Consiliul Județean Timiș are un concurent cât se poate de serios atunci când vine vorba despre preluarea proiectului de construcție a Centurii Vest de ocolire a Timișoarei! Primăria Timișoara a anunțat, miercuri dimineața, că dorește să preia proiectul ultimului tronson din centura de ocolire a orașului, aceasta având în vedere și faptul că 95% din traseu e pe teritoriul municipiului.
Președintele CJ Timiș, Alin Nica, anunțase încă de anul trecut că instituția pe care o conduce este dispusă să preia managementul proiectului de construcție a Centurii Vest. Ideea a fost întărită de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la doar câteva zile de la preluarea funcției, în cadrul unei vizite la Timișoara.
Iată că acum și Primăria Timișoara își manifestă interesul pentru această preluare, trimițând, în acest sens un memoriu la Ministerul Transporturilor.
”Primăria Municipiului Timișoara a transmis Ministerului Transporturilor un memoriu prin care solicită preluarea execuției lucrărilor la Centura de Vest Timișoara, împreună cu finanțarea aferentă. Solicitarea vine în contextul declarațiilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu ca administrațiile locale să preia lucrări publice de interes local și regional, de la CNAIR. 95% din traseul Centurii de Vest este pe teritoriul administrativ al Timișoarei”, a anunțat municipalitatea.
Instituția mai spune că a participat la discuțiile legate de lucrare și că propunerile lansate de aceasta ar fi fost preluate aproape integral de CNAIR.
”Proiectul centurii se află acum la stadiul de studiu de fezabilitate și în decembrie a fost aleasă varianta finală de traseu (de la ieșirea spre Utvin până la ieșirea de pe Calea Aradului, la MAHLE Romania). Primăria a fost implicată în consultările legate de viitorul traseu încă de la început și propunerile venite din partea noastră au fost preluate aproape integral de către CNAIR și minister cu privire la alegerea variantei finale de traseu. În urma acestor discuții, Primăria Municipiului Timișoara a reușit să obțină corelarea proiectului Centurii de Vest cu cel al Noii Radiale de Vest Timișoara. Aceasta ar deveni a 7-a radială a orașului, pe lângă Lugojului, Buziașului, Șagului, Gheorghe Lazăr, Torontalului, Aradului și Sever Bocu. Printr-o bună corelare a proiectelor, vor fi evitate întârzieri, precum cele de la Drumul Boilor”, mai spun cei de la primărie.
Primarul Timișoarei vorbește despre centura de ocolire a orașului ca fiind ”o poveste fără sfârșit” și că a venit timpul ca instituția pe care o conduce să se implice.
„Avem capacitatea și disponibilitatea administrativă de a ne asuma ducerea la bun sfârșit într-o perioadă cât mai scurtă de timp și la cea mai bună calitate, a acestui proiect strategic pentru sistemul de mobilitate al Timișoarei și regiunii. Centura Timișoarei este povestea fără sfârșit, a ultimelor decenii și e timpul ca printr-un parteneriat onest și transparent cu Ministerul Transporturilor și CNAIR să ne implicăm în construirea tronsonului de Vest. Nu cred că există o instituție mai interesată de finalizarea acestei lucrări în bune condiții, decât Primăria Municipiului Timișoara”, transmite primarul Dominic Fritz.
În momentul de față, Centura Nord Timișoara este realizată integral, iar Centura Sud în proporție de aproximativ 44%.
Comentarii prin facebook