Piaţa imobiliară merge mai departe, chiar şi pe vreme de pandemie, iar proprietarii de imobile scoase la vânzare au în vedere, cel puţin la nivel de intenţie, o scădere de preţ. Ca să scape de proprietarea scoasă la vânzare, ei sunt dispuşi să primească clienţii la vizionarea proprietăţii.
Conform datelor colectate de Imobiliare.ro în rândul proprietarilor la începutul lunii mai a arătat că majoritatea acestora sunt dispuși să primească clienți la vizionări în urma relaxării restricțiilor de circulație. Oprirea acestor vizionări de apartamente şi case a fost blocată, conform sondajului, de introducerea stării de urgență și de restrângerea liberei circulații impuse pe fondul pandemiei de COVID-19. De asemenea, mulţi au fost reţinuţi şi de teama dată de nesiguranţa sanitară.
În cadrul studiului realizat de compania din domeniul imobiliar, 75,5% dintre vânzători au declarat că vor primi clienți în vizită după încheierea situației de urgență, 23% au precizat că vor face asta doar dacă se vor folosi materiale de protecție și doar 1,5% au spus că nu sunt dispuși să primească potențiali cumpărători. În rândul celor care au imobile de închiriat, 98% au declarat că vor primi clienți la vizionare după relaxarea condițiilor de deplasare, în vreme ce doar 2% au spus că nu; dintre proprietarii deschiși la vizionări, 88% au precizat că vor face acest lucru doar dacă se va folosi echipament de protecție.
În ciuda problemelor şi restricţiilor, proprietarii sunt optimişti. 14% se așteaptă să vândă în maximum o lună, 36% în una până la trei luni, 27% în trei până la șase luni, iar 23% în peste șase luni. Totodată, 30% au declarat că nu au scăzut prețul pentru a putea vinde, în vreme ce 31% au aplicat o scădere de până la 5%, 26% și-au redus pretențiile cu 5%-10%, iar 13% cu un procent cuprins între 10%-20%.
Mult mai optimişti sunt proprietarii de imobile de închiriat. Dintre aceştia, 21% se așteaptă să încheie o tranzacție într-o săptămână, 41% într-o lună, 25% în una până la trei luni, iar 13% în trei luni. Dintre proprietarii din această categorie, 30% au declarat că nu au scăzut prețul pentru a putea vinde, în vreme ce 19% și-au redus așteptările cu până la 5%, 30% cu 5%-10%, 16% cu 10%-20%, iar 7% cu peste 20%.
Ca modalități de promovare a vânzării, 32% dintre vânzători ar fi interesați de realizarea unor materiale video, 32% de tururi virtuale, 15% de vizionări video live, iar 21% de încheierea unui contract online. 21% au declarat că ar fi dispuși să plătească pentru realizarea unui material video, 29% pentru un tur virtual, 11% pentru realizarea unei vizionări video live, 23% pentru antecontractul online, 5% pentru echipamentul de protecție (restul nefiind dispuși să plătească pentru niciuna dintre aceste facilități).
Comentarii prin facebook