Nicolae Bitea și-a înaintat demisia din funcția de director general al Societății de Transport Public Timișoara (STPT), în cadrul Consiliului de Administrație, invocând motive personale. Săptămâna trecută, primarul Dominic Fritz i-a cerut demisia lui Bitea, după ce pe numele directorului STPT DNA a început urmărirea penală.
Nicolae Bitea își încheie colaborarea în calitate de director general cu STPT începând cu data de 19 octombrie 2021. În urmă cu câteva zile, primarul Dominic Fritz i-a cerut lui Bitea să demisioneze din funcţie, după ce DNA a început urmărirea penală pe numele directorului STPT. Fritz a mai cerut o verificare în cadrul STPT pentru a afla dacă aici s-au oferit poziții contra altor beneficii politice.
Într-un comunicat de presă, Bitea şi-a făcut un fel de raport al activităţii sale în frunea STPT.
„Am preluat Societatea de Transport Public Timișoara în calitate de director general începând cu data de 27 iulie 2018, dată la care erau restanțe salariale către angajați de mai bine de două luni. De asemenea, condițiile de muncă ale angajaților din cadrul STPT erau sub orice nivel de acceptare. În aceste condiții, pe parcursul celor mai bine de trei ani în care am activat ca director general al instituției m-am preocupat de achitarea salariilor la timp, mărirea acestora și de crearea condițiilor de muncă cel puțin decente în toate sectoarele, dar în special la nivelul personalului muncitor, unde am găsit condiții aproape inumane de muncă. În ceea ce privește activitatea transportului public local, la data începerii mandatului meu erau scoase în circulație 115 de mijloace de transport în fiecare zi. În prezent sunt scoase 165 de mijloace de transport în comun, pe liniile urbane și metropolitane, după ce am suplimentat majoritatea liniilor cu mai multe unități (tramvaie, autobuze, troleibuze, minibuze)”, a spus Bitea
El afirmă că situaţia financiară a STPT este acceptabilă, amintind însă de relaţia proastă cu Societatea Metropolitană de Transport Timișoara
“Precizez că situația financiară a STPT este rezonabilă, cu excepția ratei care trebuie achitată către ANAF, ”moștenire„ veche pe care am găsit-o în momentul în care am preluat conducerea societății. Situația financiară ar fi fost alta, dacă Societatea Metropolitană de Transport Timișoara ar fi achitat suma de aproximativ 19.000.000 de lei, bani pentru serviciile de transport oferite de STPT. Acesta este și motivul pentru care am intentat proces celor de la SMTT, în vederea plății serviciilor de transport. Țin să atenționez, așa cum am făcut-o de nenumărate ori în ultimul an prin zeci de adrese către Primăria Municipiului Timișoara, că neplata ratei de eșalonare, a obligațiilor la salarii și a TVA-ului duce la pierderea menținerii eșalonării și automat de executare silită de către ANAF a garanțiilor depuse de către STPT. Este vorba despre garanțiile ce presupun întreg patrimoniul societății – tramvaie, troleibuze, hale de reparații, clădiri, parc propriu, baza sportivă în valoare de 87.000.000 de lei. Până la sfârșitul anului 2021 trebuie achitate următoarele sume de bani către ANAF: 2.600.000 lei – luna octombrie; 11.000.000 lei – luna noiembrie; 4.500.000 luna decembrie”, a mai scris Bitea.
Nu în cele din urmă el menţionează 49 de realizări în fruntea STPT:
“1. Angajarea personalului de bord (șoferi și vatmani) – în jur de 120 de șoferi și vatmani în ultimii 3 ani; fără mărirea numărului de șoferi și vatmani ar fi fost imposibil să suplimentăm cu mijloace de transport în comun majoritatea liniilor
- Creșterea salariilor personalului de bord cu aproximativ 400 de lei/brut; creșterea salarială este valabilă și pentru personalul muncitor din cadrul STPT
- Suplimentarea numărului de unități aflate zilnic în traseu
- Introducerea celor 15 linii destinate exclusiv transportului școlar către unitățile de învățământ de pe teritoriul municipiului Timișoara
- Creșterea parcului auto – 115 unități în 2018 vs 165 de unități în prezent
- Introdcerea plății cu cardul a călătoriilor
- Introducerea plății călătoriilor prin SMS
- Introducerea plății călătoriilor prin intermediul wallet pay
- Obținere autorizație ISU Muzeu Corneliu Miklosi
- Înscriere clădiri Dâmbovița în CF
- S-a obținut documentația necesară pentru demararea transportului cu vaporetto pe Canalul Bega
- S-au achiziţionat 15 lămpi cu raze ultraviolete pentru dezinfectarea mijoacelor de transport în comun pe timp de pandemie
- Au fost închise cabinelor la troleibuze și autobuze, decizie luată în timpul pandemiei de Coronavirus, pentru protecția personalului de bord
- Remedierea stațiilor de biciclete
- Remedierea panourilor de informare din stații
- Continuarea reabilitării Centrului Social
- A fost obținută autorizația ANRSC pentru iluminat public
- S-au montat aproximativ 50 de stații tv/tb/ab
- Reabilitare interior și exterior tramvaie vechi
- Reabilitare interioară prin vopsirea scaunelor la autobuzele scurte
- S-au montat 400 de dozatoare cu gel dezinfectant în toate mijloacele de transport în comun
- Suplimentarea echipelor de control pe mijloacele de transport aflate în traseu
- Remedierea validatoarelor de bilete
- Remedierea OBC-urilor din mijloacele de transport
- Suplimentarea punctelor de vânzare a titlurilor de călătorie
- Achiziție generator sudori
- Achiziție utilaj curbat șină
- Achiziție dulapuri vestiare pentru personalul muncitor
- Montare Wi-Fi în mijloacele de transport
- Reabilitarea tribunelor de pe arena Electrică, bază sportivă aflată în cadrul Centrului Social
- Reabilitarea exterioară a clădirii de pe bulevardul Dâmbovița
- Dotarea clădirilor de pe bulevardul Dâmbovița cu geamuri termopan
- Reabilitarea atelierelor din depoul de tramvaie
- Refacerea liniilor 6, 7 și 8 din depoul de tramvaie
- Schimbarea ușilor de acces de la depou
- Reabilitare platformă baza mixtă
- Achiziție 4 Dacia Dokker destinate transportului persoanelor cu dizabilități
- Achiziție 6 Dacia Logan, o Dacia Dokker (iluminat public) și 2 Dacia Duster
- Achiziția a 100 de trotinete electrice și 13 stații pentru depunerea acestora
- Reabilitare interioară și exterioară clădire administrativă pe bulevardul Dâmbovița, clădire administrativă tramvaie, SAPD, Școala de formare profesională
- S-a înlocuit gardul – depou tramvaie – curbă troleibuze
- Reabilitare interioară și exterioară clădire șef coloană și șef garaj autobuze
- Reabilitare interioară și exterioară șef coloană coloană tramvaie
- S-au schimbat porțile de acces pe platforma Dâmbovița
- S-au văruit interioarele tuturor halelor de pe platforma Dâmbovița
- S-a început pregătirea platformei pentru Secția Auto
- S-a finalizat reabilitarea interioară a spațiilor care aparțin Secției Troleibuze
- Schimbarea Ușilor de la halele Secției Troleibuze
- Schimbarea ușilor de la Baza Mixtă – Secția Transport Tramvaie
În curs de finalizare:
- Atelier service propriu – vopsitorie / tinichigerie
- Finalizare proiect spălătorie ecologică pentru autobuze
- Reabilitare platformă auto Calea Stan Vidrighin
- Achiziționare autoturn, două basculante și un 8×4.”
Comentarii prin facebook