Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea lipsă din autostrada Lugoj – Deva, între Margina și Holdea, au ajuns deja pe șantier. Cel mai important, în luna decembrie ar urma să înceapă forarea efectivă.
Informațiile au fost furnizate de Irinel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, care s-a aflat pe șantier. Conform acestuia, au fost achiziționate și aduse în șantier 5 linii complete de utilaje noi pentru realizarea forajului tunelurilor. Acolo vor fi 10 linii de foraj în total, iar la mijlocul lunii decembrie va începe primul foraj la primul fir de tunel și vor fi deschise, în total, 8 fronturi de lucru de foraj pentru ca realizarea tunelurilor să permită darea în trafic la finalul anului 2026. Metoda folosită va fi cea austriacă, ca și în cazul tunelului Momaia de pe Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești;
Pe șantier a fost finalizată activitatea de descărcare arheologică, respectiv activitatea de deminare pe zonele cu situri arheologice. Au fost realizate drumurile tehnice de acces și a fost finalizată etapa 1 a defrișărilor pădurilor aflate în fondul forestier de pe raza județelor Timiș și Hunedoara, urmând să se execute etapa 2 în exproprierile suplimentare. De asemenea, a fost realizată decopertarea vegetală pe întregul traseu al autostrăzii. Asocierea care va realiza investiția a instalat o stație de betoane în organizarea de șantier de la Margina;
Deja au fost forați, armați și turnați 1100 piloți din totalul de 2200 de pe întregul amplasament și au început lucrările la tunel, executându-se forararea, armarea și turnarea piloților aferenți portalurilor Tunelului 1, Tunelului 2 și zonei cut & cover. Acum se execută lucrări de armare a grinzii de coronament portal 1 Tunel 1, se execută lucrări de terasamente pe traseul autostrăzii, se realizează blocajul de arocamente la nivelul terenului de fundare, se lucrează la stratul de fundație din balast și la saltelele din balast, se lucrează la toate structurile aferente acestui lot. Se execută lucrări de relocare a DJ 100 și lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice.
Deși constructorul a început lucrările pe acest lot de puțin timp, mobilizarea acestuia este una foarte bună, având în șantier 450 muncitori și 200 utilaje, iar ritmul lucrărilor este unul susținut.
Principalele lucrări ce vor fi realizate pe cei aproape 10 km lungime sunt 3 viaducte, 2 pasaje, 23 podețe, un Centru de Întreținere și Coordonare și, cel mai important, 2 tuneluri cu o lungime totala de 2,13 km, formate din câte două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație, cu platformă de 11,25 m
Proiectul este finanțat din PNRR, ceea ce însemnă că trebuie finalizat în anul 2026.
Contractul de execuție a acestei porțiuni de autostradă a fost ”rupt” din cel al întregului lot, în 2017.
”Acum plătim mult mai scump această lucrare, iar constructorul al cărui contract a fost reziliat a câștigat penalități de zeci de milioane euro de la statul român”, a mai anunțat Irinel Scrioșteanu.
Comentarii prin facebook