Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit, joi, semnarea unuia dintre cele mai importante contracte pentru infrastructura rutieră din zona capitalei Banatului. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din România și turcii de la Nurol au parafat contractul pentru proiectarea și construirea Centurii Vest. Când vor începe lucrările… nu prea curând, probabil în acest an.
Semnatarii documentului sunt Cristian Pistol, șeful CNAIR, și Nurettin Akdeniz, reprezentant legal Nurol. Conform documentului, va fi o perioadă de șase luni pentru proiectare, urmată de doi ani în care cei 14 kilometri ai tronsonului lipsă din centură să fie realizată. Este un drum gândit din primul moment la patru benzi, spre deosebire de restul tronsoanelor, care sunt construite la două benzi.
”S-a semnat un proiect la care țin foarte mult, am insistat de acum trei ani de când am preluat ministerul ca Centura Vest să fie realizată. Acest lot va închide centura în jurul orașului. Am avut timp să ne ocupăm serios, sunt 14 kilometri de drum la patru benzi, spre deosebire de ceea ce e deja dat în circulație pe centură, aici sunt două benzi. Vor fi șase luni proiectare, urmată de doi ani de execuție. Estimez că la finalul acestui an va fi gata proiectarea și va începe faza de execuție”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, prezent la eveniment.
Despre constructorul turc el a avut numai cuvinte de laudă.
”Cu compania Nurol am colaborat în acești ani, a reușit să câștige … un concurs care stabilea cine e compania care va da în circulație un lot cu care România va ajunge la mia de kilometri de autostradă, au fost ei pe Autostrada Transilvaniei. Au de mult lucrări în România, știu ce îi așteaptă, pentru că eu sunt ministru, ceea ce înseamnă termene respectate. În doi ani și jumătate trebuie să terminăm acest proiect (n.r. Centura Vest)”, a continuat Grindeanu
O altă veste bună legată de centura Timișoarei, a fost termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord, cea dintre Calea Aradului și Calea Lugojului. Interesul este unul major.
”A fost termenul limită pentru depunerea studiului de fezabilitate în vederea extinderii la patru benzi pe Centura Nord. Tronsoanele din trecut realizate la două benzi, necesită extinderea la patru benzi. Sunt zece oferte depuse pentru studiul de fezabilitate, acum se va intra în perioada de analiză, după care urmează licitația”, a subliniat Grindeanu.
Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,90 km și trebuie construită în 30 de luni (6 luni proiectare și 24 luni execuție). Prețul stabilit în urma licitației este de 1.4 miliarde de lei, fără TVA.
Noua variantă ocolitoare va face parte integrantă din Centura Municipiului Timișoara. Pe traseul șoselei se vor realiza un pasaj peste DN59, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( in lungime totală de 750 m); un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m) ;
un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m) ; 4 noduri rutiere (la cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30.













































Comentarii prin facebook