Cea mai mare achiziție din România, în domeniul retail-ului, achiziția Profi de către compania care operează magazinele sub sigla Mega Image, va duce la o serie de schimbări și pe piața timișoreană de specialitate.
Consiliul Concurenței și-a dat aprobarea pentru această achiziție mamut, dar a impus o serie de condiții pentru aprobare. Una dintre acestea se referă la numărul de magazine pe care noua entitate le va deține. Astfel, în unele orașe, ambele rețele sunt prezente cu un număr important de magazine, iar pentru aprobarea tranzacției ar urma să fie vândute o parte din magazine către alți operatori, pentru a asigura o piață concurențială.
La Timișoara sunt prezente atât magazine Mega Image, dar și Profi. Orașul este unul dintre cele vizate pentru vânzarea unităților.
”Propunerea pe care ne-a făcut-o Mega Image este de a vinde o parte din magazinele pe care le va achiziționa. Deci acolo unde avem suprapuneri între Profi și Mega Image, zone în care ar fi prea multe magazine Mega Image rămase ca urmare a acestei tranzacții, acestei uniri între cele două companii, acele zone le vom cere să vândă unele din magazine, care vor fi preluate de alte rețele de magazine care se pot dezvolta în felul acesta, ca să rămână suficientă diversitate. Suprapunerile sunt destul de reduse în țară. Profi avem cam în toată țara, iar Mega Image avem doar în câteva orașe, în București, Cluj, Timișoara, câteva orașe. Noi ne uităm în aceste zone unde avem și Profi și Mega Image. Le vom cere să vândă o parte din aceste magazine, ne gândim sub 100 de magazine. Nu vom interveni în zonele unde există numai rețeaua Profi, ci în acele zone unde avem și Mega Image și Profi și prin cumulare am fi ajuns la o situație cu prea multe magazine”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Consiliul Concurenței a aprobat, în final realizarea tranzacției respective.
Comentarii prin facebook