Fundația viitoarelor linii de tramvai de pe Bulevardul Cetății, aflat în prezent în reabilitare, a fost finalizată. Această etapă a șantierului avansează cu 40 de metri pe zi, anunță viceprimarul Ruben Lațcău.
Lucrările la fundația liniilor de tramvai de pe Cetății avansează cu 40 de metri pe zi.
Aproximativ 1,6 km sunt finalizați, adică 50% din lungimea din proiect.
”Constructorul de pe acest șantier folosește o metodă mai puțin întâlnită în România, prin care toarnă betonul direct sub șină. Acest lucru e specific pentru șinele înierbate.
Șina este întâi pusă pe o bordură, iar apoi armătura din oțel este poziționată dedesubt. Cu ajutorul unor cleme se setează distanța exactă dintre șine, la o eroare de câțiva milimetri, iar alte dispozitive de reglare (cele negre), sunt folosite apoi pentru a ajusta după turnarea betonului lățimea (ecartamentul) și astfel a minimiza eroarea. De asemenea sunt verificate și nivelul șinelor, să fie același nivel perechea, astfel încât tramvaiul să nu se comporte ca o barcă pe ocean. Dispunem de echipament specializat pentru ca să asigurăm acest nivel de precizie. Echipele toarnă aproximativ 40 de metri liniari pe zi. La final pun un filament de dilatare și încep un nou tronson. ”, spune Ruben Lațcău, într-o explicare, extrem de tehnică, a activității de pe șantier.
Reabilitarea căii de rulare a tramvaielor este principalul obiectiv al investiției de pe Bulevardul Cetății, una în valoare de peste 80 de milioane de lei care se întinde pe întreg bulevardul Cetății.
Lucrările continuă și sunt în grafic, iar echipele sunt constant pe șantier. Atât acest proiect, cât și cel de pe Bogdăneștilor au o componentă de edilitare, din cauza căreia durează atât de mult timp. Același model de montare a șinelor va fi folosit și pe Stan Vidrighin.
Comentarii prin facebook