Înființată cu greutate, cu scandal în consiliul local, Agenția de Achiziții Publice Timișoara nu a reușit nici până acum să arate cât de benefică este o asemenea organizație. SRL al primăriei, firma nu face prea multe nici în acest moment. Vrea să cumpere echipamente IT și soft, respectiv prospectează piața pentru a încerca să cumpere birotică și papetărie, dar și curent la un raport preț – calitate ”pentru că suntem prea săraci să cumpărăm la cel mai mic preț”, după cum spune anunțul.
Conform datelor disponibile pe pagina oficială a Agenției, SRL-ul derulează în acest moment o procedură pentru cumpărarea, în sistem centralizat, de produse IT. Este cea de a treia procedură, în fapt, un anunț publicat și urcat pe SEAP, prin care se dorește achiziția de ”Desktopuri, laptopuri, monitoare. Periferice. Software (Windows și Office)”, pentru 12 Utilizatori. 11 principali și unul secundar.
”Achiziție în sistem centralizat de ECHIPAMENTE IT și SOFTWARE pentru 12 utilizatori ai AAPT, astfel: A) produse ce fac obiectul principal al acordului cadru centralizat: Computere de birou/desktop Varianta 1; Computere de birou/desktop Varianta 2; Unitati all in one; Laptopuri Varianta 1; Laptopuri Varianta 2; Monitoare Varianta 1; Monitoare Varianta 2; B) produse ce fac obiectul secundar al acordului-cadru centralizat: Cameră web videoconferință; Căști cu microfon; Mouse ; Tastatură; Produse software – Windows; Produse software – Office – Varianta 1; Produse software – Office – Varianta 2; Produse software – Office – Varianta 3. Detalierea cantităților totale minime și maxime pe toată durata acordului cadru centralizat, se regăsește în Anexa nr. 1 – Listă cantități la Secțiunea – Caiet de sarcini. Valoarea estimată a celui mai mare Contract Subsecvent este: 740.750,00 LEI, fără TVA”, se spune în anunțul urcat de firmă pe SEAP pentru entitățile primăriei.
Cea de a doua activitate nu se referă, de fapt, la nicio altă achiziție, ci doar se spune că se tatonează terenul pentru una.
”A fost demarată consultarea pieței.”, este explicația oferită la rubrica respectivă.
”În acest context UCA vizează derularea unei achiziții centralizate având ca obiect achiziția de Articole de birotică, produse de papetărie și furnituri de birou în vederea semnării unui acord-cadru centralizat cu maximum 5 operatori economici. Pentru lansarea achiziției centralizate mai sus amintite, UCA urmărește obținerea de informații actuale de la operatorii economici din domeniu, informații necesare în vederea definitivării, organizării și derulării procedurii de achiziție centralizată. Obiectul acordului-cadru vizat constă în achiziția de Articole de birotică, produse de papetărie și furnituri de birou destinate unui număr de cel puțin 9 Utilizatori ai AAPT”, este anunțul de cercetare a pieței, publicat tot pe SEAP.
Nici pentru viitor nu sunt programate achiziții senzaționale. Prima licitație pe care AAPT o propune este cea pentru cumpărarea de energie electrică, mai precis semnarea unui acord cadru în valoare de 5.291.450 RON + TVA Durată acordului cadru este de 36 de luni, pentru 8 utilizatori. Contractul va fi fără obligația unei cantități minime obligatorii, ci doar în funcție de nevoile utilizatorilor.
Absolut jenantă este, în schimb, explicația atașată acestui viitor contract: ”Cel mai bun raport calitate-preț, pentru că suntem prea săraci să cumpărăm la cel mai mic preț”. O asemenea postare arată fie lipsă de bun simț din partea celor care au redactat anunțul sau iresponsabilitate și lipsă de seriozitate a firmei înființate de primărie.
A doua licitație în pregătite este pentru produse de curățenie, cu o valoare a acordului cadru de 5.291.450 RON + TVA și o durată de 36 de luni. Se va căuta de la hârtie de veceu, la detergenți, la materiale de construcții.
Comentarii prin facebook