Societatea de Transport în Comun Timișoara – STPT are venituri tot mai mari, ca atare subvenția primită de la primărie va putea fi scăzută, a anunțat, luni, Florin Petolea, directorul societății. Numărul de mijloace de transport în comun aflate pe traseu este în creștere, noile troleibuze primite vor rezolva o bună parte din frecvența redusă de pe mai multe linii de transport.
Dezvoltarea transportului în comun din Timișoara este stimulată de obținerea, majoritatea cu fonduri europene nerambursabile, de tramvaie, autobuze electrice și noi troleibuze, mai spune directorul STPT. Prin numărul mai mare de mijloace pe traseu va scădea durata de așteptare în stații, iar transportul în comun va deveni mai atractiv. Călătorii vor apela mai des la acestea și vor renunța la autoturismele proprii, ceea ce va duce la eliberarea traficului rutier.
În curând, pe traseu vor intra noile troleibuze, care vor înlocui vechile firobuze care circulă în oraș, dar și din autobuzele care au fost folosite pentru a circula pe unele linii de troleibuz. Până atunci, STPT anunță că are tot mai mari venituri proprii, dar, din păcate, situația existentă la Timișoara, unde aproximativ două treimi din călători au deplasarea subvenționată, creșterea ce poate fi obținută la venituri, nu poate fi una prea mare.
”Avem venituri mai mari cu 46%, adică primăria trebuie să pună mai puțini bani pe masă”, a declarat, luni Florin Petolea.
Deși s-a vorbit foarte mult despre faptul că STPT ar fi o societate falimentară, Petolea respinge total aceste informații. ”Nu suntem o companie falimentară, departe de aceasta, suntem o companie care avem datorii istorice, care sunt în curs de plată. Anul acesta, ca o componentă de restructurare, am restructurat o parte din serviciile care nu erau esențiale. Trebuie spus că 51 de colegi ne-au părăsit. De asemenea, am înființat Serviciul de Vânzări. Business to business, care să bată la ușă și să vândă abonamente sau publicitate”, mai subliniază Petolea.
Ce înseamnă aceasta? Este vizată și vânzarea de bilete și abonamente către marile companii, care să le acorde angajaților, dar și despre prestarea serviciului de transport al angajaților, așa cum prestează mai multe companii private. Și primele contracte au fost deja semnate.
Chiar dacă STPT are veniturile în creștere, rezultatele financiare sunt influențate de creșterea spectaculoasă a prețului energiei electrice. În acest sens, se dorește licitarea contractului de achiziție, cu rezultat o scădere a sumei plătite la acest capitol.
Sondajele făcute de departamentul de Comunicare al societății a scos la iveală și principalele nemulțumiri ale călătorilor. Iar acestea se referă la curățenia din mijloacele de transport, respectiv la frecvența de circulație a acestora. Din fericire, societatea a ajuns în situația în care nu mai e nevoită să angajeze pe toți cei care bat la ușa STPT. S-a ajuns la un număr bun de vatmani și șoferi, acum se poate face chiar și o selecție de personal.
”Frecvența e un joc fin între numărul de șoferi și vehicule în circulație”, subliniază Petolea.
Un alt punct unde s-a lucrat deja, se pare că nu îndeajuns, este cel al curățeniei. Modul de lucru a fost schimbat total, se pare cu efecte benefice. Sumele plătite au scăzut semnificativ, iar efectele din tramvaie sau autobuze se și văd. În acest moment, angajați sunt 188 de șoferi de autobuz, 77 de șoferi de troleu, respectiv 134 de vatmani pe tramvaie. STPT va depăși valoarea de zece milioane de lei.
”Curățenia e importantă, pe lângă planul de restructurare, am ajuns la concluzia că e nevoie de curățenie. Acum plătim 190.000 de lei, se ocupă o firmă de specialitate, înainte suma plătită era de 300.000 de lei și se realiza cu angajați proprie. Iar curățenia e mai bună. E drept, sunt încă lucruri de făcut, dar nu poți scoate mizeria din troleibuze vechi de 20 de ani. Oricât ai spăla și ai lustrui”, mai spune directorul STPT.
E drept, o parte din mirosul din mijloacele de transport provine și de la concetățenii noștri, nu toți au întâlniri destul de frecvente cu dușul.













































Comentarii prin facebook