Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, estimează o cifră de afaceri de 241 milioane de lei în 2022, EBITDA de 20,7 milioane de lei și un profit net de 13 milioane de lei.
Compania are în vedere investiții totale de aproximativ 17 milioane de lei pe parcursul acestui an în dezvoltarea tuturor liniilor de business.
„În 2022, dorim să consolidăm poziția Agroland în România prin continuarea dezvoltării accelerate pentru toate liniile noastre de business. Totodată, vom continua să creștem numărul de angajați, vom întări echipa de conducere și vom numi un Consiliu de Administrație care să ne sprijine în procesul de dezvoltare a companiei. În acest sens, ne bucură intrarea în acționariatul companiei a unor investitori instituționali, precum SevenX, controlat de Leonard Leca și Iulian Cîrciumaru, care deține în prezent o participație de 3% în Agroland, Leonard Leca fiind și unul dintre membrii viitorului Consiliu de Administrație al companiei. De asemenea, cele 14,7 milioane de lei atrase în cadrul majorării de capital încheiate în luna ianuarie a acestui an ne aduc într-o situație favorabilă din punctul de vedere al fluxului de numerar și oportunităților prezente pe piață,” a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.
Rezultatele financiare vizate de companie pentru acest an au fost publicate printr-un raport curent la Bursa de Valori București ce prezintă bugetul de venituri și cheltuieli al Agroland Business System pentru 2022.
Agroland are în vedere și demararea de proiecte de sustenabilitate, prin investiții în instalarea de panouri fotovoltaice și utilizarea de alte soluții de energie regenerabilă pentru magazinele, depozitele și fermele sale. Obiectivul pe termen mediu în această direcție este ca toate liniile de business ale Agroland să își reducă semnificativ amprenta de carbon prin utilizarea surselor proprii de energie verde.
În ceea ce privește performanța magazinelor în 2022, cele tradiționale vor contribui cu 60% la cifra de afaceri generată de această linie de business, iar cele din categoria MEGA, cu 40%. Obiectivul este ca în 2023, împărțirea să fie egală. De asemenea, Agroland vizează vânzări online de aproximativ 10 milioane de lei, o creștere cu 65% față de anul 2021. Pentru a atinge această cifră, compania va investi puternic în dezvoltarea platformei online, aceasta fiind un canal de vânzare complementar magazinelor fizice prin care pot fi atrași noi clienți.
Pentru ferma avicolă Mihăilești, compania are în plan creșterea capacității de producție, deoarece majorarea prețurilor alimentelor va duce la volume mai mari de vânzări. Astfel, este avută în vedere mărirea capacității de producție a puilor de o zi până la o capacitate de 1.000.000 de ouă de incubație pe lună și creșterea capacității de producție ouă de consum la minimum 180.000 de ouă de consum pe zi. În 2022, Agroland estimează o creștere cu 50% a veniturilor din această linie de business.
Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG. Compania are o capitalizare de piață de peste 170 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile AG sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piața AeRO.
Comentarii prin facebook