În prezenţa ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, vineri dimineaţă a fost semnat contractul privind proiectarea și execuția tronsonului de autostradă cu tuneluri, lipsă din autostrada Lugoj – Deva, cuprins între Margina și Holdea. Valoarea contractului este de 400 de milioane de euro, iar durata de execuţie este de 45 de luni.
La semnarea oficială a contractului au fost prezenţi ministrul Sorin Grindeanu, precum şi reprezentanţi ai Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi ai firmei care a câştigat licitaţia, UMB Spedition. Grindeanu a afirmat că are mare încredere în “determinarea acestei companii de a-şi duce la capăt în termeni şi termene acest contract”.
Sectorul dintre Margina şi şi Holdea, cunoscut şi ca lotul cu tuneluri pentru urşi a fost unul dintre cele mai controversate din infrastructura rutieră a ultimilor ani.
Scos inițial din contractul pentru lotul 2 al Lugoj – Deva, acest lot a adus penalizări imense României, după ce executantul a dat țara în judecată la Curtea de Arbitraj Internațional. Ulterior a fost scos separat la licitație și a fost câștigat de o firmă turcească, dar rezultatul a fost anulat pentru că suma oferită nu îndeplinea necesarul pentru realizare. A fost scos din nou la licitație și câștigătoare a fost declarată oferta lansată de o asociere condusă de una dintre cele mai performante firme de construcții din România, UMB Spedtion. Din parteneriat face parte și o societatea din Bosnia, Euro Asfalt, care are experiență în domeniul realizării de tuneluri.
Contractul e o valoare de aproximativ 400 de milioane de euro și o durată de realizare de 45 de luni, din care 11 luni pentru proiectare și 34 pentru execuție. Finanțarea se realizează în mare parte din fonduri PNRR, ceea ce face necesară închiderea lucrărilor până în 2026.
Lotul în cauză are puțin peste 9 kilometri, din care mai mult de doi kilometri sunt reprezentați de tuneluri.
Comentarii prin facebook