Studiul de fezabilitate pentru autostrada care va lega Timișoara de Moravița ar trebui finalizat în această iarnă, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ceea ce ar permite ca acordul pentru desemnarea constructorului să se semneze în primăvara anului viitor.
Relizarea cât mai rapidă a acestui drum rapid spre Serbia este unul dintre target-urile mandatului său, a spus Grindeanu.
”În Timișoara lucrurile stau, pe centură și descărcarea de pe autostrata A1, … știți foarte bine. Eu am o țintă. După cum știți, guvernele vin și pleacă, la final rămâne doar o poză. Să terminăm rapid, sper ca în această iarnă, în decembrie, în ianuarie, există niște condiționalități legate de avizul de mediu, pentru Timișoara – Moravița, astfel încât să avem și cu eliberarea acestui aviz de mediu, să putem să scoatem la licitație, pe FIDIC galben, proiectare și execuție în primăvara acestui an această autostradă, Timișoara devenind astfel un nod în infrastructura rutieră”, a declarat ministrul Transporturilor, la deschiderea Congresului de Drumuri și Poduri care are loc la Timișoara în aceste zile.
Grindeanu nu a uitat să bată, din nou, obrazul liderilor administrației locale, cu atât mai mult cu cât la deschiderea evenimentului s-au aflat și Dominic Fritz, primarul Timișoarei, și Alin Nica, liderul CJT, chiar scaun lângă scaun. El s-a referit la faptul că aici nu s-a putut semna un acord între părți pentru preluarea administrării centurii vest.
”Voi continua procesul de descentralizare. Am semnat vreo 50 de protocoale cu autoritățile locale în acest an, voi continua să fac acest lucru, pentru că e un proces corect nu doar în ce privește CNAIR, ci în toate domeniile. Același lucru trebuie să îl fac și pe CFR. 90% din gările din Româsnia arata ca cele din Mariupol. Nu se poate! CFR nu are forța necesară să-și modernizeze acest patrimoniu și atunci le transferăm, acolo unde se dorește, către autoritățile locale„, a afirmat Grindeanu.
Comentarii prin facebook