La pasarela Gelu se va turna stratul suport pentru montarea pavajului

La noul pasaj Gelu, în acest moment se montează hidroizolația și se realizează armarea la ultima parte a zidului de sprijin aflat pe malul drept al Begăi, anunță primăria. În perioada imediat următoare, va fi turnat stratul suport pentru pavaj și vor fi amenajate spațiile verzi, zonele pentru pietoni, pistele de biciclete și iluminatul arhitectural. 

Conform municipalității, noul pod pietonal va fi gata până la data de 27 aprilie.

Acesta va avea rampe de acces în locul scărilor abrupte proiectate în 1949. Lățimea va fi variabilă între 5,40 m și 8 m, astfel că este asigurat spațiu pentru trasee pietonale, piste de biciclete, scuaruri în partea centrală și spații verzi. Vor fi plantați 14 arbori pitici în ghiveci propriu și 40 de frasini.

Pentru primarul Dominic Fritz, această pasarelă e importantă mai ales pentru traficul ciclist, unul extrem de promovat în cadrul mandatului său.

“E unul din proiectele strategice pentru conexiuni velo și pietonale mai bune în Timișoara. Mă bucur că în câteva săptămâni și bicicliștii, și pietonii vor putea folosi noul pod, care va fi accesibil tuturor. Noi am lucrat și la coridoare velo noi care ajung la pasarelă și se conectează cu traseele existente. Transportul alternativ este important pentru decongestionarea traficului rutier și pentru reducerea poluării. Timișoara e astăzi pe drumul către mai bine”, a declarat primarul Dominic Fritz

Investiția de peste 12 milioane de lei (TVA inclus) e realizată din bugetul orașului și va permite traversarea Begăi în condiții de siguranță atât pentru pietoni și bicicliști, cât și pentru persoanele cu dizabilități.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

7 comentarii pentru acest articol

Daniel a spus: (martie 30th, 2024 at 11:16 )

Mai bine mai târziu decât niciodată, la câte depășiri de termen a avut proiectul trebuie să fim mulțumiți dacă se recepționează cândva înainte de alegeri. Probabil că această ctitorire va rămâne emblematică pentru administrația Fritz prin costuri ridicate, întârzieri repetate, utilitate similară cu ceea ce a fost înainte și nu în ultimul rând cu o îngustare, a canalului de data aceasta, lucru care îl unge pe suflet pe actualul edil. Ar fi interesant de aflat ce trafic tranzitează această investiție când în același buget se putea remedia și pasarela de la Parcul Copiilor, o zonă mult mai tranzitată. Astfel se va dovedi că scopul a fost doar satisfacerea electoratului minoritar eco-marxist pentru ca acesta să activeze cu mai mult avânt muncitoresc la alegerile viitoare pentru a-i asigura lui Fritz încă un mandat prin care să pună în aplicare și alte învățăminte ale tovarășului Mao la sugestiile soției sale cunoscută ca având conexiuni cu Partidul Comunist Chinez.

Dan a spus: (martie 30th, 2024 at 11:27 )

Super

Xxx a spus: (martie 30th, 2024 at 12:47 )

@daniel , da , transatlanticele lui Robu nu vor mai avea loc, o drama. Iar întârzierea de 6 luni, comparată cu anii de pe vremea fostului, altă dramă…

Dinu a spus: (martie 30th, 2024 at 14:57 )

@Daniel…iar ai uitat să îți iei medicamentele.

Dan A. a spus: (martie 30th, 2024 at 15:07 )

@Daniel
Baliverne, monșer. Aceasta „pasarela” e de fapt un pod mai mic, nu doar o punte ingusta. Contract semnat in martie 2023, pasarela veche daramata in iulie si noua constructie inceputa tot atunci, adica de fapt 9 luni de santier. Ca nu e gata la timp, adevarat, arata-mi un santier care e gata la timp. Am avut mesteri care trebuiau sa-mi puna niste placi de rigips in 2 saptamani, au terminat in 6. Parcul Copiilor, da, e trist ca pasarela nu e functionala. S-a inchis vara trecuta, din motive de siguranta. Orasul era deja plin de santiere (Cetatii, Bugdanestilor, pasajul Solventul, Vidrighin, pasarela Gelu, ca sa le enumar doar pe cele mari), poate ca nu sunt bani pentru toate deodata, poate ca nu sunt constructori, caci nici astia nu stau cu mana in falca doar-doar pica o lucrare. Daca esti biciclist si circuli pe Podul de Fier vei aprecia cum sunt facute rampele acestui nou pod. Cat despre intarzieri, sa ne amintim renovarile de parcuri ctitorite de Ultracinstit, ca de, parcurile sunt taaaare greu de renovat:
– Parcul Alpinet = a durat cam cat aceasta pasarela, „iarna nu s-a putut lucra”, si s-au pus aspersoare care scuipa rugina si ciresi japonezi, lucrare dificila, frate!
– Parcul Central = inchis 2 ani, de parca nu se putea face pe bucati, cu instalatii electrice de toata jena, marmura care pica de pe statui a doua zi si banci cu picioarele din spate puse jumatate in afara dalelor
– Parcul Civic = 2 ani ca sa puna dale de-ti rupi picioarele in ele si fantani neconforme cu proiectul de catre „o asociere de 2 firme” cu sediul in aceeasi vila, apartinand unei familii (una sotului, una sotiei).
Si pentru ca esti mare prieten PNL, o intrebare: ce se mai aude cu Ceasul Floral, caci la 2 saptamani dupa ce s-a semnat contractul pentru Pasarela Gelu, viceprimarul PNL Cosmin Tabara a luat problema in serios si a promis reabilitarea acestuia? A trecut anul, s-a dus Capitala Culturala, pasarela e aproape gata, cu injuraturi pentru intarzieri si comparatii cu China maoista, iar ceasul a ramas la nivelul de promisiuni, ca si celelate lucrari coordonate de Tabara (baze sportive, etc.).

Daniel a spus: (martie 31st, 2024 at 09:30 )

@Xxx
6 luni întârziere pentru ceea ce se făcea în maxim 2 luni. Problema e că în majoritatea timpului nu se lucra și nu era mobilizare pe șantier. Robu a fost taxat la vot pentru derapajele sale iar acum a venit timpul ăstuia pentru că deja sunt 2 candidați mai buni ca el.
@Dinu
Nu consum așa ceva spre deosebire de vioi care vă luați doza zilnică de eco-marxism de la patronul vostru spiritual Sfântul Dominic.
@Dan A.
Vii cu argumente care se bat cap în cap. Daca nu erau bani atunci de ce a deschis atâtea șantiere mai ales că cel de pe Cetății a pierdut finanțarea UE pe exercițiul financiar care s-a încheiat anul trecut. Iar acest pod de ce a trebuit să fie făcut atât de scump să susțină și vegetație ceea ce a necesitat lărgirea lui? E clar că a vrut să fie ceva peste practic și util, a vrut un proiect emblematic.
Firmele lucrează diferit la construcții publice față de cele particulare deoarece contractele sunt diferite. Oricum se pare ca nimeni nu ține cont de termene și nu aplică penalizări iar când sunt contracte cu dedicație se dau termene generoase cum a fost cazul lucrării de pe Vidrighin. 2 ani pentru așa ceva? O glumă bună. Evident că nimeni nu era pe șantier și trec destul de des prin zonă. Cum i-a lăsat Robu să își facă de cap așa i-a lăsat și Fritz.
Cu parcurile e o problemă legată de prețul cu care se câștigă licitația și care este destul de jos iar firmele trimit angajați pe șantier când nu au front de lucru, astfel că în mod normal i-ai ține acasă pe cheltuiala lor și atunci preiau astfel de proiecte. Nu e de mirare că destule ajung în insolvență cu această practică cum este cazul la Parcul Civic. Poate ar fi cazul să se facă în primărie o listă neagră cu firme și persoane pentru a exclude din start ofertele lor la lucrări publice.
Nu sunt prieten PNL deloc pentru că eu îmi simpatiile pe principii nu pe persoane sau grupuri. I-am votat din lipsă de altceva și nimic mai mult pentru că până la un punct au susținut viziunii de dreapta și anume liberalismul economic, rolul determinant al piețelor, responsabilizarea cetățeanului, reducerea aparatului de stat, reducerea rolului statului în economie, taxare redusă și așa mai departe. Sub actuala conducere s-au îndepărtat de astfel de concepte și atunci nu îi voi mai vota, mai ales pe liste comasate pe care le exclud din start. Asta nu înseamnă ca ideologia eco-marxistă a colectivistului Fritz este de preferat, ba din contră.
La câte probleme are orașul, cui îi mai stă mintea la ceasul floral? Nu că ar fi Tabără vreo eminență cenușie dar poate că nu a avut buget, după cum ai spus că nu sunt bani, și atunci au fost lansate în execuție prioritar proiectele pe fonduri europene ca să nu se piardă finanțarea. Ceasul și bazele sportive nu sunt din câte știu. Nu îi caut scuze lui Tabăra dar când te uiți cine a fost pus în loc, nu poți să nu realizezi ca nu e o mutare foarte benefică pentru bugetul orașului.

Jack a spus: (martie 31st, 2024 at 13:27 )

Se screme incapabilul de Fritz de 4 ani sa faca o punte.

1 Trackbacks pentru acest articol

Revista presei–31.03.2024 – Info Timișoara Says:

[…] La pasarela Gelu se va turna stratul suport pentru montarea pavajului […]

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind identificate modalitățile prin care ar putea fi finanțată legal o echipă de fotbal, de catre autorități, la Timișoara. Soluțiile au fost găsite după discuții purtate cu Răzvan Burleanu. “Întâlnirea de săptămâna trecută cu rectorul Universității Politehnica, Florin Drăgan, si cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa

La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea are timp să reespire. Pe mai multe fronturi, jucătoarele de la CSM ţin steagul Banatului sus. Miercuri, de la ora obişnuită, 18.30, trupa de pe malul Timişului are un meci interesant pe teren propriu, contra CSM Constanţa, în prima ligă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare și cercetare de la UVT, în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects Psihologie, în intervalul 401-500 la nivel mondial. Anunțul oficial despre includerea în premieră a domeniului Psihologie de la UVT în top Shanghai (ARWU) este un rezultat meritoriu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest și al Consiliului Județean Timiș. Subiectul dezbătut a vizat noile oportunități de finanțare disponibile în perioada următoare. Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Alături de conducerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare și cercetare de la UVT, în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects Psihologie, în intervalul 401-500 la nivel mondial. Anunțul oficial despre includerea în premieră a domeniului Psihologie de la UVT în top Shanghai (ARWU) este un rezultat meritoriu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima ședință de plen de la instaurarea oficială a noului primar și a consilierilor locali, el a primit voturile necesare pentru a rămâne pe funcție. Plen cu ”piper”, marți seara, la Consiliul Local Timișoara. Cu ocazia întâlnirii, conducerea administrativă a primăriei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi o continuare a stilului de președinte-împărat pe modelul Klaus Iohannis din uiltimii zece ani. În urma dezbaterii de luni seara de la Digi24, senatorul Raoul Trifan a ajuns la câteva concluzii privindu-l pe candidatul Mircea Geoană. “Poți scoate omul din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată de Nordis, cu destinația Nisa, îi transporta pe liderii PSD Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu și Laura Vicol, împreună cu copiii lor, pentru a vedea Marele Premiu de Formula 1 de la Monaco. În același avion s-a aflat și Afred Simonis,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind identificate modalitățile prin care ar putea fi finanțată legal o echipă de fotbal, de catre autorități, la Timișoara. Soluțiile au fost găsite după discuții purtate cu Răzvan Burleanu. “Întâlnirea de săptămâna trecută cu rectorul Universității Politehnica, Florin Drăgan, si cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest și al Consiliului Județean Timiș. Subiectul dezbătut a vizat noile oportunități de finanțare disponibile în perioada următoare. Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Alături de conducerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare
Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea lipsă din autostrada Lugoj – Deva, între Margina și Holdea, au ajuns deja pe șantier. Cel mai important, în luna decembrie ar urma să înceapă forarea efectivă. Informațiile au fost furnizate de Irinel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO
În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au fost finalizate lucrările de reabilitare a barajul Oravița Mică (județ Caraș-Severin) și cele de amenajare a albiei râului Oravița în intravilanul localității amintite. Încă din anii 80, barajul Oravița Mică, realizat în secolul al XVIII-lea, datorită duratei mari de funcționare,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele sale, rezultat din pasiunea și dorința unor designeri cu experiență. Aceștia și-au propus să creeze ținute care să celebreze frumusețea și delicatețea femeii moderne, fie ea visătoare și romantică sau puternică și realistă. Produsele VESSMARY sunt concepute pentru a răspunde...
Citeşte tot articolul Citeste articolul <b>VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România</b>
Top