Cetăţenii protestează împotriva modificărilor permanente şi „fără cap” făcute de municipalitate în problema circulaţiei rutiere din Timişoara, spun cei de la USR Timişoara, cu referire la problemele create pe strada Cluj şi Aleea FC Ripensia. Partidul cere prezentarea informaţiilor pe baza cărora specialiştii în transporturi din Primăria Timişoara au decis aplicarea sensurilor unice şi a benzilor speciale pe aceste rute.
Benzi schimbate, apărute şi dispărute, desenate la dimensiuni mici pentru a ieşi la calcul un număr mai mare de asemenea benzi, transferarea mijloacelor de transport şi a ambulanţelor pe un traseu necorespunzător, dar şi disconfortul zilnic al oamenilor sunt acuzate de USR Timişoara după ce primăria a schimbat total şi a dat peste cap circulaţia în zona dintre centru şi Spitalul Judeţean.
„În urmă cu o lună, Primăria Timișoarei a decis să elimine banda specială de pe strada Cluj folosită de transportul în comun, taxi-uri și salvări. Tot acest trafic a fost redirecționat pe Str. FC Ripensia, o stradă care nu a fost concepută pentru a susține mijloacele de transport în comun. Acum ni se propune o nouă reorganizare a traficului pe strada Cluj, unde vom avea acea bandă unică, însă în sens invers. Oamenii din zonă s-au arătat revoltați de aceste mișcări și pe bună dreptate! Primăria Timișoara nu are un plan de a rezolva problemele de trafic din oraș. În loc să aducă specialiști și să ia exemplul altor orașe similare europene, administrația locală face doar experimente pe seama sănătății și siguranței locuitorilor”, spun cei de la USR.
Benzile de pe Str. FC Ripensia sunt prea înguste pentru a permite circulația autobuzelor în condiții de siguranță (doar 2,8m lățime). Locuitorii din zonă s-au trezit cu aceste modificări anunțate de pe o zi pe alta, o practică obișnuită (din păcate) pentru primăria noastră și o dovadă a lipsei de respect față de cetățeni.
„Viața timișorenilor nu mai trebuie să depindă de dispoziția și toanele unui om. Nu putem să facem planuri pentru trafic în funcție de cheful cu care se trezește domnul primar. Azi vrea în stânga, mâine în dreapta. Avem nevoie de o administrație care știe ce face, care leagă soluțiile de un plan pe termen lung și vorbește cu oamenii”, a declarat Dan Reșitnec, președinte USR Timișoara.
Schimbările fără cap au dus la numeroase probleme în trafic. Salvările și mijloacele de transport în comun au timpi crescuți de deplasare, în condițiile în care se crează frecvent blocaje pe Str. FC Ripensia. Pietonii nu sunt în siguranță pe trotuarul de pe str. FC Ripensia, cu mașinile trecând cu 50km/h la câțiva zeci de centimetri de ei. Mai mult, poluarea și zgomotul suplimentar pentru locuitorii din zona respectivă sunt la ordinea zilei, iar sub ferestrele a mii de oameni trec, mai nou, salvări și autobuze.
În concluzie, USR Timișoara a cerut Primăriei informații privind studiile și analizele pe care s-au bazat aceste modificări de trafic și strategia pentru dezvoltarea zonei în viitor. Așteptăm deocamdată răspunsul Primăriei la această cerere, cu speranța că modificările au avut la baza unele analize, în contextul în care proiectul de Trafic management „unda verde” prevede posibilitatea efectuării unor simulări virtuale de trafic.
Partidul nou cere revenirea la situația anterioară, în care mijloacele de transport în comun aveau o bandă dedicată pe străzile Arieș și Cluj, dinspre Casa Tineretului, către Piața Leonardo da Vinci (zona pasajului Michelangelo). De asemenea, se cere ca schimbările de aceste magnitudini ale impactului și din asemenea zone să fie bazate pe studii & simulări de trafic și să fie discutate public înainte de a fi implementate. Realizarea unui studiu pentru implementarea unei benzi dedicate mijloacelor de transport în comun pe sensul Michelangelo – Spitalul Județean. Realizarea acestei benzi dedicate transportului în comun ar putea aduce beneficii traficului, însă eliminarea benzii dedicate transportului public în sens invers crează o situație mult mai rea decât înainte și e exact inversul „prioritizării transportului în comun”.
Comentarii prin facebook