Primăria Timișoara caută să recupereze de la contribuabili datoriile pe care aceștia le au spre municipalitate. Astfel, Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara propune instaurarea unor facilități fiscale pentru contribuabilii care își achită până la sfârșitul lunii noiembrie datoriile înregistrate către bugetul local la data de 31 august 2024. Astfel, dobânzile și penalitățile vor fi anulate, cu condiția achitării obligațiilor fiscale principale până la data de 25 noiembrie 2024.
Proiectul va intra astăzi la vot în ședința de Consiliul Local Timișoara. Cadrul legal este oferit de Ordonanța de Urgență 107/2024 și vine în sprijinul contribuabililor aflați în dificultate financiară. În prezent, în evidențele Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara sunt înregistrate obligații fiscale restante în valoare totală de 208.417.840 lei. Datoriile contribuabililor persoane juridice însumează 111.910.400 lei, în timp ce contribuabilii persoane fizice au restanțe de 96.507.440 lei. La aceste sume se adaugă majorări de întârziere, care totalizează 56.232.188 lei, din care 24.766.063 lei – persoane juridice și 31.466.125 lei – persoane fizice.
Cetățenii și companiile ar urma să depună cererile pentru anularea accesoriilor fiscale până la 25 noiembrie 2024, desigur, în cazul în care proiectul va și trece de CLT.. Cererile ar urma să fie depuse fie la registratura online a Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara, la adresa office@dfmt.ro, fie la registratura de la sediul acesteia, de pe str. A. Demetriade nr. 1.
”Măsura va facilita încasările la bugetul local, permițând o recuperare mai rapidă și eficientă a obligațiilor fiscale”, este anunțul primăriei.
Comentarii prin facebook