața Unirii
Primarii din toată Europa s-au întâlnit la Liepzig unde nu s-au înfruntat în platforme electorale ci pe terenul de fotbal. Au fost câteva zile cu un spectacol total pe dreptunghiul magic, nivelul competiţiei întrecând toate aşteptările, fiind foarte ridicat. 16 echipe naţionale au fost prezente la competiţie, ele fiind împărţite în patru grupe de câte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Comportare excelentă a României la Europeanul de fotbal destinat primarilor
Etapa a IV-a din Liga de Rugby programează a doua deplasare a acestui sezon pentru jucătorii bănăţeni. SCM USV Timișoara merge în Baia Mare, pentru meciul cu CSM Știința, de sâmbătă, 11 mai, ora 13.00. Primele trei runde au lăsat urme în lot. Antrenorii Mugur Preda și Valentin Popârlan au o listă de indisponibilități, dar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SCM USV Timişoara, deplasare dificilă la Baia Mare
Top