La pasarela Gelu se va turna stratul suport pentru montarea pavajului

La noul pasaj Gelu, în acest moment se montează hidroizolația și se realizează armarea la ultima parte a zidului de sprijin aflat pe malul drept al Begăi, anunță primăria. În perioada imediat următoare, va fi turnat stratul suport pentru pavaj și vor fi amenajate spațiile verzi, zonele pentru pietoni, pistele de biciclete și iluminatul arhitectural. 

Conform municipalității, noul pod pietonal va fi gata până la data de 27 aprilie.

Acesta va avea rampe de acces în locul scărilor abrupte proiectate în 1949. Lățimea va fi variabilă între 5,40 m și 8 m, astfel că este asigurat spațiu pentru trasee pietonale, piste de biciclete, scuaruri în partea centrală și spații verzi. Vor fi plantați 14 arbori pitici în ghiveci propriu și 40 de frasini.

Pentru primarul Dominic Fritz, această pasarelă e importantă mai ales pentru traficul ciclist, unul extrem de promovat în cadrul mandatului său.

“E unul din proiectele strategice pentru conexiuni velo și pietonale mai bune în Timișoara. Mă bucur că în câteva săptămâni și bicicliștii, și pietonii vor putea folosi noul pod, care va fi accesibil tuturor. Noi am lucrat și la coridoare velo noi care ajung la pasarelă și se conectează cu traseele existente. Transportul alternativ este important pentru decongestionarea traficului rutier și pentru reducerea poluării. Timișoara e astăzi pe drumul către mai bine”, a declarat primarul Dominic Fritz

Investiția de peste 12 milioane de lei (TVA inclus) e realizată din bugetul orașului și va permite traversarea Begăi în condiții de siguranță atât pentru pietoni și bicicliști, cât și pentru persoanele cu dizabilități.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

7 comentarii pentru acest articol

Daniel a spus: (martie 30th, 2024 at 11:16 )

Mai bine mai târziu decât niciodată, la câte depășiri de termen a avut proiectul trebuie să fim mulțumiți dacă se recepționează cândva înainte de alegeri. Probabil că această ctitorire va rămâne emblematică pentru administrația Fritz prin costuri ridicate, întârzieri repetate, utilitate similară cu ceea ce a fost înainte și nu în ultimul rând cu o îngustare, a canalului de data aceasta, lucru care îl unge pe suflet pe actualul edil. Ar fi interesant de aflat ce trafic tranzitează această investiție când în același buget se putea remedia și pasarela de la Parcul Copiilor, o zonă mult mai tranzitată. Astfel se va dovedi că scopul a fost doar satisfacerea electoratului minoritar eco-marxist pentru ca acesta să activeze cu mai mult avânt muncitoresc la alegerile viitoare pentru a-i asigura lui Fritz încă un mandat prin care să pună în aplicare și alte învățăminte ale tovarășului Mao la sugestiile soției sale cunoscută ca având conexiuni cu Partidul Comunist Chinez.

Dan a spus: (martie 30th, 2024 at 11:27 )

Super

Xxx a spus: (martie 30th, 2024 at 12:47 )

@daniel , da , transatlanticele lui Robu nu vor mai avea loc, o drama. Iar întârzierea de 6 luni, comparată cu anii de pe vremea fostului, altă dramă…

Dinu a spus: (martie 30th, 2024 at 14:57 )

@Daniel…iar ai uitat să îți iei medicamentele.

Dan A. a spus: (martie 30th, 2024 at 15:07 )

@Daniel
Baliverne, monșer. Aceasta „pasarela” e de fapt un pod mai mic, nu doar o punte ingusta. Contract semnat in martie 2023, pasarela veche daramata in iulie si noua constructie inceputa tot atunci, adica de fapt 9 luni de santier. Ca nu e gata la timp, adevarat, arata-mi un santier care e gata la timp. Am avut mesteri care trebuiau sa-mi puna niste placi de rigips in 2 saptamani, au terminat in 6. Parcul Copiilor, da, e trist ca pasarela nu e functionala. S-a inchis vara trecuta, din motive de siguranta. Orasul era deja plin de santiere (Cetatii, Bugdanestilor, pasajul Solventul, Vidrighin, pasarela Gelu, ca sa le enumar doar pe cele mari), poate ca nu sunt bani pentru toate deodata, poate ca nu sunt constructori, caci nici astia nu stau cu mana in falca doar-doar pica o lucrare. Daca esti biciclist si circuli pe Podul de Fier vei aprecia cum sunt facute rampele acestui nou pod. Cat despre intarzieri, sa ne amintim renovarile de parcuri ctitorite de Ultracinstit, ca de, parcurile sunt taaaare greu de renovat:
– Parcul Alpinet = a durat cam cat aceasta pasarela, „iarna nu s-a putut lucra”, si s-au pus aspersoare care scuipa rugina si ciresi japonezi, lucrare dificila, frate!
– Parcul Central = inchis 2 ani, de parca nu se putea face pe bucati, cu instalatii electrice de toata jena, marmura care pica de pe statui a doua zi si banci cu picioarele din spate puse jumatate in afara dalelor
– Parcul Civic = 2 ani ca sa puna dale de-ti rupi picioarele in ele si fantani neconforme cu proiectul de catre „o asociere de 2 firme” cu sediul in aceeasi vila, apartinand unei familii (una sotului, una sotiei).
Si pentru ca esti mare prieten PNL, o intrebare: ce se mai aude cu Ceasul Floral, caci la 2 saptamani dupa ce s-a semnat contractul pentru Pasarela Gelu, viceprimarul PNL Cosmin Tabara a luat problema in serios si a promis reabilitarea acestuia? A trecut anul, s-a dus Capitala Culturala, pasarela e aproape gata, cu injuraturi pentru intarzieri si comparatii cu China maoista, iar ceasul a ramas la nivelul de promisiuni, ca si celelate lucrari coordonate de Tabara (baze sportive, etc.).

Daniel a spus: (martie 31st, 2024 at 09:30 )

@Xxx
6 luni întârziere pentru ceea ce se făcea în maxim 2 luni. Problema e că în majoritatea timpului nu se lucra și nu era mobilizare pe șantier. Robu a fost taxat la vot pentru derapajele sale iar acum a venit timpul ăstuia pentru că deja sunt 2 candidați mai buni ca el.
@Dinu
Nu consum așa ceva spre deosebire de vioi care vă luați doza zilnică de eco-marxism de la patronul vostru spiritual Sfântul Dominic.
@Dan A.
Vii cu argumente care se bat cap în cap. Daca nu erau bani atunci de ce a deschis atâtea șantiere mai ales că cel de pe Cetății a pierdut finanțarea UE pe exercițiul financiar care s-a încheiat anul trecut. Iar acest pod de ce a trebuit să fie făcut atât de scump să susțină și vegetație ceea ce a necesitat lărgirea lui? E clar că a vrut să fie ceva peste practic și util, a vrut un proiect emblematic.
Firmele lucrează diferit la construcții publice față de cele particulare deoarece contractele sunt diferite. Oricum se pare ca nimeni nu ține cont de termene și nu aplică penalizări iar când sunt contracte cu dedicație se dau termene generoase cum a fost cazul lucrării de pe Vidrighin. 2 ani pentru așa ceva? O glumă bună. Evident că nimeni nu era pe șantier și trec destul de des prin zonă. Cum i-a lăsat Robu să își facă de cap așa i-a lăsat și Fritz.
Cu parcurile e o problemă legată de prețul cu care se câștigă licitația și care este destul de jos iar firmele trimit angajați pe șantier când nu au front de lucru, astfel că în mod normal i-ai ține acasă pe cheltuiala lor și atunci preiau astfel de proiecte. Nu e de mirare că destule ajung în insolvență cu această practică cum este cazul la Parcul Civic. Poate ar fi cazul să se facă în primărie o listă neagră cu firme și persoane pentru a exclude din start ofertele lor la lucrări publice.
Nu sunt prieten PNL deloc pentru că eu îmi simpatiile pe principii nu pe persoane sau grupuri. I-am votat din lipsă de altceva și nimic mai mult pentru că până la un punct au susținut viziunii de dreapta și anume liberalismul economic, rolul determinant al piețelor, responsabilizarea cetățeanului, reducerea aparatului de stat, reducerea rolului statului în economie, taxare redusă și așa mai departe. Sub actuala conducere s-au îndepărtat de astfel de concepte și atunci nu îi voi mai vota, mai ales pe liste comasate pe care le exclud din start. Asta nu înseamnă ca ideologia eco-marxistă a colectivistului Fritz este de preferat, ba din contră.
La câte probleme are orașul, cui îi mai stă mintea la ceasul floral? Nu că ar fi Tabără vreo eminență cenușie dar poate că nu a avut buget, după cum ai spus că nu sunt bani, și atunci au fost lansate în execuție prioritar proiectele pe fonduri europene ca să nu se piardă finanțarea. Ceasul și bazele sportive nu sunt din câte știu. Nu îi caut scuze lui Tabăra dar când te uiți cine a fost pus în loc, nu poți să nu realizezi ca nu e o mutare foarte benefică pentru bugetul orașului.

Jack a spus: (martie 31st, 2024 at 13:27 )

Se screme incapabilul de Fritz de 4 ani sa faca o punte.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară

Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby. Antrenorul echipei bănățene a adunat 29.33% din voturi și s-a clasat înaintea lui Viorel Lucaci (Steaua București) și Eugen Apjok (CSM Știința Baia Mare). Aflat la al doilea sezon la Timișoara, Mugur a dus echipa de seniori în toate cele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Iosif Csaba Pál

Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm, să-L primim Începând de la Sfântul Francisc de Assisi, din secolul al XIII-lea, Crăciunul este înconjurat de multe simboluri care, cu multă iubire, ne amintesc de cele întâmplate la primul Crăciun. Aducem toate simbolurile, care ne ajută să sărbătorim: facem,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Economic vezi arhiva Economic

Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj, are acum semnat contract de finanțare pentru realizarea studiului de fezabilitate. Contractul de finanțare a fost semnat de Ministerul Transporturilor și CNAIR. Din păcate, termenele înaintate ne fac să ne gândim la realizarea acestui drum peste mulți ani. Proiectul are...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj, are acum semnat contract de finanțare pentru realizarea studiului de fezabilitate. Contractul de finanțare a fost semnat de Ministerul Transporturilor și CNAIR. Din păcate, termenele înaintate ne fac să ne gândim la realizarea acestui drum peste mulți ani. Proiectul are...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate
Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby. Antrenorul echipei bănățene a adunat 29.33% din voturi și s-a clasat înaintea lui Viorel Lucaci (Steaua București) și Eugen Apjok (CSM Știința Baia Mare). Aflat la al doilea sezon la Timișoara, Mugur a dus echipa de seniori în toate cele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară
În 1914, chiar în mijlocul groazei Primului Război Mondial, s-a întâmplat ceva aproape de necrezut: în Ajunul Crăciunului, soldații britanici și germani au încetat focul fără ordin, au ieșit din tranșee și s-au întâlnit în „No Man’s Land” ca niște oameni obișnuiți, nu ca inamici. Au cântat colinde, și-au strâns mâinile, au făcut schimb de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Povestea care trebuie spusă la fiecare Crăciun: atunci când gloanțele au tăcut, inamicii au devenit prieteni! Și au jucat fotbal…
Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm, să-L primim Începând de la Sfântul Francisc de Assisi, din secolul al XIII-lea, Crăciunul este înconjurat de multe simboluri care, cu multă iubire, ne amintesc de cele întâmplate la primul Crăciun. Aducem toate simbolurile, care ne ajută să sărbătorim: facem,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara
† IOAN Din mila lui Dumnezeu, prin grația Scaunului apostolic al Romei și voința Sinodului Bisericii Române Unite cu Roma, Episcop al Eparhiei Greco-Catolice de Lugoj Scrisoare Pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului – 2025 Clerului, călugărilor, călugărițelor, credincioșilor greco-catolici și tuturor creștinilor iubitori de Dumnezeu Primi-vom noi bucuria pe care o vestește îngerul, păstorilor din Bethleem? Iubiți frați...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Scrisoarea Pastorală de Crăciun a Preasfinţitului Părinte Ioan, episcopul greco-catolic de Lugoj
† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului Iubitului nostru cler, cinului monahal şi drept-credincioşilor creştini, har, milă şi pace de la Dumnezeu Tatăl, iar de la noi, părintească binecuvântare.              Slavă întru cei de Sus lui Dumnezeu și pe pământ pace, între oameni bunăvoire!      (Luca 2, 14) Iubiții mei fii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Crăciun a IPS Ioan, Mitropolitul Banatului
De marea Sărbătoare a Crăciunului vă dorim să aveți parte de gânduri bune, multă bucurie, căldură în suflet și armonie, linişte şi foarte multă sănătate alături de cei dragi! Noi, cei de la deBanat.ro, vă mulțumim pentru că ne-ați fost alături și vă dorim s-aveți parte de cele mai frumoase sărbători cu putinţă. Crăciun fericit!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Redacţia deBanat vă urează Crăciun fericit!
În zona Văii Jiului a fost pus la punct și pornit un sistem de transport public care ar putea fi aplicat și în județul Timiș în perioada următoare. Acolo, este vorba despre Green Line, un sistem de transport integrat care conectează toate orașele Văii Jiului. Proiectul este rezultatul colaborării tuturor administrațiilor locale din Valea Jiului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean
Societatea timișoreană Aquatim este partener în cadrul unui proiect european, ”Incluziune și sustenabilitate în Muzeele Apei” care include mai multe organizații similare, care au muzee ale apei. Cu o finanțare de 60.000 de euro și o durată de 24 de luni, inițiativa reunește parteneri din trei țări europene: Stichting Museum BroekerVeiling (Olanda) – lider de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Muzeul Apei de la Timișoara va oferi expoziții și evenimente mai atractive pentru public, în urma unui proiect european
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.