Compania Națională de Adminsitrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR a anunțat că nu va mai suporta din banii proprii realizarea intersecției cu Drumul Boilor, alternativa gândită de fosta administrație pentru drumul județean care traversează Moșnița. Echipa condusă de Nicolae Robu a ”forțat” CNAIR, mișcarea nu i-a ieșit, iar acum municipalitatea timișoreană este pusă în situația de a suporta de la bugetul local realizarea investiției, deși inițial se reușise un acord de finanțare, când ministrul era Cătălin Drulă, spune viceprimarul Ruben Lațcău.
Va mai trece mult timp până când Drumul Boilor va deveni o alternativă la drumul județean care traversează Moșnița Nouă și este permanent aglomerat. Ruben Lațcău ne anunță că una dintre problemele principalele legate de acest drum, aproape rezolvată pe vremea fostului ministrul USR al Transporturilor, Cătălin Drulă, a rămas acum fără finanțare. ”Statul” nu mai vrea să dea bani pentru a corecta greșeala impardonabilă făcută de administrația precedentă.
”Mi-aș dori să am o veste bună și pentru o altă conexiune cu Moșnița, nu doar cea de pe Calea Buziașului. Încercăm să facem Drumul Boilor circulabil până la sfârșitul anului, dar există încă probleme. Fosta administrație a pus Timișoara într-o situație delicată în momentul în care a început să lucreze pe terenul centurii sud pentru că era al altcuiva, adică al ministerului, și pentru că lucrările efectuate nu corespundeau cu cele proiectate. Ne-o spune chiar CNAIR în corespondența pe care am atașat-o. Centura Sud, în punctul în care se întâlnește cu Drumul Boilor se află la o cotă mult mai înaltă, iar între cele 2 proiecte nu a existat nicio corelare. În momentul în care guvernul nu se afla într-o situație atât de volatilă și ministrul transporturilor era Cătălin Drulă, am găsit o soluție și am deblocat situația. Autoritatea centrală urma să se ocupe, inclusiv financiar, de lucrările de realizare a sensului giratoriu. În clipa în care ministrul transporturilor a fost schimbat, interesele Timișoarei au încetat să mai conteze. Tot progresul făcut în ultimul an de negociere a fost șters”, anunță Lațcău.
Adio bani de la CNAIR, spune viceprimarul, Timișoara ar trebui să acopere din bugetul propriu lucrarea de la intersecție, dintr-un buget rupt în fund rău de tot după criza termoficării. Lațcău rămâne optimist, deși semnalele nu sunt în acest sens.
”CNAIR ne-a transmis că realizarea lucrărilor din fonduri de la bugetul local este „singura soluție posibilă, în vederea conlucrării dintre CNAIR SA și Primăria Municipiului Timișoara”. Continuăm discuțiile cu CNAIR și sper să existe deschidere pentru finalizarea acestui proiect important pentru Timișoara. În paralel cu acest demers ne pregătim să recepționăm primele donații de teren. În felul acesta vom putea ataca porțiunea neîncepută ca să avem până la sfârșit de an asfalt pe toată lungimea”, a mai spus Lațcău.
Interesant, salvarea ar putea veni de la ”dușmanul” PSD, se vorbește intens despre numirea timișoreanului Sorin Grindeanu la șefia Transporturilor!
Comentarii prin facebook