Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, a găsit o nouă oportunitate să îl ”faulteze” pe președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica, pe tema extinderii la patru benzi a drumului județean care leagă Timișoara de A1, prin Giarmata. Laţcău l-a comparat pe Nica cu o găină, care caută, bezmetic, un băț de care să se împiedice, atunci când a fost întrebat despre veșnica problemă de predare a stâlpilor de troleibuz, de pe porțiunea Dumbrăvița. Vineri am aflat că, de fapt, predarea se va face de către STPT și nu de primărie.
Alin Nica este în permanentă căutare a unui obstacol care să îi justifice incapacitatea administrativă de a duce la bun sfârșit proiectul cu fonduri europene de extindere a DJ 691 la patru benzi, spune Lațcău. Se comportă ca o găină, spune acesta. Nu se pune problema de a nu preda stâlpii de troleibuz de pe porțiunea Dumbrăvița, afirmă viceprimarul
”Aici domnul Nica, îmi cer scuze de comparație, dar a umblat ca o găină care a căutat un băț de care să se împiedice și în mod constat revenea și căuta bățul de care să se împiedice astfel încât impotența sa administrativă să nu fie vina sa, să fie vina unui băț imaginar. Nu există, am spus-o de zeci de ori, o spun și acum, nicio opreliște, nicio piedică, niciun element, care să blocheze reabilitarea acestui drum”, conform lui Lațcău.
Oficialul din Primăria Timișoara afirmă că Nica probabil nu e obișnuit cu regulamentele de la astfel de predări de amplasamente, dar și că stâlpii respectivi nu vor fi predați constructorului de primărie ci de… STPT.
”La absolut toate lucrările de investiții, acum domnul Nica nu a avut atât de multe predări de amplasament în ultimii patru ani de zile și nu s-a familiarizat cu procedura, la toate predările de amplasament se fac procese verbale la startul lucrărilor, de către deținătorii de utilități: Enel, Aquatim, STPT, nu primăria va semna în procesul verbal, rețeaua este dată în exploatare prin procesul verbal către STPT. Este o procedură absolut standardizată, normală. Proiectul conține relocarea stâlpilor, e parte din proiect. Unul dintre criteriile fundamentale din acest proiect a fost chiar asigurarea continuității post implementare a rețelei de troleibuz, a fost un proiect pe fonduri europene, este o condiție sine qua non pe care ADR a impus-o, și noi am impus-o, ca în urma acestei investiții rețeaua de troleibuz să funcționeze în continuare. Nu se pune să existe o opreliște din acest punct de vedere”, a mai declarat Lațcău.
El e sigur că proiectul se va încheia sub forma unui eșec, că banii europeni, fie vor fi dați înapoi o bună parte, fie vor fi doar pierduți, tot o parte.
”Acum că domnul Nica este conștient că nu va termina acest proiect la timp și că sunt șanse foarte mare ca o mare parte din fondurile europene să fie pierdute sau chiar date înapoi, așa că umblă bezmetic să găsească un băț de care să se împiedice, asta este strategia sa politică”, a mai subliniat viceprimarul Timișoarei.
Comentarii prin facebook