A fost semnat contractul de execuție și modernizare pentru ultimul tronson din calea ferată de la Arad la Caransebeș

tren in camp

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,34 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 1 Caransebeş – Lugoj, parte a obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Aradˮ. Lucrările sunt finanţate cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Durata contractului este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţie. Lucrările vor fi executate de Asocierea RailWorks, formată din Alstom Transport SA (lider de asociere) şi Arcada Company SA. Contractul este în valoare de 1.344.719.352,20 lei, fără TVA, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă”, conform CFR SA.

“Astăzi am semnat ultimul contract, în valoare de 1,34 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km) şi anume Lotul 1 Caransebeş – Lugoj, o secţiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe o lungime a traseului de cca 32 de km. Semnarea acestui ultim contract reprezentă practic finalizarea etapei de contractare pentru unul dintre cele mai mari proiecte de dezvoltare a infrastructurii din cadrul PNRR, pe care trenurile de călători vor circula, din anul 2027, cu o viteza maximă de 160 km/h. Avem în acest moment semnate toate cele 8 contracte, inclusiv consultanţa, o investiţie cu o valoare totală de peste 6,88 miliarde lei pentru modernizarea tronsonului de la Caransebeş la Arad. Fiind o investiţie esenţială pentru continuarea dezvoltării infrastructurii feroviare în zona de vest reţelei naţionale şi condiţionată de respectarea termenelor prevăzute de PNRR, aştept din partea antreprenorilor să-şi respecte obligaţiile contractuale, în contextul în care, aşa cum am declarat şi la semnarea celorlalte trei contracte, ei sunt cei care elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, aşa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea şi execuţia lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Durata contractului este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţie, din care 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Asocierea RailWorks va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), în lungime de 39,56 km, inclusiv dublarea liniei CF pe o lungime de 31,69 km, lucrări civile în 4 staţii CF, cea mai importantă fiind staţia CF Caransebeş, care va avea inclusiv o clădire de mentenanţă şi pasarela edilitară, 2 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 12 poduri şi 49 podeţe, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584), montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, dar şi lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) pe întregul traseu de 39,56 km.

Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate,

Va avea loc îmbunătăţirea geometriei traseului şi sporirea capacităţii portante a căii pentru a permite circulaţia trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; dublarea liniei (funcţie de condiţiile de relief); lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare şi a terasamentelor; lucrări pentru rridicarea niveletei căii şi protecţia antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile; montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localităţi; instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Linia de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km) beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Nelu a spus: (decembrie 16th, 2023 at 15:22 )

Si tot n-au scos calea ferata din oras, tot pe=aici o sa treaca. Asa e cand ajung la guvernare repetentii clasei din liceu.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Jurnal de campanie (14). PS(perlea)D Dumbrăviţa, doi traficanţi de migranţi pe lista pentru Consiliul Local

Care este legătura între traficul de terenuri şi traficul de migranţi? Unul singur: PS(perlea)D Dumbrăviţa. În timp ce “luptă” din greu cu mafiile imobiliare, samsara de terenuri Alina Sperlea, candidata PSD la Primăria Dumbrăviţa, ascunde o ditamai movilă de gunoi, sub o cupolă aurie de laude deşănţate. Şi nu e vorba de afacerile imobiliare pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (14). PS(perlea)D Dumbrăviţa, doi traficanţi de migranţi pe lista pentru Consiliul Local
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Spectacol şi mulţi căluţi putere şi femei pricepute în arta condusului la Women Rally 2024 – Timișoara

La Timișoara a avut loc prima etapă a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service. Doamnele şi domnişoarele și-au arătat măiestria în condusul sportiv, demonstrând că stiu să îmblânzească uşor caii putere. Este primul eveniment automobilistic din acest an dedicat doamnelor și domnișoarelor, desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. La start s-au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Spectacol şi mulţi căluţi putere şi femei pricepute în arta condusului la Women Rally 2024 – Timișoara
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Bază ca afară la Urseni. Sărbătoarea comunităţii Moşniţa/FOTO

Cea mai nouă bază sportivă din judeţul Timiş a fost inaugurată cu mare fast la Urseni. Motiv de sărbătoare în comunitatea din Moşniţa, care demonstrează că atunci când îţi propui ceva, se poate îndeplini, cu ambiţie şi răbdare. Aşadar, în organizarea Primăriei Comunei Moșnița Nouă și Clubului Sportiv Comunal Moșnița a avut loc sâmbătă inaugurarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bază ca afară la Urseni. Sărbătoarea comunităţii Moşniţa/FOTO
dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

Reabilitarea căii ferate dintre Caransebeș și Arad scârțâie. Ministrul Transporturilor cere un ritm accelerat al lucrăilor

Dacă pe partea de infrastructură rutieră investițiile pentru dezvoltare merg bine, pe partea de infrastructură feroviară sunt probleme, întârzieri, iar ritmul de lucru nu este unul deosebit, e de părere ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Pe tronsonul dintre Oradea și Cluj lucrurile sunt mult mai avansate, pe cel dintre Caransebeș – Arad situația nu e la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Reabilitarea căii ferate dintre Caransebeș și Arad scârțâie. Ministrul Transporturilor cere un ritm accelerat al lucrăilor

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cea mai nouă bază sportivă din judeţul Timiş a fost inaugurată cu mare fast la Urseni. Motiv de sărbătoare în comunitatea din Moşniţa, care demonstrează că atunci când îţi propui ceva, se poate îndeplini, cu ambiţie şi răbdare. Aşadar, în organizarea Primăriei Comunei Moșnița Nouă și Clubului Sportiv Comunal Moșnița a avut loc sâmbătă inaugurarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bază ca afară la Urseni. Sărbătoarea comunităţii Moşniţa/FOTO
La Timișoara a avut loc prima etapă a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service. Doamnele şi domnişoarele și-au arătat măiestria în condusul sportiv, demonstrând că stiu să îmblânzească uşor caii putere. Este primul eveniment automobilistic din acest an dedicat doamnelor și domnișoarelor, desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. La start s-au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Spectacol şi mulţi căluţi putere şi femei pricepute în arta condusului la Women Rally 2024 – Timișoara
Dacă pe partea de infrastructură rutieră investițiile pentru dezvoltare merg bine, pe partea de infrastructură feroviară sunt probleme, întârzieri, iar ritmul de lucru nu este unul deosebit, e de părere ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Pe tronsonul dintre Oradea și Cluj lucrurile sunt mult mai avansate, pe cel dintre Caransebeș – Arad situația nu e la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Reabilitarea căii ferate dintre Caransebeș și Arad scârțâie. Ministrul Transporturilor cere un ritm accelerat al lucrăilor
Timișoara Music Awards, festivalul de muzică ce premiază și promovează talentul artiștilor locali, a stabilit lista artiștilor consacrați care vor concerta la evenimentul din acest an precum și deschiderea perioadei de votare a artiștilor locali pe pagina de Facebook a evenimentului și pe grupul de Facebook dedicat evenimentului. Publicul va putea să voteze ce artiști...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Descoperă artiștii ce vor concerta anul acesta la TIMIȘOARA MUSIC AWARDS
Centrul Regional de Afaceri al CCIA Timiș găzduiește în perioada 22 – 26 mai o nouă ediție din acest an a Salonului Industriei Ușoare, manifestare devenită tradițională pe piața de profil din vestul țării. Și-au anunțat participarea peste 50 de companii din țară, atât producători cât și comercianți. Aceștia vor oferi spre vânzare, la prețuri...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Salonul Industriei Ușoare, la o nouă ediție din 2024
Care este legătura între traficul de terenuri şi traficul de migranţi? Unul singur: PS(perlea)D Dumbrăviţa. În timp ce “luptă” din greu cu mafiile imobiliare, samsara de terenuri Alina Sperlea, candidata PSD la Primăria Dumbrăviţa, ascunde o ditamai movilă de gunoi, sub o cupolă aurie de laude deşănţate. Şi nu e vorba de afacerile imobiliare pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (14). PS(perlea)D Dumbrăviţa, doi traficanţi de migranţi pe lista pentru Consiliul Local
Sâmbătă, 18 mai 2024, a avut loc etapa interjudețeană de minibaschet mixt clasele III-IV ”Cupa Campionii Viitorului” ediția I (fosta Olimpiadă Națională a Sportului Școlar de minibaschet mixt cls III-IV). Competiţia a fost organizată la Sala Polivalentă din Moșnița Nouă de către Clubul Sportiv Școlar Bega Timișoara prin reprezentanții catedrei de baschet, profesorii Ciprian Prejban,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Echipa de minibaschet a Școlii Gimnaziale nr. 24 din Timișoara calificată la etapa finală a competiției național Cupa Campionii Viitorului ediția I
Top