Planuri mari la Primăria Timişoara, dar, deocamdată, doar planuri. Mai precis, Nicolae Robu a anunţat că se discută în acest moment despre transformarea totală a Pieţei Consiliul Europei, traficul rutier urmând să fie dus integral în subteran şi zona de la suprafaţă să devină una exclusiv pietonală.
Deocamdată, se aşteaptă demararea lucrărilor la viitorul pasaj rutier de aici, cel mai dificil de până acum, spune Robu. „Vom realiza pasajul din Piaţa Consiliul Euuropei. Poate va fi cel mai dificil pasaj, se lucrează la studiul de fezabilitate. În luna mai, cred că vom da drumul la pasajul de la Openville. Este pe banii lor, dar e unul public. Investitorii sunt solicitaţi să facă şi lucrări publice. La ISHO se realizează un tronson de câteva sute de metri din inelul 2, la Shopping City s-a făcut prelungirea liniei de tramvai. La Openville, primul nivel subteran va fi pe inelul 2, pe cel de-al doilea nivel se va merge pe sub inelul 2, descărcarea din parcare se va putea face direct înspre şi dinspre strada Demetriade”, spune Robu.
Inclusiv pasajul primăriei va fi unul deosebit. Iar ideea este dusă şi mai mult înspre vis, unul frumos, în care deasupra şoselelor subterane va fi o nouă zonă pietonală. „O variantă spectaculoasă şi ea, tot cu două niveluri subterane, care permite o conectivitate integrală între Sever Bocu, Calea Aradului şi Circumvalaţiunii. Se analizează o soluţie ca Piaţa Consiliul Europei să devină integral pietonală, ca toată circulaţia să fie dusă în subteran. Trebuie să vedem şi economic dacă se poate, dar ar fi extraordinar o asemenea soluţie. Cât de frumos ar fi să avem, lângă ce se construieşte nou, să fie şi o piaţetă acolo. Dacă s-ar fi folosit zona aceea, de la Fructus spre Baader, ar fi fost construite nişte clădiri anoste, de trei-patru etaje, aşa acum avem doar proiecte moderne”, a subliniat primarul.
Pentru acea zonă se gândeşte şi un nou bulevard, pe Demetriade, cui fonduri locale. „Pe strada Pictor Zaicu şi Demetriade se doreşte un bulevard pe patru benzi, pe banii primăriei. Va fi zona Noua Timişoara. CFR a obţinut finanţare europeană pentru adăugarea unei linii de cale ferată pe acea movilă, 20 – 30 de ani nu se mai atinge nimeni de acelea, dar avem o altă variantă de metrou. E un proiect naţional pentru dezvoltarea acestui tip de transport, pentru oraşele de 200 – 300.000 de locuitori. Nu am zis că voi face eu metroul, dar el se va face. Acesta e mersul normal al lucrurilor, să protejăm spaţiile, să avem cât mai multe spaţii verzi. Nu e cazul să avem inhibiţii”, a încheiat primarul.
Comentarii prin facebook