Nicolae Robu nu se lasă şi vrea să fie pregătit oricând apare oportunitatea de a se construi metroul timişorean. Noul buget are din nou bani alocaţi pentru un studiu de fezabilitate pe această temă, unul nou, diferit de cel precedent pentru că ideea metroului legată de estacada cu calea ferată a căzut.
E nevoie de un nou studiu de fezabilitate pentru metroul din Timişoara. Vremurile s-au schimbat, iar oraşul trebuie să fie gata oricând să pornească un asemenea proiect. „Să nu ne prindă nepregătiţi”, spune primarul Nicolae Robu, motivând apariţia unei linii de buget şi în acest an pe această temă. Cum precedentul studiu vedea metroul legat de „movila” pe care circulă calea ferată prin Timişoara, aşa cum edilul o numeşte, această variantă a căzut, pentru că CFR a obţinut finanţare europeană pe această componentă, deci trenul va circula tot pe acolo în următorii 10 – 20 de ani, insistă primarul.
„Alocăm din nou bani pentru un studiu de prefezabilitate pentru că lucrurile sunt într-o anumită dinamică. Noi, când am făcut studiul de fezabilitate pentru metrou, am vizat traseul actualei căi ferate. La acea vreme, studiul nostru de prefezabilitate a primit toate avizele de ducere în subteran a liniilor de cale ferată și de realizare cu această ocazie a unei linii de metrou, de la Ministerul Transporturilor. În 2013, noi am fost primul oraș din provincie în care s-a vorbit despre metrou. Sigur că ideea a fost luată în derâdere, ca și cum iarăși ar fi fost vreo invenție prostească de-a noastră, când în orașe similare din lume există metrouri și sunt extrem de benefice, lucruri dovedite. Dar întrucât CFR-ul are un proiect cu finanțare europeană pentru modernizarea și extinderea sistemului de cale ferată pe actuala tehnologie, adică pe movile de pământ, a căzut acea variantă de transformare a zonei, pentru că e vorba de bani mulți și evident că CFR-ul nu o să renunțe la ei și atunci probabil vreo 20-30 de ani cel puțin linia de cale ferată va rămâne pe acea movilă de pământ pe care o știm și ce putem noi face este să mai realizăm anumite pasaje pe sub ea”, susţine Nicolae Robu.
Acum, cu estacada căii ferate bătută în cuie, se schimbă şi traseele liniilor de metrou. Investori ar fi o firmă din China, care a venit cu propria finanţare să construiască la Timişoara. Nu am aflat de ce oferta nu a fost dusă la un alt nivel, mai aproape de realizare. Noul studiu are o linie de buget de 145.000 de lei pentru a fi realizat. De câte ori se va face? De câte ori va fi nevoie, ne asigură primarul, până ce vom şi avea metrou.
Comentarii prin facebook