Spaniolii de la FCC Construction vor moderniza lotul 2 din calea ferată dintre Caransebeș și Arad, dintre Lugoj și Timișoara Est. Oferta depusă este în valoare de aproape două miliarde de lei, bani asigurați prin PNRR. Reabilitarea căii ferate vor asigura circulația trenurilor cu o viteză de circulație de 160 km/h.
CFR Infrastructură a anunțat că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), aferentă obiectivului de investiții “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Oferta financiară depusă de FCC CONSTRUCCION SA, în valoare de 1.916.221.849,14 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor și 60 de luni, perioada de garanție a obiectivului.
Modernizarea secțiunii de cale ferată Lugoj – Timișoara Est (Lot 2), în lungime de 54,13 km, cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii etc.) și de protecţia mediului.
Obiectivele principale ale proiectului de modernizare pe Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est sunt: îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; dublare linie; lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor; lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile; montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.
Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (Lot 2) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat de curând că a fost desemnată și oferta câștigătoare a licitaţiei publice pentru proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea de cale ferată Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3). Câștigătoare a fost aleasă oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA. Suma ofertată este 1.440.433.361,02 lei, fără TVA. Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).
Comentarii prin facebook