Anunţul Comisiei Europene privind poluarea cu dioxid de azot în Timişoara, a fost un nou prilej pentru primarul Nicolae Robu de a-şi face un nou auto-elogiu, privind “realizările” sale. Se laudă iar cu poduri şi pasaje, unele nici în stadiu de proiect, dar anunţă şi interzicerea în oraş a maşinilor mari sub Euro 4.
Primarul Nicolae Robu a reacţionat la anunţul Comisiei Europene privind depăşirea limitelor admise la concentraţia dioxidului de azot. El admite că ar fi mici probleme, dar continuă să se laude că, altfel, Timişoara stă extraordinar de bine la capitolul poluare, iar drept dovadă dă măsurătorile staţiilor primăriei.
“Timișoara nu stă rău, așa cum am spus de multe ori, la pulberea PM10, la monoxidul de carbon, CO, la ozon, O3 și la dioxidul de sulf, SO2. Dar, surpriză: în 2018, deși concentrația orală a dioxidului de azot a cunoscut puține depășiri ale pragului admis:
• 5 pe an la stația din Calea Șagului
• 1 pe an la stația din Calea Buziașului
• 2 pe an la stația din Calea Aradului,
s-a consemnat depășirea pragului de medie pe an admisă la acest parametru, după cum urmează:
• La stația Calea Șagului:
-valoare medie anuală:
45.23 ug / mc
-valoare limită admisă: 40 ug / mc
-depășire procentuală: 13.07%
• La stația Calea Aradului:
-valoare medie anuală:
41.18 ug / mc
-valoare limită admisă: 40 ug / mc
-depășire procentuală: 2.95%”, a scris Robu pe Facebook.
El promite, din nou, că Timişoara va avea aer curat, datorită unei campanii pe care o derulează primăria. Printre măsuri se numără aceea a interzicerii circulaţiei în Timişoara a camioanelor şi autobuzelor sub Euro 4.
“Desigur, în cadrul campaniei “TIMIȘOARA -AER CURAT”, vom lua măsuri, pt că TRĂIM AICI și VREM SĂ RESPIRĂM AER CURAT! Unele au fost deja luate. Astfel, pe Calea Aradului, am modificat geometria arterei, mai ales în principalele intersecții, încât acum traficul este mult mai fluent și, probabil, drept consecință, cantitatea de NO2 degajată mult mai mică. Intervenții benefice am avut și pe Calea Buziașului și pe Calea Șagului, nu cred că cineva contestă asta. Ei bine, a venit vremea să intervenim și asupra mașinilor! Știu că măsura este impopulară, dar ea trebuie luată, chiar dacă suntem în an electoral! Iar noi, ca oameni responsabili, punem mai presus de interesele noastre electorale și de orice altă natură, interesele orașului! Așadar, chiar dacă depășirile pe care le avem nu sunt mari, după cum s-a văzut, NOI VOM INTERZICE CIRCULAȚIA ÎN TIMIȘOARA A AUTOBUZELOR ȘI CAMIOANELOR CU MOTOR SUB EURO 4!”, a continuat primarul.
Şi autoelogiile nu se opresc aici, el vorbind iarăşi de proiectele pe care le-ar fi făcut. Printre acestea el numără şi cel al Centurii de Sud, proiect care n-a fost făcut de primărie. Nu uită nici podurile şi pasajele promise încă din urmă cu opt ani.
“Alte măsuri, luate deja, dar cu proiectele conexe în diverse stadii, inclusiv de lucru pe teren, sunt:
* construirea centurii auto ocolitoare
* construirea inelului 4
* construirea inelului 2
* modernizarea intersecțiilor
* construirea de noi poduri: Jiul, Isho, Solventul, Bobâlna
* construirea de noi pasaje pe sub / peste calea ferată: Pasajul Ronaț, Pasajul Solventul, Pasajul Baader, Pasajul Gheorghe Adam, Pasajul Behela
* modernizarea transportului public
* promovarea mașinilor nepoluante (electrice, cu hidrogen, hibride, high euro, etc)
* promovarea mijloacelor de locomoție alternative
Contez pe sprijinul dv!
ÎMPREUNĂ, FACEM TIMIȘOARA MAI TARE CA ORICÂND!”, a încheiat triumfător Robu.
Comentarii prin facebook