USR Timişoara acuză lipsa de viziune a primăriei în problema circulaţiei din oraş

Cetăţenii protestează împotriva modificărilor permanente şi „fără cap” făcute de municipalitate în problema circulaţiei rutiere din Timişoara, spun cei de la USR Timişoara, cu referire la problemele create pe strada Cluj şi Aleea FC Ripensia. Partidul cere prezentarea informaţiilor pe baza cărora specialiştii în transporturi din Primăria Timişoara au decis aplicarea sensurilor unice şi a benzilor speciale pe aceste rute.

USR Timişoara acuză lipsa de viziune a primăriei în problema circulaţiei din oraş

USR Timişoara acuză lipsa de viziune a primăriei în problema circulaţiei din oraş

Benzi schimbate, apărute şi dispărute, desenate la dimensiuni mici pentru a ieşi la calcul un număr mai mare de asemenea benzi, transferarea mijloacelor de transport şi a ambulanţelor pe un traseu necorespunzător, dar şi disconfortul zilnic al oamenilor sunt acuzate de USR Timişoara după ce primăria a schimbat total şi a dat peste cap circulaţia în zona dintre centru şi Spitalul Judeţean.

„În urmă cu o lună, Primăria Timișoarei a decis să elimine banda specială de pe strada Cluj folosită de transportul în comun, taxi-uri și salvări. Tot acest trafic a fost redirecționat pe Str. FC Ripensia, o stradă care nu a fost concepută pentru a susține mijloacele de transport în comun. Acum ni se propune o nouă reorganizare a traficului pe strada Cluj, unde vom avea acea bandă unică, însă în sens invers. Oamenii din zonă s-au arătat revoltați de aceste mișcări și pe bună dreptate! Primăria Timișoara nu are un plan de a rezolva problemele de trafic din oraș. În loc să aducă specialiști și să ia exemplul altor orașe similare europene, administrația locală face doar experimente pe seama sănătății și siguranței locuitorilor”, spun cei de la USR.

Benzile de pe Str. FC Ripensia sunt prea înguste pentru a permite circulația autobuzelor în condiții de siguranță (doar 2,8m lățime). Locuitorii din zonă s-au trezit cu aceste modificări anunțate de pe o zi pe alta, o practică obișnuită (din păcate) pentru primăria noastră și o dovadă a lipsei de respect față de cetățeni.

„Viața timișorenilor nu mai trebuie să depindă de dispoziția și toanele unui om. Nu putem să facem planuri pentru trafic în funcție de cheful cu care se trezește domnul primar. Azi vrea în stânga, mâine în dreapta. Avem nevoie de o administrație care știe ce face, care leagă soluțiile de un plan pe termen lung și vorbește cu oamenii”, a declarat Dan Reșitnec, președinte USR Timișoara.

Schimbările fără cap au dus la numeroase probleme în trafic. Salvările și mijloacele de transport în comun au timpi crescuți de deplasare, în condițiile în care se crează frecvent blocaje pe Str. FC Ripensia. Pietonii nu sunt în siguranță pe trotuarul de pe str. FC Ripensia, cu mașinile trecând cu 50km/h la câțiva zeci de centimetri de ei. Mai mult, poluarea și zgomotul suplimentar pentru locuitorii din zona respectivă sunt la ordinea zilei, iar sub ferestrele a mii de oameni trec, mai nou, salvări și autobuze.

În concluzie, USR Timișoara a cerut Primăriei informații privind studiile și analizele pe care s-au bazat aceste modificări de trafic și strategia pentru dezvoltarea zonei în viitor. Așteptăm deocamdată răspunsul Primăriei la această cerere, cu speranța că modificările au avut la baza unele analize, în contextul în care proiectul de Trafic management „unda verde” prevede posibilitatea efectuării unor simulări virtuale de trafic.

Partidul nou cere revenirea la situația anterioară, în care mijloacele de transport în comun aveau o bandă dedicată pe străzile Arieș și Cluj, dinspre Casa Tineretului, către Piața Leonardo da Vinci (zona pasajului Michelangelo). De asemenea, se cere ca schimbările de aceste magnitudini ale impactului și din asemenea zone să fie bazate pe studii & simulări de trafic și să fie discutate public înainte de a fi implementate. Realizarea unui studiu pentru implementarea unei benzi dedicate mijloacelor de transport în comun pe sensul Michelangelo – Spitalul Județean. Realizarea acestei benzi dedicate transportului în comun ar putea aduce beneficii traficului, însă eliminarea benzii dedicate transportului public în sens invers crează o situație mult mai rea decât înainte și e exact inversul „prioritizării transportului în comun”.

 

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Cetățean a spus: (iunie 13th, 2019 at 10:28 )

Cred că se poate rezolva această situație spre binele tuturor daca se fac doua benzi speciale pentru transportul in comun pe strada Cluj, și cea dinainte de la Județean spre centru și cea care o fac acum, că tot lărgesc ei strada la 4 benzi. Și împăcăm și varza și capra și transportul, ambulanțele , locuitorii de pe Ripensia, etc.

caprele a spus: (iunie 13th, 2019 at 11:03 )

Astia de la usr sunt aia care-si doresc ,,casatorii,, intre poponari si aducerea de imigranti non-albi,ca asa vor jupanii din ue?

corina a spus: (iunie 13th, 2019 at 12:57 )

Din cauza circulatiei din oras, liderii lor nu opresc atunci cand sunt somati de un politist :))))
Sunteti penibili!!! La o zi dupa ce un lider nu opreste la semnalele politiei, va treziti sa comentati de circulatie…sa va fie rusine!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Robu si Gaita

Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz

În urmă cu cinci ani, proaspătul preşedinte al PNL Timişora, Ionuţ Gaiţă, încerca să blocheze preluarea mandatului de către Dominic Fritz, printr-o metodă mai originală. Nu prin instanţă, ci direct prin secretarul general al primăriei, căruia îi cerea să nu-l valideze pe noul primar. În perioada celor două mandate de primar ale lui Nicolae Robu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

Noua academie de fotbal a Timișoarei a fost stabilită la Covaci. CJ Timiș pregătește 16 milioane de euro, pentru un proiect pe șase ani

Investiția la baza sportivă care ar urma să devină academia de fotbal a Timișului, locul unde tinerii se vor pregăti, este la un pas de a fi pornită. Mai este de trecut un singur pas, aprobarea cererii de alocare a 19 hectare de teren la Covaci către Consiliul Județean Timiș, din partea Consiliului Local Sânandrei....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Noua academie de fotbal a Timișoarei a fost stabilită la Covaci. CJ Timiș pregătește 16 milioane de euro, pentru un proiect pe șase ani

Social vezi arhiva Social

Fidelity by Iulius Mall

Economic vezi arhiva Economic

Licitația pentru realizarea halei de mentenanță a tramvaielor noi a atras patru oferte

Noua hală de mentenanță a tramvaielor noi achiziționate, obiectiv care trebuia să fie gata de ani de zile, este din nou în licitație pentru execuție. Un număr de patru oferte au fost depuse în cadrul acesteia. Investiția completează infrastructura existentă și va permite întreținerea simultană a mai multor tramvaie din flota modernizată a orașului. Municipalitatea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Licitația pentru realizarea halei de mentenanță a tramvaielor noi a atras patru oferte

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primăria Timişoara a semnat un nou contract de închiriere cu omul de afaceri Dan Dinu pentru Berăria 700. Preţul de închiriere este de 10.565 de euro pe lună, cu 830 de euro mai mult, decât cel precedent. Afacerea este oarecum surprinzătoare, Dan Dinu fiind unul dintre cei mai vehemenţi critici ai primarului Dominic Fritz După...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Berăria 700 rămâne la afaceristul Dan Dinu. Preţul chiriei este puţin mai mare decât cel precedent
Un bărbat de 70 de ani a condus un autoturism pe strada Sabin Drăgoi din Timișoara, iar la intersecție cu strada Bogdan Petriceicu Hasdeu a intrat în coliziune cu un autoturism condus de un bărbat de 27 de ani, care circula regulamentar din dreapta. În urma impactului, primul autoturism a fost proiectat în alt autoturism,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Accident în Blașcovici produs de un septuagenar, care a uitat cum stă treaba cu prioritatea de dreapta! O femeie a ajuns la spital
Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, e pregătit să preia și ultima redută a transportului public metropolitan care nu e realizată de STPT. El a fost la Giroc pentru a discuta cu cei de acolo pe această temă. Girocul are propriul sistem de transport public cu autobuze, care leagă localitatea de Timișoara. După întâlnirea cu consilierii locali...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lațcău vrea și Girocul în rețeaua STPT
Importanța competențelor digitale este reliefată de faptul că majoritatea românilor consideră competențele digitale esențiale pentru participarea activă în societate (acces la servicii bancare, sănătate, implicare civică) arată datele culese în cadrul unui Eurobarometru. Rectorul UVT, Marilen Pirtea, remarcă percepțiile măsurate prin Eurobarometrul despre competențele digitale și alfabetizarea IA. Există un sprijin foarte ridicat pentru ideea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează recentele rezultate ale Eurobarometrului pe tema competențelor digitale
Noua hală de mentenanță a tramvaielor noi achiziționate, obiectiv care trebuia să fie gata de ani de zile, este din nou în licitație pentru execuție. Un număr de patru oferte au fost depuse în cadrul acesteia. Investiția completează infrastructura existentă și va permite întreținerea simultană a mai multor tramvaie din flota modernizată a orașului. Municipalitatea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Licitația pentru realizarea halei de mentenanță a tramvaielor noi a atras patru oferte
Investiția la baza sportivă care ar urma să devină academia de fotbal a Timișului, locul unde tinerii se vor pregăti, este la un pas de a fi pornită. Mai este de trecut un singur pas, aprobarea cererii de alocare a 19 hectare de teren la Covaci către Consiliul Județean Timiș, din partea Consiliului Local Sânandrei....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Noua academie de fotbal a Timișoarei a fost stabilită la Covaci. CJ Timiș pregătește 16 milioane de euro, pentru un proiect pe șase ani
Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor din cadrul Universității de Vest Timișoara a organizat Competiția de planuri de afaceri din cadrul Olimpiadei Naționale a Economiștilor în Formare, ediția 2025, faza națională. Competiția s-a bucurat de un adevărat succes din perspectiva gradului de participare: au fost prezentate 44 de planuri de afaceri, însumând 72 de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cele mai bune planuri de afaceri ale studenților, premiate de UVT
Constructorul care se ocupă de realizarea Pasajului Solventul a realizat testarea iluminatului public. Totul a mers cum trebuie și în curând am putea asista la deschiderea acestuia pentru circulația rutieră. Cel mai probabil până la finalul anului am putea asista la circulația liberă a autovehiculelor. “Probele la iluminatul public în pasajul Solventul au mers bine...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pasajul Solventul e aproape gata pentru deschiderea circulației rutiere
Ziua de 16 decembrie este recunoscută oficial ca ziua de început a Revoluţiei române. Şi asta cu toate că semnalul revoltei timişorenilor a fost dat din 15 decembrie, în Piaţa Maria, la casa pastorului Laszlo Tokes. O revoluţie care din Timişoara se va extinde în întreaga ţară şi va conduce la căderea regimului naţional-comunist al...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 16 decembrie 1989, ziua care a schimbat România. 36 de ani de la începutul Revoluţiei Române
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.