După cinci ani de așteptare, din momentul aprobării hotărârii de consiliu local care prevedea finanțarea podului Muncii, care traversează Bega, în atenția Consiliului Local Timișoara apare din nou reabilitarea acestui obiectiv. Nu se va schimba nimic, în afară de suma alocată, care crește la 49 de milioane de lei.
Realizat în 1913, acest pod este unul dalat pe fâşii, cu goluri prefabricate. Prezintă o lungime totală de 72,30 m, cu deschidere centrală de 32,10 m peste râul Bega şi două deschideri laterale egale de 20,10 m fiecare, care asigură traversarea peste Splaiul Nicolae Titulescu pe rampa de acces Piaţa Iuliu Maniu, respectiv Splaiul Tudor Vladimirescu pe rampa strada Gării. Calea pe pod prezintă o lăţime totală de 20,50 m compusă din zonă carosabilă de 14,00 m pentru 4 benzi de circulaţie de 3,50 m lăţime fiecare şi două trotuare pietonale denivelate de 3,25 m lăţime fiecare.
În urma expertizei tehnice s-a constatat starea necorespunzătoare a suprastructurii, a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii, a aparatelor de reazem, degradări ale malurilor şi modificări de albie, degradări în zona carosabilă şi trotuare. Având în vedere starea avansată de degradare a structurii în ansamblu, capacitatea sa portantă redusă, precum şi necesităţile traficului actual şi de perspectivă, soluţia optimă în acest caz ar fi reabilitarea acestui pod. Din aceste considerente și prin faptul că prognoza traficului prevede o creștere semnificativă a intensității traficului, lucrările de reabilitare sunt necesare și oportune, se arată în documentația aferentă proiectului.
Propunerea de actualizare care ar trebui aprobată este de 49.325.947,10 lei, cu TVA. Deocamdată nu este precizată și o modalitate de finanțare a lucrărilor.
Comentarii prin facebook