Ca o (nouă) coincidenţă, exact vineri, când candidatul PNL Timiş la funcţia de primar al Timişoarei avea conferinţă de presă, la Ankara a început lucrul la primul tramvai turcesc din seria de 21 care vor circula pe liniile din oraş.
Fabricantul a avut nevoie de un an de zile de la semnarea contractului ca să stabilească modul în care va arăta tramvaiul timişorenilor, perioadă în care s-a tot proiectat.
„Astăzi a început construcția efectivă a primului tramvai la fabrica din Ankara. Informația este foarte proaspătă. Sigur, proiectarea și pregătirea fabricației iau timp”, a anuţat Nicolae Robu. Desigur, acel tramvai va trebui testat pe liniile din oraş, după care urmează omologarea, deci alt timp pierdut până ce respectivele mijloace de transport vor şi ajunge în număr mare să transporte timişorenii la serviciu sau acasă.
În total, sunt 21 de tramvaie incluse în contract. Sunt tramvaie cu un concept diferit faţă de cele care circulă acum la Timişoara, au podea coborâtă, sunt acționate prin invertoare și motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la reţea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice, cu post de conducere la un singur capat şi uşi de acces pe partea dreaptă faţă de directia de mers. Preţul unei garnituri este de aproximativ 9,7 milioane de lei, plus TVA.
Sunt trei loturi de câte şapte tramvaie semnate, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene. Contractul de construcţie a fost câştigat de turcii de la Bozankaya Otomotiv.
Comentarii prin facebook