STPT merge tot mai bine: are profit, crește numărul de mijloace de transport pe traseu. Urmează ”reglaje” la frecvență și la curățenie

Societatea de Transport în Comun Timișoara – STPT are venituri tot mai mari, ca atare subvenția primită de la primărie va putea fi scăzută, a anunțat, luni, Florin Petolea, directorul societății. Numărul de mijloace de transport în comun aflate pe traseu este în creștere, noile troleibuze primite vor rezolva o bună parte din frecvența redusă de pe mai multe linii de transport.

Dezvoltarea transportului în comun din Timișoara este stimulată de obținerea, majoritatea cu fonduri europene nerambursabile, de tramvaie, autobuze electrice și noi troleibuze, mai spune directorul STPT. Prin numărul mai mare de mijloace pe traseu va scădea durata de așteptare în stații, iar transportul în comun va deveni mai atractiv. Călătorii vor apela mai des la acestea și vor renunța la autoturismele proprii, ceea ce va duce la eliberarea traficului rutier.

În curând, pe traseu vor intra noile troleibuze, care vor înlocui vechile firobuze care circulă în oraș, dar și din autobuzele care au fost folosite pentru a circula pe unele linii de troleibuz. Până atunci, STPT anunță că are tot mai mari venituri proprii, dar, din păcate, situația existentă la Timișoara, unde aproximativ două treimi din călători au deplasarea subvenționată, creșterea ce poate fi obținută la venituri, nu poate fi una prea mare.

”Avem venituri mai mari cu 46%, adică primăria trebuie să pună mai puțini bani pe masă”, a declarat, luni Florin Petolea.

Deși s-a vorbit foarte mult despre faptul că STPT ar fi o societate falimentară, Petolea respinge total aceste informații. ”Nu suntem o companie falimentară, departe de aceasta, suntem o companie care avem datorii istorice, care sunt în curs de plată. Anul acesta, ca o componentă de restructurare, am restructurat o parte din serviciile care nu erau esențiale. Trebuie spus că 51 de colegi ne-au părăsit. De asemenea, am înființat Serviciul de Vânzări. Business to business, care să bată la ușă și să vândă abonamente sau publicitate”, mai subliniază Petolea.

Ce înseamnă aceasta? Este vizată și vânzarea de bilete și abonamente către marile companii, care să le acorde angajaților, dar și despre prestarea serviciului de transport al angajaților, așa cum prestează mai multe companii private. Și primele contracte au fost deja semnate.

Chiar dacă STPT are veniturile în creștere, rezultatele financiare sunt influențate de creșterea spectaculoasă a prețului energiei electrice. În acest sens, se dorește licitarea contractului de achiziție, cu rezultat o scădere a sumei plătite la acest capitol.

Sondajele făcute de departamentul de Comunicare al societății a scos la iveală și principalele nemulțumiri ale călătorilor. Iar acestea se referă la curățenia din mijloacele de transport, respectiv la frecvența de circulație a acestora. Din fericire, societatea a ajuns în situația în care nu mai e nevoită să angajeze pe toți cei care bat la ușa STPT. S-a ajuns la un număr bun de vatmani și șoferi, acum se poate face chiar și o selecție de personal.

”Frecvența e un joc fin între numărul de șoferi și vehicule în circulație”, subliniază Petolea.

Un alt punct unde s-a lucrat deja, se pare că nu îndeajuns, este cel al curățeniei. Modul de lucru a fost schimbat total, se pare cu efecte benefice. Sumele plătite au scăzut semnificativ, iar efectele din tramvaie sau autobuze se și văd. În acest moment, angajați sunt 188 de șoferi de autobuz, 77 de șoferi de troleu, respectiv 134 de vatmani pe tramvaie. STPT va depăși valoarea de zece milioane de lei.

”Curățenia e importantă, pe lângă planul de restructurare, am ajuns la concluzia că e nevoie de curățenie. Acum plătim 190.000 de lei, se ocupă o firmă de specialitate, înainte suma plătită era de 300.000 de lei și se realiza cu angajați proprie. Iar curățenia e mai bună. E drept, sunt încă lucruri de făcut, dar nu poți scoate mizeria din troleibuze vechi de 20 de ani. Oricât ai spăla și ai lustrui”, mai spune directorul STPT.
E drept, o parte din mirosul din mijloacele de transport provine și de la concetățenii noștri, nu toți au întâlniri destul de frecvente cu dușul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

antiVrajeāla a spus: (octombrie 20th, 2025 at 18:26 )

„STPT are profit”… E o gluma, sau?

#🤪

Daniel a spus: (octombrie 20th, 2025 at 19:47 )

Cum să afirmi că societatea nu este falimentară când peste 50% din bani vin de la primărie? Este exact ca CFR sau Colterm. Astfel de societăți nu sunt pe plus decât în orașe ca Londra unde se poate vedea cât costă o călătorie.

Marcel a spus: (octombrie 21st, 2025 at 07:55 )

Normal ca aveti venituri mai mari daca mariti preturile cand vreti voi, daca aveti monopol.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Autostrada Timișoara – Moravița a primit aprobare pentru finanțare

Finanțarea pentru autostrada Timișoara – Moravița a primit aprobarea Ministerului Finanțelor. Acesta a aprobat un memorandum care stabileşte priorităţile de investiţii publice, în contextul deficitului bugetar mare. Alături de banii pentru Autostrada Timişoara–Moraviţa, au fost aprobați și bani pentru mai multe noduri rutiere pe A1, unele în zona de vest a României. Astfel s-a aprobat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Autostrada Timișoara – Moravița a primit aprobare pentru finanțare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) introduce în circulație, în perioada 4 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, Tramvaiul lui Moș Crăciun. Este vorba de un tramvai nou, de tip Bozankaya, amenajat special pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Vehiculul va opera pe mai multe linii din oraș, conform programării săptămânale. Tramvaiul include elemente tematice specifice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul lui Moș Crăciun va circula în Timișoara începând de joi, 4 decembrie
Inspectoratul Școlar Județean Timiș a fost informat, în cadrul unei discuții desfășurate la sediul instituției, despre existența unor indicii serioase privind o posibilă relație inadecvată între o elevă minoră și un cadru didactic dintr-o unitate de învățământ din Timișoara. Potrivit informațiilor primite, situația ar fi fost semnalată conducerii școlii de către personalul de specialitate, respectiv...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Relație interzisă sau viol la un liceu din Timiș? Cadrul didactic și-a dat demisia, cazul a ajuns la procurori
Liga Națională masculină de baschet se reia după fereastra echipelor naționale. Înaintea etapei a XI-a, din weekend, echipa bănățeană dispută o restanță. Alb-violeții întâlnesc CSM Galați, joi, 4 decembrie, de la ora 19.00, la sala Constantin Jude. Jocul contează pentru etapa a VII-a. SCM Politehnica se află pe locul al 13-lea, cu 11 puncte, în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Săptămână cu două meciuri acasă pentru baschetbaliștii Timișoarei
În aceste zile s-au împlinit trei luni de la debutul proiectului „Educație pentru sustenabilitate în comunitatea timișeană: Luna Verde @ UVT și Rețeaua Școlilor Verzi”. Acesta a debutat pe 2 septembrie, fiind organizat de Universitatea de Vest din Timișoara, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Timiș și finanțat de Consiliul Județean Timiș prin programul TimCultura...
Citeşte tot articolul Citeste articolul UVT colaborează cu 12 școli timișorene pentru promovarea sustenabilității în domeniul educației
Sistemul medical timișorean va beneficia, în următoarea perioadă, de trei noi inițiative finanțate prin fonduri europene, are vor ajuta la oferirea, prin intermediul Spitalului Județean Timișoara de servicii mai bune de sănătate pentru pacienți. Cel mai important dintre cele trei proiecte se referă la dezvoltarea secției ATI de la unitatea medicală amintită, este un proiect...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Secția de ATI de la Spitalul Județean va fi modernizată și extinsă cu patru noi paturi, printr-un proiect transfrontalier Ro – Hu
Finanțarea pentru autostrada Timișoara – Moravița a primit aprobarea Ministerului Finanțelor. Acesta a aprobat un memorandum care stabileşte priorităţile de investiţii publice, în contextul deficitului bugetar mare. Alături de banii pentru Autostrada Timişoara–Moraviţa, au fost aprobați și bani pentru mai multe noduri rutiere pe A1, unele în zona de vest a României. Astfel s-a aprobat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Autostrada Timișoara – Moravița a primit aprobare pentru finanțare
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.