Ministrul Inovării, Cercetării și Digitalizării, Sebastian Burduja, prezent la Timișoara, le-a recomandat primarilor din județul Timiș să se înscrie în portalul național, ghiseul.ro, Sistemul asigură un acces mai ușor la plata impozitelor de către contribuabil, deci un grad de încasare mai bun, dar și alte numeroase facilități.
Venit în orașul de pe Bega pentru deschiderea unui eveniment organizat de Universitatea de Vest Timișoara, dedicat diasporei românești, Burduja a avut programată și o întâlnire cu primarii din Timiș. Discuțiile sunt parte din Caravana Digitalizării, organizată de minister pentru creșterea gradului de digitalizare a procesului administrativ din țara noastră. ”Caravana digitalizării nu putem să o facem din biroul de ministru. De ce nu sunt UAT (n.r. Unitățile Administrative Teritoriale) pe ghiseul.ro, care e gradul de alfabetizare digitală a românilor, sunt probleme care trebuie rezolvate. În Timiș sunt 99 de UAT, 37 sunt înrolate pe ghiseul.ro, toate municipiile, toateorașele, cu excepția Buziașului și Recașului. Dar, necesară e înrolarea a mai multe comune. Am discutat cu autoritățile locale, am aflat care sunt principalele piedici în cala folosirii ghiseul.ro, comisioanele plătite pe portal și la bănci, sa vedem ce putem face”, a declarat ministrul,
El a vorbit și despre identitatea digitală, pe care fiecare român o va putea avea, dar nu a precizat un termen clar pentru finalizarea operaționalizării acesteia.
”Identitatea digitală ne va permite să nu mai mergem la un ghișeu fizic pentru orice operațiune. Identitatea digit va fi pusă gratuit la dispoziția oamenilor. Va fi extraordinar de utilă pentru românii din diaspora. E în interesul tuturor să fie pe ghișeul.ro, aceasta va aduce o colectare mai bună. Pentru identitatea digitală nu trebuie să vii la un anumit funcționar în persoană. Vei face o poză cu cartea de identitate, un mic film care să arate că nu e furt de identitate și se vor trimite la un funcționar, electronic. La fel s-a întâmplat și cu cazierul judiciar. De o lună jumătate eliberarea se poate face online, sunt 60.000 de români cărora li s-au eliberat online, sunt zeci de mii de ore care nu sunt pierdute, dar și mii de coli de hârtie economisite. Prin noul sistem, cazierul e disponibi permanent, se obține instant și gratuit. Da, gratuit, nu se plătește, au apărut tot felul de firme care profită și cer bani pentru rezolvarea cazierului. Deoamdată, nu putem elimina legal aceste firme”, a mai spus ministrul.
Comentarii prin facebook