Scandalul vopsirii pistelor de biciclete din Timişoara cu celebra culoare verde revine în actualitate, după ce un biciclist s-a rănit, alunecând cu mijlocul de transport pe o pistă vopsită. Marţi, primarul Nicolae Robu a spus că atunci când a decis să vopsească din nou pistele noi i s-a garantat că vopseaua folosită de această dată este cea mai bună dintre toate. Mai mult, consilierul său, Cătălin Iapă, a insistat că cei de la Verde pentru Biciclete i-ar fi spus că noul material ar fi bun.
Disputa piste vopsite – nevopsite, a izbucnit din nou între Municipalitate şi comunitatea bicicliştilor, după ce, luni, o persoană s-a accidentat, alunecând pe o astfel de pistă vopsită şi umedă. Pe de o parte, primarul Nicolae Robu spune că nu e sigur că respectiva vopsea ar fi de vină, că oricum pe ploaie poţi aluneca şi pe asfalt normal, în vreme ce membrii comunităţii cicliste susțin că acea vopsire nu aduce decât pericole. „Noi ne gândim şi la utilitatea oraşului, cele vopsite sunt mai bine demarcate, se văd mai bine”, insistă edilul-şef, justificând această vopsire. El spune că ultimele investiţii în acest domeniu al pistelor, acolo unde s-a folosit din nou vopsea pe carosabil, s-a utilizat, de fapt, o vopsea despre care i s-a garantat că e cea mai „corespunzătoare” din lume.
Primarul Nicolae Robu vorbește despre calitatea estetică a pistelor vopsite
„Eu nu mai știu ce să cred. S-au făcut teste, s-au făcut măsurători, s-a folosit vopsea făcută pentru așa ceva. Nu e o vopsea specială pentru Timișoara, este o vopsea care se folosește și în alte părți. Nu știu dacă asta-i cauza, că mai sunt căzături de pe bicicletă și fără să fie vopsit locul unde se întâmplă căzăturile. Putem să nu le vopsim, economic e mai bine, că ne costă mai puțin și într-o perioadă nici nu au mai fost vopsite. Dar arată mult mai bine vopsite, și, pe deasupra, ghidează mult mai bine, atrag atenția și pietonilor că pe acolo vin bicicliști și evident bicicliștilor, că le delimitează mai clar zona dedicată lor. Sunt avantaje și dezavantaje, poate că unii nu respectă viteza. Nu știu, repet, nu pot să mă pronunț. Însă mie mi s-au adus toate garanțiile că nu este necorespunzătoare această vopsea, și în lipsa ei se întâmplă să se mai alunece”, a afirmat Nicolae Robu.
Robu admite că s-a continuat cu vopsirea pistelor, chiar dacă unii bicicliști au solicitat să nu se mai utilizeze vopseaua, important fiind şi cum arată oraşul: „Noi avem răspunderea și asupra modului în care arată orașul și asupra modului în care-l funcționalizăm și când ți se aduc toate garanțiile că e mai bine așa, este normal să faci așa cum ți se garantează că e mai bine. Dar n-o să le mai vopsim acolo unde construcția pleacă de la zero, o să folosim asfalt colorat diferit, așa cum am și făcut de altfel. Dar unde pistele sunt amenajate pe trotuare sau pe carosabil, care există deja, acolo nu e altă soluție să le marcăm. O linie trasă nu e suficient. În fine, noi ne limităm la atât, ne convine financiar, mie nu-mi convine ca aspect, vă spun sincer. Nu știu dacă toți bicicliștii consideră la fel, că nu știu câți au căzut datorită acelei vopsele, nu știu. Am rezerve să cred că e așa, dar eu îi iau în seamă pentru că țin ca bicicliștii din Timișoara să fie cât mai mulțumiți de ceea ce le oferim. O să se cerceteze puțin ce s-a întâmplat acolo, ar fi grav dacă acea căzătură s-a produs din cauza vopselei, nu ar fi deloc în regulă să se fi întâmplat așa ceva, nu mă contrazic cu nimeni. Înseamnă că cineva a dezinformat. Mie mi s-au adus toate garanțiile că s-au făcut teste de toate felurile și că acea vopsea e bună, e folosită peste tot, nu doar la noi”, a mai subliniat Nicolae Robu.
Poziția „Verde pentru Biciclete”
Reprezentanții Verde pentru Biciclete au luat repede atitudine. Pentru a evita eventualele viitoare accidentări ale celor care se deplasează pe două roți, aceștia fac un apel către toți bicicliștii să fie extrem de prudenți. Totodată, cei de la „Verde pentru Biciclete” îl contrează pe consilierul primarului Cătălin Iapă, care a spus astăzi că asociația ce reprezintă interesul bicicliștilor a fost mulțumită de substanța în care sunt vopsite pistele.
„În lipsa unor documente esențiale pe care Primăria Muncipiului Timișoara a fost solicitată să ni le ofere, echipa Verde pentru Biciclete nu poate avea un punct de vedere oficial legat de tipul vopselei folosite pentru marcarea pistelor de bicicletă în anii 2018-2019 și dacă aceasta este sau nu destinată unei astfel de lucrări. În momentul în care vom avea acces la documentele solicitate vom putea să avem un punct de vedere oficial pe acest subiect. Facem apel la toți bicicliștii care aleg să folosească bicicletele în zilele cu ploaie, să fie extrem de prudenți, așa cum facem și noi în cadrul echipei VpB”, transmit cei de la Verde pentru Biciclete.
Comentarii prin facebook