Drumul Boilor, construit fără respectarea legislaţiei. Se cere chiar şi demolarea acestuia!

drumul boilor

drumul boilor

Construcţia Drumului Boilor, care leagă Timişoara şi Moşniţa Veche, s-a realizat fără respectarea condiţiilor legale. Aceasta au constatat inspectorii societăţii Transelectrica, care în urma vizitei pe teren au descoperit că nu s-a solicitat un aviz pentru traversarea unei zone unde se află linii de înaltă tensiune, siguranţa celor care utilizează respectiva şosea fiind pusă în pericol. Se cere chiar demolarea construcţiei!

Sunt probleme mari cu mult lăudatul Drum al Boilor. Societatea Transelectrica, cea care operează reţelele de înaltă tensiune din zona unde a fost construit acest drum, a constatat că această construcţie a fost realizată ilegal, fără a se cere avizele prevăzute de lege în domeniu.

„Urmare a controlului efectuat de către echipele CNTEE Transelectrica SA – Sucursala de Transport Timişoara, pe traseul liniei electrice aeriene (LEA) 220 kV Mintia-Timişoara, s-a constatat că în culoarul de siguranţă al LEA, la jumătatea deschiderii dintre stâlpii 382-383 al acestei linii este în construcţie drumul care face legătura dintre localităţile Moşniţa Vechie şi Timişoara, cunoscut sub numele de „Drumul Boilor”. În vederea realizării acestui drum, Compania noastră nu a emis aviz de amplasament”, se arată într-un document transmis de cei de la Transelectrica pe adresa Primăriei Timişoara

Noul drum pune în pericol atât siguranţa Sistemului Energetic Naţional, dar şi integritatea persoanelor care se află în zona de protecţie aferentă acestor instalaţii electrice.

„În prezent, conform cerinţelor NTE 003/04/00 de coexistenţă a LEA 220 kV Mintia-Timişoara, existentă, şi noul drum apărut în zona de siguranţă a LEA (n.r. Linie Electrică Aeriană) nu sunt îndeplinite, fiind pusă în pericol atât siguranţa persoanelor cât şi siguranţa instalaţiilor aflate în gestiunea CNTEE Transelectrica SA, situaţie care poate avea repercursiuni, atât asupra siguranţei Sistemului Energetic Naţional, precum şi asupra integrităţii persoanelor ce se vor afla în zona de protecţie şi siguranţă a instalaţiilor electrice. Prin urmare vă solicităm să notificaţi proprietarul/administratorul drumului cu privire la această situaţie, să sistaţi de urgenţă orice lucrări în zona analizată şi să demolaţi construcţiile realizate, dacă este cazul, amplasate în zona de protecţie şi siguranţă a LEA 220 kV Mintia-Timişoara existentă”, mai precizează cei de la compania de transport a electricităţii, în documentul respectiv.

Cei de la Transelectrica solicită luarea de măsuri pentru intrarea în legalitate a drumului, ceea ce presupune obţinerea unui aviz de amplasament de la Transelectrica.  „Emiterea de certificate de urbanism incomplete, cu date eronate sau cu nerespectarea prevederilor cuprinse în documentaţiile de urbansim aprobate atrage răspunderea disciplinară, administrativă, contravenţională, civilă sau penală, după caz, potrivit legii”, mai spun în document cei de la Transelectrica.

Situaţia existentă poate fi una gravă, avertizează transportatorul de electricitate, existând riscul unor accidente grave.

„Considerăm că atât dumneavoastră, ca emitent al Certificatului de Urbanism/Autorizaţie de Construire, cât şi proprietarul/administratorul drumului, vă asumaţi în întregime, orice eveniment şi risc posibil (cel mai grav fiind punerea în pericol a persoanelor, etc) să apară în zonele de apropiere ale instalaţiilor existente ale CNTEE Transelectrica SA cu acest drum, atât în timpul edificării acestuia, cât şi ulterior, pe perioada existenţei lui”, avertizează Transelectrica.

Societatea mai spune că îşi rezervă dreptul să acţioneze în judecată cei care efectuează lucrări în zona de protecţie a instalaţiilor electrice ale societăţii, fără consimţământul acesteia.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

7 comentarii pentru acest articol

Risca a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 10:06 )

Transelectrica ar fi trebuit sa-si construiascareteaua subteran, cum de altfel este normal. Cronologic, s-ar putea ca Transelectrica sa fi construit deasupra a ceva ce deja exista, deci producand insusi o ilegalitate. ???

Andrei a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 12:16 )

Ce vrajeala ieftina si cata dezinformare. Terminati cu prostiile! Sunteti impotriva dezvoltarii acestei comunitati doar pentru ca aveti voi interesele voastre de partid. Mama voastra de PSD-isti, ca nu mai scapam de voi.

Nesimțirea a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 12:22 )

Bă frate da cât de nesimțit pot fi ăștia de la Electrica!! Să bagi bețe în roate la o lucrare de inters național…! Dar dacă dau ei avizul, atunci nu mai e pericol?! Emiți o hârtie și gata nu mai e pericol, absurd! Dar de ce nu se pun ei să mute linia dacă tot vor atât binele oamenilor?!
Atâta s-a așteptat drumul ăsta pt decongestionare și acum se găsesc tâmpiții cu vechiturile lor, ca ei în instalațiile lor nu investesc ca să fie ok și sa nu ne mai pună la cheltuieli și chiar să ne pună siguranța în pericol!

Cetateanul a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 13:22 )

Serios? Linii electrice de inalta tensiune in subteran? Evident ca nu stii cu ce se ocupa Transelectrica. Cat despre ce a fost acolo, esti complet pe langa. Traseul PMT este nou. Au primit teren care a fost agricol. Nu se face drumul peste un drum vechi.

Costel a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 13:31 )

@risca, am fi primii din lume care am îngropa rețeaua de 22.000 de volți. În toată lumea liniile astea sunt aeriene. Dacă ai informații despre vechimea acestui drum, împărtășește-le cu noi. Bănuiesc că ști că termocentrala de la Mintia a fost construită prin anii ’70, iar drumul ăla este agricol.

Costel a spus: (noiembrie 6th, 2019 at 14:09 )

@nesimtirea, nu e vorba de o hârtie, ci e vorba de faptul că ei îți dau avizul, dar cu niște condiționări, cum ar fi: distanța față de stâlpii de înaltă tensiune, lățimea, adâncimea terasamentului, înălțimea maximă a mașinilor ce trec, etc.

legolas a spus: (noiembrie 7th, 2019 at 10:02 )

Situatia este asa: drumul acela exista si in trecut, altfel nu avea cum sa aiba un nume, „drumul boilor”. Chiar daca era un drum agricol, acesta este consemnat ca atare in registrele de carte funciara, la ANCPI. Altfel nimeni nu ar lasa sa se faca un drum pe proprietatea lui, ci si-ar planta porumb sau orice altceva.
Acum, ca drumul agricol deja existent se asfalteaza, s-au trezit cei de la Transelectrica sa comenteze. Adica inainte, daca trecea un taran cu caruta si murea (sa ne imaginam cazul acesta) nu conta, acum, ca trece un corporatist cu masina si moare, brusc e o problema. Deci viata taranului era la „si altele”. Sau problema e ca moare pe asfalt si nu pe pamant? Sau care e totusi problema in a schimba suprafata pe care se ruleaza pe un drum deja existent – pamant in asfalt, dar la fel de bine putea fi piatra, beton, lemn etc?
Sunt penibili cei de la Transelectrica, sigur e vorba de niste incompetenti pusi acolo pe considerente politice (pesedeul stie). Si care ar fi problema ca trece un drum pe sub liniile de inalta tensiune? Lucrul acesta se intampla in toata lumea, probabil ca numai in Germania (unde reteaua de autostrazi e foare dezvoltata) sunt sute, poate mii, de treceri ale liniilor de inalta tensiune peste autostrazi.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) introduce în circulație, în perioada 4 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, Tramvaiul lui Moș Crăciun. Este vorba de un tramvai nou, de tip Bozankaya, amenajat special pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Vehiculul va opera pe mai multe linii din oraș, conform programării săptămânale. Tramvaiul include elemente tematice specifice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul lui Moș Crăciun va circula în Timișoara începând de joi, 4 decembrie
Inspectoratul Școlar Județean Timiș a fost informat, în cadrul unei discuții desfășurate la sediul instituției, despre existența unor indicii serioase privind o posibilă relație inadecvată între o elevă minoră și un cadru didactic dintr-o unitate de învățământ din Timișoara. Potrivit informațiilor primite, situația ar fi fost semnalată conducerii școlii de către personalul de specialitate, respectiv...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Relație interzisă sau viol la un liceu din Timiș? Cadrul didactic și-a dat demisia, cazul a ajuns la procurori
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.