SMTT lasă trei localități din județ fără curse de autobuz metropolitane

autobuz

autobuz

Prima zi a lunii septembrie ar urma să vină cu o veste proastă pentru locuitorii a trei comune din județul Timiș. Cei din Biled, Variaș și Săcălaz ar urma să rămână fără transport cu autobuze la nivel metropolitan, ca urmare a datoriilor mari pe care acestea le au către Asociația Societatea Metropolitană de Transport Timișoara, au anunțat, luni, reprezentanții acesteia.

Vă reamintim că Asociația SMTT este organismul care asigură derularea transportului metropolitan în zona Timișoara.

”Pentru neplata facturilor restante, transportul public local prestat de către Societatea de Transport Public Timișoara se suspendă începând cu data de 01.09.2024 pe următoarele linii: M50 (doar pe teritoriul UATC Biled); M52 (doar pe teritoriul UATC Varias); M43 (pe teritoriul UATC Săcălaz)”, a anunțat, luni, SMTT.

Totodată, organizația mai transmite că persoanele care dețin abonament valabil pe aceste linii se pot prezenta la sediul Societății de Transport Public situat în Timișoara, B-dul Dâmbovița nr. 67 pentru decontarea sumei corespunzătoare perioadei de la care abonamentele devin inactive, respectiv 01.09.2024.

SMTT nu este la prima operațiune de acest gen, este cunoscută situația neplăcută apărută în relația cu comuna Ghiroda, unde s-a ajuns până la nivel de procese din cauza neînțelegerilor, care au fost la un pas de a opri transportul metropolitan spre comuna lipită de Timișoara. Scandalul a continuat, atunci când SMTT a anunțat o ”optimizare” a rutelor spre Ghiroda.

De această dată, se pare că e vorba despre facturi imense, de sute de mii de lei, neplătite de luni bune de zile, unele chiar de ani. Primăriile respective ar fi fost notificate asupra situației, dar reacții pozitive ar fi apărut doar din partea Biledului, unde o parte din sumele restante au fost plătite. De asemenea, primarul Săcălazului, în cadrul unui podcast prezentat pe pagina de Facebook a primăriei spune că a încercat de trei ori să facă o rectificare bugetară pentru plata datoriilor, dar că nu ar fi reușit din cauza opoziției consilierilor locali, care l-ar sabota.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

8 comentarii pentru acest articol

Farfuridi Curiosul a spus: (august 19th, 2024 at 17:04 )

Cum mama naibii administrația publică locală nu are bani pentru transportul metropolitan al cetățenilor dar are bani pentru tot felul de parangheli de doi lei pe bani grei? Sunt pregătiți jupânii cu firmele private? Doresc să dețină monopolul din nou pe rutele de transport la tarife duble? Așa este în capitalism, câștigă cel cu prețul mai mare? Oamenii sunt dispuși să ajungă la locul de muncă indiferent cu ce, doar trebuie să trăiască. Cam incomod transportul metropolitan din punct de vedere al concurenței? Transportul metropolitan oferea șansă oricărui cetățean să lucreze unde vrea, nu să depindă de opțiuni impuse de transportorul privat. Mare măgărie! Foamete mare, dom’le!

@farfuridi a spus: (august 19th, 2024 at 20:12 )

Intreaba primarii din Biled, Variaș și Săcălaz de ce nu au platit facturile catre SMTT.
Cum de toate celelalte primarii din sub-urban au reusit, iar aceste 3 nu au mai platit de peste 6 luni?

Cine face magarii?

George a spus: (august 19th, 2024 at 21:26 )

@ Curiosule, ce bine ar fi dacă ți-ai scoate capul din fund. Chiar sunt curios cum ai proceda dacă te-ai plimba prin oraș să îți duci colegii la serviciu. Pe unul îl iei din Lipovei, pe unul din Șagului, pe unul din Buziașului. Tu locuiești în Ronat și locul vostru de muncă este în Freidorf. Și toată plimbareala asta pe banii tăi.

Gabry a spus: (august 19th, 2024 at 23:32 )

La Cenei de ce nu este ruta de transport, se facilitează întrarea privatilor pe piața cu preturi de patru ori mai mari…rușine!

Farfuridi Curiosul a spus: (august 20th, 2024 at 11:10 )

Primarii sunt membrii de partid iar cei cu firmele private sunt simpatizanți de partid sau pe înțelesul tâmpilor, săgeti de partid. Doar nu trăim noi în România specialilor?Sunt localități unde autobuzul metropolitan circulă după bunul plac al consiliului local(toți membrii de partid).Aici vorbim de concurență reală, unde 2lei/bilet nu este egal cu 4 lei /bilet.Vorbim de oamenii care lucrează pe salarii mizere și care puteau opta democratic pentru varianta mai ieftină. Măi Georgică,goangă mică dute tu la una mică, nu umbla cu abureala pe la Timișoara.

George a spus: (august 20th, 2024 at 13:11 )

@ Farfuriuță, în loc să zici „bogdaproste” că nu te-am făcut de 💩 în prima postare, te-ai găsit să cuvintezi. STMT este o strutocamila creată pentru rutele metropolitane, care folosește mijloacele fixe și personalul de deservire (îmi cer scuze dacă aceste cuvinte îți sunt străine) SPTT. Deci, această suprastructură a fost creată de defunctul robu pentru că trebuia și gura lui Goia să mănâncă ceva. STMT emite facturile către UAT (definiția pe Google) pentru transportul călătorilor), UAT-urile trebuie să plătească facturile. STPT emite facturile către STMT pentru cursele efectuate, însemnând uzura și amortizarea mijloacelor de transport, combustibil, salariile angajaților, reparații.
Îmi cer scuze, sunt prea multe detalii pentru creierul tău, dar asta e realitatea. Așa, ca să priceapă orice idiot: Primăria Timișoara nu are nici în clin nici în mânecă cu plata cheltuielilor altor UAT-uri către STMT.

Farfuridi Curiosul a spus: (august 20th, 2024 at 21:27 )

Gheorghiță de ce nu faci un studiu de,, geniu” să vezi cine sunt mahării firmelor private abonate pe rutele din timiș în ultimii 20 de ani. După inteligență superficială de care dai dovadă probabil vei face trimiteri la tot felul de figurine abstracte total străine situației din articol.Probabil vei înțelege de ce UATC-urile nu plătesc sau care este scopul acestui demers. Poate ești chiar unul dintre ei💩?

Marius Teodorescu a spus: (august 21st, 2024 at 17:35 )

La Sacalaz s-a preferat sa se scoata namolul dintr-o balta de 850 mii ron, iar 11 luni nu s-a platit nicio factura, datoria ajungand la peste 800 mii lei. Sute de elevi, studenti si angajati nu vor mai avea cu ce sa ajunga la scoala, facultate sau serviciu. Oare ce fel de primar este acolo? Primar care azi e in partidul AUR! Oare ce fel de partid esti cand primesti astfel de nukitati in ale administratiei?! Am inteles ca a pierdut alegerile acum in iunie.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară

Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby. Antrenorul echipei bănățene a adunat 29.33% din voturi și s-a clasat înaintea lui Viorel Lucaci (Steaua București) și Eugen Apjok (CSM Știința Baia Mare). Aflat la al doilea sezon la Timișoara, Mugur a dus echipa de seniori în toate cele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Iosif Csaba Pál

Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm, să-L primim Începând de la Sfântul Francisc de Assisi, din secolul al XIII-lea, Crăciunul este înconjurat de multe simboluri care, cu multă iubire, ne amintesc de cele întâmplate la primul Crăciun. Aducem toate simbolurile, care ne ajută să sărbătorim: facem,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Economic vezi arhiva Economic

Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj, are acum semnat contract de finanțare pentru realizarea studiului de fezabilitate. Contractul de finanțare a fost semnat de Ministerul Transporturilor și CNAIR. Din păcate, termenele înaintate ne fac să ne gândim la realizarea acestui drum peste mulți ani. Proiectul are...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj, are acum semnat contract de finanțare pentru realizarea studiului de fezabilitate. Contractul de finanțare a fost semnat de Ministerul Transporturilor și CNAIR. Din păcate, termenele înaintate ne fac să ne gândim la realizarea acestui drum peste mulți ani. Proiectul are...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate
Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby. Antrenorul echipei bănățene a adunat 29.33% din voturi și s-a clasat înaintea lui Viorel Lucaci (Steaua București) și Eugen Apjok (CSM Știința Baia Mare). Aflat la al doilea sezon la Timișoara, Mugur a dus echipa de seniori în toate cele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară
În 1914, chiar în mijlocul groazei Primului Război Mondial, s-a întâmplat ceva aproape de necrezut: în Ajunul Crăciunului, soldații britanici și germani au încetat focul fără ordin, au ieșit din tranșee și s-au întâlnit în „No Man’s Land” ca niște oameni obișnuiți, nu ca inamici. Au cântat colinde, și-au strâns mâinile, au făcut schimb de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Povestea care trebuie spusă la fiecare Crăciun: atunci când gloanțele au tăcut, inamicii au devenit prieteni! Și au jucat fotbal…
Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm, să-L primim Începând de la Sfântul Francisc de Assisi, din secolul al XIII-lea, Crăciunul este înconjurat de multe simboluri care, cu multă iubire, ne amintesc de cele întâmplate la primul Crăciun. Aducem toate simbolurile, care ne ajută să sărbătorim: facem,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara
† IOAN Din mila lui Dumnezeu, prin grația Scaunului apostolic al Romei și voința Sinodului Bisericii Române Unite cu Roma, Episcop al Eparhiei Greco-Catolice de Lugoj Scrisoare Pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului – 2025 Clerului, călugărilor, călugărițelor, credincioșilor greco-catolici și tuturor creștinilor iubitori de Dumnezeu Primi-vom noi bucuria pe care o vestește îngerul, păstorilor din Bethleem? Iubiți frați...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Scrisoarea Pastorală de Crăciun a Preasfinţitului Părinte Ioan, episcopul greco-catolic de Lugoj
† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului Iubitului nostru cler, cinului monahal şi drept-credincioşilor creştini, har, milă şi pace de la Dumnezeu Tatăl, iar de la noi, părintească binecuvântare.              Slavă întru cei de Sus lui Dumnezeu și pe pământ pace, între oameni bunăvoire!      (Luca 2, 14) Iubiții mei fii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Crăciun a IPS Ioan, Mitropolitul Banatului
De marea Sărbătoare a Crăciunului vă dorim să aveți parte de gânduri bune, multă bucurie, căldură în suflet și armonie, linişte şi foarte multă sănătate alături de cei dragi! Noi, cei de la deBanat.ro, vă mulțumim pentru că ne-ați fost alături și vă dorim s-aveți parte de cele mai frumoase sărbători cu putinţă. Crăciun fericit!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Redacţia deBanat vă urează Crăciun fericit!
În zona Văii Jiului a fost pus la punct și pornit un sistem de transport public care ar putea fi aplicat și în județul Timiș în perioada următoare. Acolo, este vorba despre Green Line, un sistem de transport integrat care conectează toate orașele Văii Jiului. Proiectul este rezultatul colaborării tuturor administrațiilor locale din Valea Jiului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean
Societatea timișoreană Aquatim este partener în cadrul unui proiect european, ”Incluziune și sustenabilitate în Muzeele Apei” care include mai multe organizații similare, care au muzee ale apei. Cu o finanțare de 60.000 de euro și o durată de 24 de luni, inițiativa reunește parteneri din trei țări europene: Stichting Museum BroekerVeiling (Olanda) – lider de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Muzeul Apei de la Timișoara va oferi expoziții și evenimente mai atractive pentru public, în urma unui proiect european
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.