Deschiderea Centurii Sud a dus la creșterea semnificativă a traficului și pe prima porțiune construită din ocolitoarea Timișoarei. De asemenea, estimările inițiale ale traficului, chiar înainte de Inaugurare, au făcut CNAIR să analizeze extinderea la patru benzi a Centuri Nord, anunță Alfred Simonis, viitorul președinte al Consiliului Județean Timiș.
“Continuăm proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere din județul Timiș și facem o investiție necesară cauzată de creșterea traficului în ultimii ani. Modernizarea actualei variante de ocolire Timișoara Nord, care leagă Calea Aradului de aeroport, va însemna amenajarea drumului la patru benzi de circulație, investiție ce va putea fi realizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, este anunțul lui Simonis. .
Potrivit specialiștilor CNAIR, traficul a înregistrat o creștere exponențială față de nivelul traficului de perspectivă luat în calcul prin proiectul tehnic, acesta având o valoare reală de peste 11.000 de vehicule față de estimarea inițială de 6200, iar pentru 2030 CNAIR estimează un trafic de două ori mai mare. De asemenea, s-a constatat că, odată cu deschiderea circulației pe centura Timișoara Sud, volumul de trafic s-a mărit semnificativ și au apărut blocaje pe Timișoara Nord. Această modernizare este mai mult decât necesară, iar investiția ar putea fi finanțată prin PT 2021-2027.
“Am promis că ne vom ocupa de marile proiecte ale Timișului și Timișoarei și, împreună cu Sorin Grindeanu, găsim soluții pentru ca obiectivele pe care ni le-am propus să fie puse în practică: Centura de Sud a fost finalizată, Centura de Vest este în procedură de licitație, iar acum pregătim modernizarea Centurii de Nord.”, a mai spus Alfred Simonis.
Comentarii prin facebook