Constructorul care se ocupă de reabilitarea lotului de cale ferată Lugoj – Timișoara Est lucrează în prezent la defrișarea vegetației și organizarea de drumuri tehnologice, dar și la cele două poduri de pe traseu, peste Timiș și Bega. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat la finalul anului 2022, iar termenul final este jumătatea anului 2026.
La final, de la actualii 54,13 km linie CF simplă se va ajunge la 108 km linie CF simplă desfășurată în 2026. Termenul trebuie respectat pentru a nu se pierde fondurile alocate prin PNRR.
Printre cele mai importante lucrări, ce se execută la ora actuală, sunt lucrările de desfrișare a vegetației și de amenajare a drumurilor tehnologice, lucrările la culeea 1, culeea 2 și pila 1, de la podul de peste râul Timiș, km 523+955 proiectat, lucrările de defrișare la podul de peste râul Bega, km 537+305, lucrările de demontare suprastructură din stații precum și construcții civile în stațiile Lugoj și Topolovăț.
Prin investițiile realizate se dorește creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru cele de marfă, respectiv introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).
La finalul investiției călătorii vor benefica de reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson; creșterea gradului de siguranță feroviară; îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului; atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de pe zona rutieră pe calea ferată.
Constructor este societatea FCC Construccion S.A., iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 28.12.2022. Termenul de execuție a fost de 6 luni proiectare + 36 luni execuție, termenul de finalizare – 28.06.2026. Valoarea contractului, fără TVA, este de 1,916,221,849.14 lei.
Comentarii prin facebook