Una dintre cele mai vechi societăți românești din domeniul tipăriturilor, societatea Grafoprint din Timișoara, a fost preluată de o societate similară din Polonia. Prime Label Group este deținută de fondul de investiții Innova Capital.
Acționarul majoritar al Grafoprint era cunoscutul om de afaceri și fost politician, Radu Dimeca, în afacere fiind asociat cu mai mulți oameni de afaceri locali.
Societatea Prime Label Group este unul dintre cei mai importanţi producători de etichete din Europa Centrală şi de Est. Compania este deţinută de fondul Innova şi de-a lungul ultimilor ani s-a dezvoltat prin multiple achiziţii. E vorba de şase preluări de companii în cinci ani, conform Zf.ro.
„Anul 2024 este un an de referinţă pentru Prime Label. Suntem pregătiţi să depăşim 100 de milioane de euro în vânzări, intrând în rândurile celor mai mari producători de etichete din Europa. Din 2019 şi de la achiziţia primei companii – tipografia Embe Press din Polonia, grupul a crescut de peste şapte ori. Expansiunea geografică prin preluarea Grafoprint ne creează noi oportunităţi de dezvoltare. Vedem în România o piaţă cu mare potenţial, deşi este încă subestimată. Intuiţia şi datele de piaţă ne spun că este o direcţie bună de investiţii. Economia românească creşte dinamic în comparaţie cu alte ţări europene, iar creşterea investiţiilor directe ale clienţilor actuali şi potenţiali ai grupului în România arată că merită să fim aici. Sunt foarte entuziasmat de planurile noastre de dezvoltare în cadrul acestei pieţe”, a declarat Arkadiusz Sapiecha, CEO al Prime Label, conform sursei citate.
Grafoprint a luat ființă în 1991, fiind în acest moment specializată în domeniul realizării de etichete, dar și în tipărirea flexografică, cât şi în cea digitală. Societatea Grafoprint realizează etichete autoadezive pentru diferite mărci de top din sectorul cosmeticelor, al produselor chimice de uz casnic şi al alimentelor şi băuturilor.
„Astăzi, Grafoprint începe un nou capitol ca parte a Prime Label Group, marcând tranziţia noastră de la o afacere locală la un jucător european. Acest pas este atât o provocare, cât şi o oportunitate„, a declarat și Octavian Tocaci, director general al Grafoprint, conform aceleiași surse.
Comentarii prin facebook