Pentru Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara, anul 2023 va însemna supervizarea pentru unul dintre cele mai dificile șantiere pentru infrastructura rutieră, cei zece kilometri din autostrada A1 dintre Margina și Holdea, din care mai mult de doi kilometri sunt tuneluri. Ordinul de începere a proiectării a fost dat la începutul acestei luni, iar asocierea care a câștigat construcția se poate apuca de organizarea de șantier.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat, în această toamnă, cu Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o contractul pentru „Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D’’. Valoarea contractului este de circa 1,8 miliarde lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR.
Conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.
Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platformă de 11,25 m.
“DRDP Timişoara asigură activitatea de supervizare și consultanță pentru acest proiect. Ordinul de începere pentru partea de proiectare a fost dat în 5 decembrie, iar în primăvara lui 2023 va începe organizarea de șantier și pregătirea efectivă a terenului pentru începerea lucrărilor”, a declarat Nicoleta Pordea, director regional DRDP Timișoara.
Comentarii prin facebook