Echipele Colterm au trecut la demolarea mai multor amenajări și construcții ilegale, ridicate fără autorizație, de o societate comercială, care ar fi folosit terenurile de sport de la Liceul Agricol, care a ajuns înapoi la municipalitate, după ce fusese transferat la Ministerul Educației.
Acum, Primăria continuă demersurile pentru reintroducerea fostului Liceu Agricol în circuitul educațional, după preluarea clădirii de pe Calea Aradului de la Ministerul Educației.
Imobilul, care a ajuns la minister pentru a fi transformat în sediu pentru Inspectoratul Școlar în 2015, s-a degradat constant pentru că nu s-a investit deloc și nici nu au fost executate lucrări de întreținere. Mai mult, și aici a fost necesară lupta pentru redobândirea patrimoniului orașului, ocupat de cei care au profitat de acesta. Primăria s-a judecat cu o firmă care, spun reprezentanții municipalității, folosea fără niciun drept un teren de sport de la liceul respectiv.
”În paralel, pentru reamenajarea spațiului, municipalitatea, prin echipele Colterm, a început demolarea unor construcții ridicate fără autorizație pe domeniu public. Acestea au fost ridicate de către CMA PIO TIM SRL, care a și folosit fără titlu terenul de sport din incinta unității de învățământ. Primăria Timișoara a obținut în instanță evacuarea, iar acum sunt desființate construcțiile ilegale”, spun cei de la primărie.
La liceu sunt necesare investiții majore, de la tâmplărie, la înlocuirea instalațiilor și reamenajarea completă a încăperilor, iar Primăria are în derulare evaluarea structurii de rezistență și a lucrărilor necesare.
La solicitarea Primăriei Timișoara, clădirea fostului Liceu Agricol a revenit municipalității în baza unei hotărâri de Guvern. Acesta se află pe Calea Aradului nr. 56, vizavi de Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I”. Întrucât Timișoara continuă să se dezvolte în zona de nord, clădirea ar putea fi transformată în școală pentru clasele 0-12. Totodată, administrația locală, care are în derulare sau în plan proiecte majore de reabilitarea completă a unor școli, analizează posibilitatea de a transforma clădirea în hub educațional, unde să fie ținute orele elevilor a căror școală este în modernizare.
Comentarii prin facebook