Lucrările la Pasajul Solventul au ajuns la 12%. Prețul materialelor de construcție ar putea duce la probleme pentru antreprenor/FOTO

Deși speră la obținerea de bani prin programul Anghel Sailgny, Primăria Timișoara are deja asigurată în bugetul local suma necesară pentru plata lucrărilor din acest an la Pasajul Solventul. Lucrările decurg bine, s-a ajuns la 12% din total proiect, iar constructorul anunță o soluție modernă de subtraversare a liniilor de cale ferată, fără necesitatea întreruperii circulației feroviare, ceea ce va duce la scurtarea duratei proiectului.

Una dintre cele mai importante investiții edilitare ale Primăriei Timișoara, mai ales că e finanțat integral de la bugetul local, Pasajul Solventul, e în grafic, lucrările decurg bine și se speră chiar și la finalizarea în acest an a construcției. Dacă totul merge bine!

Este un proiect despre care se discută de zeci de ani și care, împreună cu Podul Solventul, va fi cheia finală în legătura dintre nordul și sudul orașului și va încheia Inelul IV, pe partea asta de oraș. Este un proiect unde am dat ordinul de începere în decembrie anul trecut. Acum s-au făcut lucrări pe utilități. Este un proiect de 111 milioane de lei, care deocamdată este finanțat 100% din bugetul local, și anul acesta am pus destui bani deoparte să putem merge  cu forță plină în această vară. Sperăm și la o finanțare din Programul «Anghel Saligny», unde sperăm că în curând guvernul ne va da undă verde. Noi oricum mergem mai departe cu acest proiect, tocmai pentru că este un proiect absolut important și strategic pentru viitorul infrastructurii din Timișoara”, a spus Dominic Fritz.

Pasajul va fi pus în valoare la potențialul maxim doar după ce se va lega la strada Gării, respectiv Radiala Vest, spre centura Timișoara, pe viitorul pod Solventul.

Probabil anul acesta vom avea toate avizele și pentru Podul Solventul, care va lega pasajul de cartierul Dâmbovița și va trece peste Bega. În curând sper să și lansăm licitația pentru o nouă Radială Vest, care va lega strada Gării și pasajul de Centura Vest, la care se lucrează acum. Mă bucur că avem și o înțelegere cu CNAIR, că o parte din costurile pentru această nouă radială care va lega pasajul cu centura vor fi suportate de CNAIR. Cam asta în mare este planul pentru această zonă, care va schimba tot fluxul traficului în Timișoara. Și mă bucur că nu este doar un plan, că se mișcă lucrurile. Dacă totul merge bine, spre sfârșitul anului viitor vom putea deschide acest pasaj”, a mai spus Fritz.
Mattia Pizzorno, manager proiect Spic SRL, sucursala Timișoara, spune că tehnologia folosită va fi una care nu va necesita oprirea circulației feroviare din zonă.
Am început cu pereții mulați. Aceasta este incinta de lansare, 75 metri pe 32 metri. Asta va fi excavat la o adâncime de 10 metri și acolo va fi executat chesonul post-tensional. Chesonul, cu tehnologia de împingere, va fi lansat sub calea ferată, cu o tehnologie specială, pe care am folosit-o deja la Bacău, în anii 2010-2012. Am început și cu relocarea de rețele pe strada Bogdăneștilor, am închis parțial toată aria de șantier (…) Când pasajul va fi lansat sub calea ferată, va fi executată racordarea pe ambele rampe cu strada existentă. Proiectul prevede și drum pentru mașină, și linie de tramvai, cu sens giratoriu, și se conectează apoi cu linia existentă. Când se face lucrarea pe teren, e normal că pot apărea situații neprevăzute. Noi am făcut și studii geologice și geotehnice suplimentare, pentru prevederea a toate acestea. Se merge cum este proiectul, și tehnologia noastră, nu vor probleme mari. Asta e ideea. Tehnologia de împingere se folosește pentru a nu afecta traficul feroviar. Cu CFR vom face planificarea lucrării noastre, conform traficului. Noi suntem în faza de completare a pereților mulați, poate dura încă două luni aproximativ, o lună pentru săpături și ancoră, cheson trei luni. Împingerea va fi probabil aproape în luna martie 2023”, a declarat Mattia Pizzorno.
S-a lucrat la foc continuu, inclusiv sâmbătă și duminică. O parte dintre muncitori au primit liber, ei lucrând într-un ritm accelerat timp de 45 de zile.
”Suntem în grafic cu programul de execuție, am avut probleme cu mai multe rețele decât au fost prevăzute pe parte electrică. Încercăm să recuperăm timpul pierdut cu rețelele. Facem tot ce este posibil, sperăm că recuperăm tot. Acesta este obiectivul. Conform programului de execuție valid azi, termenul de finalizare este  august 2023. Am lucrat și sâmbătă, și duminică, la pereții mulați, pentru a merge cât mai repede posibil. În această săptămână, echipa de pereți este în concediu, pentru că a lucrat 45 de zile în continuu, și la temperaturi foarte ridicate, de 40 de grade. Am cerut repaus. Când temperaturile sunt foarte ridicate, lucrul este foarte greu pentru muncitori”, a mai spus reprezentantul firmei italiene.
Despre finalizarea lucrărilor e mai greu de estimat când va avea loc, următoarele luni sunt decisive, finalul anului este un termen optimist, a anunțat primarul.
Reprezentantul constructorului a adus în prim plan problema majoră a acestei perioade, scumpirea materialelor de construcție. Speră la majorarea sumelor alocate pentru a se încadra în bugetul alocat.

Știți că prețurile la materiale au crescut foarte mult, asta este o problemă la toate firmele care lucrează în România. Și noi am avut aceeași problemă. Am văzut că guvernul României a emis hotărâre de guvern pentru revizuirea prețurilor, așa sper că ne putem încadra în valori, cu prețurile actualizarea. În momentul de față, avem aprovizionat cu mai multe materiale pe lucrare. Am încercat să avem materiale înainte să facem lucrarea. Avem în stoc materiale”, subliniază Mattia Pizzorno
E clar că o asemenea scumpire nu poate fi pe placul municipalității, dar Fritz spune că se vor face eforturi.
Ordonanța de urgență prevede suplimentarea doar pentru proiecte finanțate pe fonduri europene  sau ale fonduri ale guvernului. De aia vedem acum și cum este cu Anghel Saligny. Vom analiza toate variantele. E clar că nu putem să lăsăm constructorii cu această povară, mai ales că nu vrem să riscăm să se blocheze ceva. Căutăm soluții să nu trebuiască să suportăm toate aceste costuri suplimentare. Pe Bogdăneștilor discutăm despre o eventuală suplimentare, da. Suntem în discuții cu constructorul. La aproape toate proiectele discutăm acum cu constructorii, oricum la proiectele pe fonduri e prevăzută și cumva o marjă pentru creșterea costurilor. Vedem la fiecare proiect unde ne încadrăm în această marjă și unde trebuie să aplicăm aceste ordonanțe de urgență care, din păcate, au fost cu mai multe corectări și nu sunt simplu de aplicat”, a încheiat primarul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho.ro
isho.ro

Cele mai citite articole


gauss-topografie-timisoara_728x90px

Administratie vezi arhiva Administratie

Societatea Drumuri Municipale Timișoara primește un nou contract de la ”patron”. Va reabilita străzile Xenopol-Banul Severinului-Adam Mickiewicz

Societatea Drumuri Municipale, aparținând Consiliului Local Timișoara, va primi o nouă lucrare majoră, prin atribuire directă, din partea administrației orașului. Este un contract de 6,6 milioane de lei, pentru reabilitarea străzilor Xenopol – Banul Severinului –  Mickiewicz. Consiliul Local Timișoara va trebui să aprobe alocarea acestui contract semnificativ în cadrul următoarei ședințe de plen. Contractul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Societatea Drumuri Municipale Timișoara primește un nou contract de la ”patron”. Va reabilita străzile Xenopol-Banul Severinului-Adam Mickiewicz
Fidelity by Iulius Mall
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

David Popovici scrie alte pagini de istorie! Aur la 200 de metri și face dubla

După ce la Mondialele de la Budapesta reușea împotriva tuturor să câștige titlurile la 100 și 200 de metri, iată că David Popovici este adevăratul zeu al apelor și face dubla și la Europenele de la Roma. După titlul de la 100 de metri cu record mondial bătut după 13 ani, iată că românul a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul David Popovici scrie alte pagini de istorie! Aur la 200 de metri și face dubla
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

combină frigorifică Beko

Combină frigorifică Beko: avantaje și dezavantaje ale mărcii

Necesitatea de a cumpăra unei combine frigorifice apare rareori, deoarece un astfel de echipament este achiziționat în așteptarea unei funcționări pe termen lung. De aceea, ar trebui să abordezi cu atenție alegerea unității – trebuie să acorzi atenție dimensiunii, capacității și capabilității produsului, să compari prețul cu bugetul alocat pentru achiziție. Un bun raport calitate-preț...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Combină frigorifică Beko: avantaje și dezavantaje ale mărcii

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Societatea Drumuri Municipale, aparținând Consiliului Local Timișoara, va primi o nouă lucrare majoră, prin atribuire directă, din partea administrației orașului. Este un contract de 6,6 milioane de lei, pentru reabilitarea străzilor Xenopol – Banul Severinului –  Mickiewicz. Consiliul Local Timișoara va trebui să aprobe alocarea acestui contract semnificativ în cadrul următoarei ședințe de plen. Contractul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Societatea Drumuri Municipale Timișoara primește un nou contract de la ”patron”. Va reabilita străzile Xenopol-Banul Severinului-Adam Mickiewicz
O simplă înșiruire de nume realizată de președintele PNL Timiș pentru candidatura pentru funcția de primar al Timișoarei pare să agite mult mai mult decât e cazul apele în viața politică timișoreană. Chiar unul dintre cei ”înșiruiți”, Marilen Pirtea, e modest și spune că nu știe să se fi discutat despre o asemenea listă sau...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea nu știe cum a ajuns propunere de candidat pentru funcția de primar al Timișoarei
Adormirea Maicii Domnului este prăznuită de ortodocși și catolici în fiecare an, pe 15 august. Sântămaria Mare, una dintre marile sărbători ale bisericii creştine, marchează trecerea de la vară la toamnă. Sărbătoarea este cunoscută în Apus sub numele de Înălțarea cu trupul la cer a Maicii Domnului. Nu se știu însă cu exactitate nici anul,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mare sărbătoare pentru toţi credincioşii. Adormirea Maicii Domnului sau Sfânta Maria Mare
În căutarea de talente artistice pentru a oferi proiectului  Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023 un program artistic cât mai bun, primarul Dominic Fritz își îndreaptă privirea spre străinătate. El anunță că a lansat un apel european pentru operatori culturali și artiști de a se implica în Programul Cultural Timișoara 2023. ”Scopul nostru este dublu:...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primarul Dominic Fritz caută artiști pentru TM 2023 în străinătate
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că proiectele legilor justiţiei propuse de ministrul Cătălin Predoiu sunt total depăşite şi întorc România în anii 90. El mai spune că aceste proiecte sunt total diferite de versiunea prezentată partenerilor europeni. Raoul Trifan afirmă că, încercând să ia USR peste picior, ministrul Cătălin Predoiu a reușit doar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Raoul Trifan despre legile justiţiei: “Rodica Stănoiu ar fi mândră de propunerile actualului ministru”
Sâmbătă, în intervalele orare 08:00-10:00 și 15:00-22:00, pe raza județului Timiș s-a desfășurat o razie cu efective mărite sub coordonarea Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Timiș. Polițiștii au acționat pe principalele artere din județ, în vederea creșterii gradului de disciplină rutieră, prevenirea și combaterea consumului de alcool și droguri la volan și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sute de amenzi rutiere în doar câteva ore. Vitezomanii și motocicliștii, în topul negativ
Top