Societatea de Transport Public Timișoara a depus la ANAF un plan de restructurare și reeșalonare a datoriilor pe care le avea la bugetul de stat. Prin acest plan va beneficia de reducerea a 40 de milioane de lei, respectiv reeșalonarea plății a altor 41 de milioane de lei pe șapte ani.
Toate acestea vor oferii societății posibilitatea să devină una fiabilă economic, a spus primarul Dominic Fritz.
”STPT a depus la ANAF un plan de restructurare, pe baza ordonanței 6 din 2019. Asta este o veste foarte bună pentru transportul în comun din Timișoara. Pe scurt, în ultimele săptămâni a reușit, cu sprijinul primăriei Timișoara, să achite 46 de milioane de lei din datorii restante, în schimb ANAF va reduce 40 de milioane de lei datorii istorice, iar o sumă de 41 de milioane de lei va fi reeșalonată timp de șapte ani. Aceasta înseamnă că STPT poate avea un nou început, împreună cu managementul nou, cu achizițiile din flota de mijloace de transport, acum are toate șansele să devină o companie de transport în comun modernă și fiabilă din punct de vedere economic. Este o oportunitate pentru Timișoara să devină un oraș și mai bogat, cu o calitate a vieții crescută”, a declarat, vineri, Fritz.
Ceea ce avea de făcut, municipalitatea a făcut, acum urmează ca cei de la compania de transport să își facă datoria, mai subliniază acesta.
”Mingea este acum în curtea STPT și mă aștept, și cu subvențiile care vin în continuare de la primărie să folosească acest nou început pentru a pune din nou transportul în comun pe picioare. Datoriile restante sunt de 41 de milioane de lei și vor fi reeșalonate timp de șapte ani. La început plățile vor fi un pic mai mici, tocmai pentru că acest plan de restructurare este unu pe termen mai lung, și în trei – cinci ani urmează să tot crească ratele, pentru că presupunem că până atunci planul de restructurare și-a făcut efectul și compania este mai sănătoasă”, a mai spus primarul.
La pachet cu restructurarea datoriei la stat, STPT va aplica și restructurarea personalului. Pleacă personalul administrativ, se angajează șoferi și vatmani.
”Acest plan prevede și o restructurare a schemei de personal, asta înseamnă o reducere a personalului administrativ, dar, în același timp, STPT va avea o creștere a personalului pe partea operativă, adică șoferi, vatmani, vom avea mai mulți nu mai puțin. Va fi o restructurare serioasă, care să aibă și efecte pozitive financiare, adică trebuie să fie economii, reale, pe partea de personal”, a mai completat Dominic Fritz.
El spune că nu știe când vor putea apărea disponibilizările, acestea sunt luate de managementul companiei, nu de primărie.
Comentarii prin facebook